  • 31. Data: 2014-09-06 23:05:35
    Temat: Re: Jaki alarm do biura?
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-09-06 22:56, Kris pisze:

    > Czyżbyś był instalatorem alarmów czy coś w tym stylu?

    Nie, nie jestem
    Kupiłem sobie centralę skonfigurowałem działa od, nie pamiętam ilu lat.
    Awaria zawsze może się zdarzyć, ale jak kogutek przez miesiąc nie
    wiedział, że jest problem z zasilaniem, to instalator musiał pokpić sprawę.
    Ja otrzymuję informację o zaniku 230, o kiepskim ako i takie tam.

  • 32. Data: 2014-09-06 23:25:42
    Od: k...@g...com

    tez mnie powiadomili że problem z zasilaniem. Zostało to zreperowane podobno. A po
    miesiącu ze jeszcze większy problem z zasilaniem. Żółta kontrolka przez ten miesiąc
    nie świeciła. O to do nich nie mam pretensji że się coś popsuło. Firma ochroniarska
    nie produkuje alarmów tylko je zakłada. Jak by w drugim przypadku bez próby
    wyłudzenia kasy zresetowali zdalnie to w życiu bym nie napisał że jestem
    niezadowolony. Alarm działał bo wysyłał sygnał do centrali, rozbroić się go nie
    dawało. Przy okazji pytanie do alarmistów. Typowy alarm satela z nadajnikiem GSM. Czy
    taki alarm mogę ustawić, po gwarancji i zakończeniu dwuletniej umowy, żeby mnie a nie
    ich powiadamiał na komórkę? Zrezygnował bym z ich usług i jak ktoś napisał sam bym
    kontrolował. Serwis jak przyjechał po pierwszej awarii odbierał sygnały nadawane
    przez alarm na zwykły telefon. Czy to szło przez stację monitoringu czy na jakiś czas
    zrobili przekierowanie. Dedukuję że jak taki nadajnik może zadzwonić do centrali to
    może też zadzwonić na każdy inny numer.

  • 33. Data: 2014-09-07 10:34:17
    Od: aaa <a...@a...pl>

    W dniu 2014-09-03 15:46, k...@g...com pisze:

    >syrenę. To cena z montażem. Miesięczna oplata to 39 złotych. Umowa na dwa lata. >Dwa
    miesiące darmo.
    miesieczna opłata to 40-70zł(indywidualnie ustalają-w obrębie miasta taniej poza
    drożej) w tej cenie dają swój nadajnik(co raczej zrozumiałe). Instalacji alarmowej
    nie robią ale służą telefonem do zaprzyjaźnionej firmy która robi i sprzedaje
    poszczególne elementy. Polecal Satela.

    doliczają żadnych opłat za fałszywe alarmy i nieuzasadnione przyjazdy grup.

    konkretnie lokalnie trzeba sprawdzać.
    > Mam Satela. Uważam że to byle co. W przeciągu roku dwa razy był z nim poważny
    problem. Ale to moja ocena. Ostatnio się zawiesił. Alarm działał ale się nie dało
    rozbroić.

    Od ok. 20 lat montuję alarmy firm takich jak: Satel, DSC, Paradox,
    Jablotron i Ropam. Kilka razy mi się zdarzyło montować jakieś chińskie
    wynalazki, które ludzie sobie sami pokupowali. Szkoda pieniędzy na takie
    gówna.

    Oczywiście zdarzały mi się przypadki uszkodzeń elektroniki podczas burz,
    ale z zawieszeniem, żeby nie można było rozbroić jeszcze się nie spotkałem.
    Teoretycznie jest to możliwe, gdyż hasła i programy są zapisywane w
    pamięciach typu EEPROM, które w specyficznych przypadkach mogą ulec
    wykasowaniu.

    > Serwis zagrał w chuja i że stówę resetowanie. 50 przyjazd i 50 reset. Oczywiście
    ich poinformowałem że mam jeszcze rok gwarancji to się dało zresetować zdalnie.

