  • 11. Data: 2015-04-21 14:53:17
    Temat: Re: Jak chronić drewniane schody?
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 kwietnia 2015 18:43:45 UTC+2 użytkownik adam napisał:
    > Wewnętrzne. Namawiali mnie na marmur, ja się uparłem na drewno i teraz
    > trochę żałuję gdy widzę, jak stopniowo przybywa rys. Są różne nakładki
    > chroniące, dywanowe lub z folii samoprzylepnej. Czy ktoś to używa?
    >
    > *Dywanowe - średnia ozdoba, i podobno pod nakładką zbiera się syf i też
    > matowi schody.
    > *Przezroczysta folia - chyba bym nie umiał na tak dużej powierzchni
    > nakleić równo i bez pęcherzyków. Poza tym na zdjęciach w necie widać, że
    > mimo że przezroczysta, to odróżnia się od stopnia.
    >
    > Czy jest coś innego? Może jakiś super twardy lakier? Jak to można
> [...]

    Z dykty ochraniacze zrób. Jak będzie ktoś miał przyjść to żeby się chwalić zdejmiesz
    i dasz bamboszki na filcu. Na poręcz z okazyjnie kupionego rozciętego węża
    strażackiego możesz zrobić. Szybko się demontuje taki ochraniacz.

  • 12. Data: 2015-04-21 17:58:43
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-04-21 o 14:23, Krzysztof Garus pisze:

    > Widzac ten watek chcialem sie od razu zapytac jak tanio i nie koniecznie modnie
    wykonczyc

    schody zelbetowe :)
    > Zonka chce obkleic wykladzina, ale beton nie jest idealnie rowny, to sie
    zastanawialem

    czy nie przykleic (na pianke?) tanich paneli podlogowych, a na to
    dopiero wykladzine.

    Pewnie że możesz, ja mam stopnie tez na piance tyle że one są grube i
    równo rozkładają ciężar, panel jest za cienki dlatego wpierw przyklej
    płytę osb ( nie wiem czy jedna nie będzie za mało sztywna) a do niej
    dopiero panele.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 13. Data: 2015-04-22 15:29:01
    Od: "BezOkapu.pl" <s...@g...com>

    Mówisz-masz: www.nowe-schody.pl

  • 14. Data: 2015-04-23 14:19:44
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2015 17:58:48 UTC+2 użytkownik janusz_k napisał:
> [...]
    > równo rozkładają ciężar, panel jest za cienki dlatego wpierw przyklej
    > płytę osb ( nie wiem czy jedna nie będzie za mało sztywna) a do niej

    Dzieki. Przy OSB to te panele juz nie beda potrzebne, skoro na wierzch i tak pojdzie
    wykladzina. Wyjdzie prawie po amerykansku ;)

    bajcik

  • 15. Data: 2015-04-23 14:26:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-23 o 14:19, Krzysztof Garus pisze:

    > Dzieki. Przy OSB to te panele juz nie beda potrzebne, skoro na wierzch i tak
    pojdzie wykladzina. Wyjdzie prawie po amerykansku ;)

    Po amerykańsku to źle?
    Mam wrażenie, że oni zoptymalizowali budowę domów. Standardem jest
    komfortowe minimum, które nie jest może szczytem jakości, ale na pewno
    wygrywa ceną z "naszymi".

    --
    MN

  • 16. Data: 2015-04-23 16:29:38
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 kwietnia 2015 14:26:40 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > Mam wrażenie, że oni zoptymalizowali budowę domów. Standardem jest
    > komfortowe minimum, które nie jest może szczytem jakości, ale na pewno

    Nie sugeruje ze zle. Po prostu nawiazalem do wczesniejszej wypowiedzi kogos, ze u nas
    schody musza byc ze zatopionego galeonu, a w Ameryce osb+wykladzina i dobrze.

    BTW, znajomy jest fanem takich "lekkich" budynkow, ale narzeka ze u nas nie ma takiej
    "kultury budowlanej", doswiadczenia, powszechnosci technologii, dostepnosci
    akcesoriow - wiec nie wychodzi to juz tak tanio jak tam.

    bajcik

  • 17. Data: 2015-04-23 16:49:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-23 o 16:29, Krzysztof Garus pisze:
    > BTW, znajomy jest fanem takich "lekkich" budynkow, ale narzeka ze u nas nie ma
    takiej "kultury budowlanej", doswiadczenia, powszechnosci technologii, dostepnosci
    akcesoriow - wiec nie wychodzi to juz tak tanio jak tam.

    Mam jednak nadzieję, że to będzie coraz powszechniejsze i tańsze. Europa
    już się przekonuje, Skandynawia od dawna buduje "drewniaki". Pójdziemy
    ich śladem.

    --
    MN