    Niestety zdarzają się nieuczciwi ludzie. Zdalnie można bardzo dużo.
    Można wywołać fałszywy alarm, można zablokować alarm czy usunąć hasło
    użytkownika. Wszystko zależy od tego jakie uprawnienia sobie ustawi
    serwisant i czy ustawi sobie hasło głównego użytkownika, dzięki czemu
    może uzbroić i rozbroić alarm, a nawet wywołać alarm, bo firma
    ochroniarska musi wyrobić normę i zarobić na swoje utrzymanie. Nie
    twierdzę, że tak było w Twoim przypadku, ale nie jest to wykluczone, że
    właśnie centrala została celowo zablokowana, bo firma liczyła na zarobek
    na resetowaniu lub instalator zdalnie przeprogramowywał i niechcący
    zablokował.
    Kiedy podpisywałem umowę z firmą ochroniarską na ochronę mojego domu to
    usilnie mnie przekonywali, że lepiej będzie jak to oni mi zamontują
    instalację alarmową, a wszystkie powiadomienia będą "szły" przez stację
    monitorującą i że w razie czego to oni będą mnie powiadamiać. Co prawna
    trudno im było to "przełknąć", ale podpisałem umowę taką, że to ja
    powiadamiałem centrum, a oni dopiero na moje żądanie wysyłali ekipę.
    Taki układ uważam za najlepszy, bo wiem, że "walą mnie w pupę".

    > Nie lubię takich zagrywek bo tak robią tylko złodzieje. Jak się skończy umowa to
    wkładam swoja kartę sim i niech mnie informuje.

    Samo przełożenie SIM nic nie da, a nawet to nie jest kwestia wymiany
    karty sim, bo nawet z tą samą kartą SIM powiadomienia mogą iść do
    Ciebie. To jest kwestia zaprogramowania centrali - co ma robić i jak się
    zachowywać.
    Trzeba entralę przeprogramować, a tego nie zrobisz jak nie wiesz jak i
    nie masz hasła serwisowego. Każdy instalator ma swoje hasło serwisowe i
    jak nie znasz tego hasła to tylko pozostaje przywrócenie do ustawień
    fabrycznych, wykonując odpowiednią procedurę i programowanie centrali od
    początku. Jak nigdy tego nie robiłeś i nie wiesz na czym polega
    programowanie centrali i nie znasz wszystkich "myków" danej centrali to
    tego nie zrobisz.
    Napisałeś, że cały zestaw kosztował Cię 600zł - dziwnie tanio jak na Satela.
    Sprawdź dokładniej w umowie czy czasem nie była to kwota za usługę
    montażu, a zestaw masz oddany w dzierżawę i w razie rozwiązania umowy
    musisz zwrócić.
    Z jednej strony taka dzierżawa jest korzystniejsza dla klienta, bo w
    razie jakiejkolwiek awarii, zarówno w okresie gwarancji jak i po
    gwarancji to firma naprawia na własny koszt.
    Niektóre firmy ochroniarskie tak właśnie robią, ponieważ uszkodzenia są
    rzadkością. Centrale są zabezpieczane nawet przed przepięciami na skutek
    burz i naprawdę bardzo rzadko się zdarza, żeby centrala uległa uszkodzeniu.

    > Jak by się coś działo to niech Policja to załatwia.

    Nie licz na to. Policja nie przyjedzie na Twoje wezwanie, tylko dlatego,
    ze wyje alarm. Policja przyjeżdża tylko wtedy, kiedy osoba osobiście
    stwierdzi włamanie, ale to też tylko po to, żeby przyjąć zgłoszenie w
    celu wszczęcia dochodzenia wykrycia sprawców. Nierzadko zanim przyjedzie
    ekipa dochodzeniowa to upływa 2-3 godziny.
    Poza tym za nieuzasadnione wezwanie policji dostaniesz karę i będziesz
    musiał zwrócić koszty takiej interwencji. Tak więc zapomnij o tym, ze
    policja zajmie się ochroną Twojego domu.

    > Wkurzające dla mnie jest z tym alarmem że nie dostaję żadnego powiadomienia jak się
    uzbroił. Człowiek istota omylna i może zapomnieć czy włączył alarm.

    To jest kwestia dogadania z instalatorem. Możesz np. dostawać
    powiadomienia SMS-ami. Możesz także zaprogramować centralę, aby mnożna
    ją było zdalnie uzbroić czy rozbroić.
    Są także centrale, pod które możesz podłączyć kamery i mikrofony, aby
    móc sprawdzić co się dzieje.

    > Jak bym dostawał smsa że uzbroiłem to by było dla mnie dobrze. Za to dla tych z
    ochrony źle bo jak rżną na opłacie za resetowanie to w razie jakiegoś zdarzenia mogą
    stać na stanowisku ze zapomniałem włączyć alarm.

    Ba! Mogą sami wyłączyć i Ci wmówić, że to Ty zapomniałeś. Niestety tutaj
    wszystko jest możliwe. Wszystko zależy od uczciwości ludzi. Jak nie masz
    dostępu do centrali, nie znasz hasła serwisowego to mogą Cię rżnąć ile
    wlezie, bo i tak im nic nie udowodnisz.

  • 34. Data: 2014-09-07 12:50:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 września 2014 10:34:17 UTC+2 użytkownik aaa napisał:

    > Napisa�e�, �e ca�y zestaw kosztowa� Ci� 600z� - dziwnie tanio >jak na
    Satela.
    Czemu dziwnie tanio?
    Pierwszy z brzegu link:
    http://allegro.pl/system-alarmowy-satel-ca-4-do-kios
    ku-dzialki-as10-i4551733688.html

  • 35. Data: 2014-09-07 12:56:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-09-06 23:25, k...@g...com pisze:
> [...]
    nie świeciła. O to do nich nie mam pretensji że się coś popsuło. Firma ochroniarska

    Sposób działania alarmu oraz występowanie różnych problemów to zależy w
    co najmniej 90% od instalatora.

> [...]
    centrali, rozbroić się go nie dawało. Przy okazji pytanie do alarmistów. Typowy alarm

    Jaki model? Bo Satel produkuje kilkadziesiąt modeli i wersji.

    > Czy taki alarm mogę ustawić, po gwarancji i zakończeniu dwuletniej umowy, żeby mnie
    a nie ich powiadamiał na komórkę?

    A umiesz go przeprogramować?
    Jeżeli tak to jest to możliwe o ile po rozwiązaniu umowy go nie zabiorą.
    Pisałem Ci o tym w mojej wypowiedzi pod nickiem "aaa".

> [...]
    przekierowanie. Dedukuję że jak taki nadajnik może zadzwonić do centrali to może też

    Może zadzwonić lub wysłać SMS-a, a nawet nawiązać połączenie z
    podsłuchem obiektu (o ile jest podłączony mikrofon), a nawet otrzymywać
    zdjęcia MMS-em co kilka sekund z kamer zamontowanych (o ile dany model
    obsługuje) na każdy dowolny numer, który zostanie przypisany w centrali.
    Ale trzeba to wszystko skonfigurować i zaprogramować.

  • 36. Data: 2014-09-07 13:04:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-09-07 12:50, Kris pisze:

    > Czemu dziwnie tanio?
    > Pierwszy z brzegu link:
    > http://allegro.pl/system-alarmowy-satel-ca-4-do-kios
    ku-dzialki-as10-i4551733688.html

    Brak powiadomienia GSM oraz dialera telefonicznego. W przypadku Kogutka
    całkowicie bezużyteczny gadżet.

    P.S.
    Poprzednia wypowiedź pod nickiem "aaa" to moja.

    Sorry za zmianę nicka, ale kombinuję, bo dotychczasowy serwer, z którego
    korzystałem news.neostrada.pl nie wpuszcza obecnego mojego operatora netu.
    Kilka innych, które sprawdzałem także nie wpuszcza.

  • 37. Data: 2014-09-07 13:11:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-09-07 10:34, aaa pisze:

> [...]
    > ekipę.
    > Taki układ uważam za najlepszy, bo wiem, że "walą mnie w pupę".

    Miało być: Taki układ uważam za najlepszy, bo wiem, że nie "walą mnie w
    pupę".

  • 38. Data: 2014-09-07 13:25:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-09-03 11:33, Maniek4 pisze:
    > Uszanowanie
    >
    > Niech mi ktos podpowie jaki alarm wybrac do biura.
    > Potrzebuje max 2 czujki. Okablowania zadnego nie ma. Wymagania to
    > syrena zewnetrzna i powiadomienie gsm. Nie musi byc nie wiadomo co, bo
    > posiadanie alarmu jest wymogiem ubezpieczyciela.
    > Na znanym portalu jest tego kilka setek. Jak ktos ma z tym
    > doswiadczenie to prosze o porade.
    >
    > Pozdro.. TK

    Każdy z powiadomieniem GSM.
    Odradzam wszelkie chińskie wynalazki za parę stów, zwłaszcza z czujkami
    bezprzewodowymi, bo z nimi są same problemy.
    Polecam Satel Micra lub Ropam Neo-PS.
    Satel tańszy, ale Ropam daje większe możliwości m.in. możliwość
    podłączenia 4 kamer (po dokupieniu odpowiedniego modułu), współpracę z
    wideodomofonem oraz możliwość sterowania ogrzewaniem.

  • 39. Data: 2014-09-07 21:28:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 września 2014 13:04:36 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Brak powiadomienia GSM oraz dialera telefonicznego. W przypadku Kogutka
    > ca�kowicie bezu�yteczny gad�et.
    Nadajnik najczęściej daje swój agencja ochrony-mam tak na dwóch obiektach i oni płaca
    za abonament za kartę sim do sms/ Podobno 10zł miesięcznie.
    Myślę ze Kogutkowi coś takiegozamontowali po skoro dwie czujki tylko to po kiego coś
    więcej.
    Z ciekawości zerknełem do mojej skrzynki z alarmem(akurat tu ca10 satela) Skzrynka
    moja, centralka mi tp moje nadajnik agencji ochrony ale widac że jest tam zwykły tel
    komórkowy zamontowany-u mnie jakiś bardzo stary model Noki- bo jeszcze antene ma.
    Teraz komórek z antenka już nie ma
    Coś takiego u mnie siedzi
    http://rmvl.home.xs4all.nl/images/mtnok61g.jpg
    Nie konkretnie ten model ale z taką mniej wiecej antenką. Dla młodzszych userów to
    piszę bo pewnie pokolenie smartfonowców(cześć Adam;)) komórek z antenką nie pamięta;)

  • 40. Data: 2014-09-07 22:08:29
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 7 września 2014 21:28:21 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    piszę bo pewnie pokolenie smartfonowców(cześć Adam;)) komórek z antenką nie pamięta;)

    jak mi zakładali alarm to bylem w sytuacji przymusowej. Szybka przeprowadzka. Sprzęt
    o stosunkowo dużej wartości ale i dużych gabarytach. Nie miałem czasu na własne
    rozwiązanie a oni zrobili w jeden dzień w trakcie przeprowadzki. Jestem związany a
    nimi umową jeszcze na rok. Dzisiaj bym zrobił tak. Zanabył bym drogą kupna na alegro
    dwa radio powiadomienia. Każde ma czujkę ruchu i mikrofon. Kosztuje w granicach 85
    złotych. Jak chińczyk mógł podłączyć do telefonu czujkę i mikrofon to dałbym radę
    podłączyć i ja co tylko bym chciał. Z czujnikiem uruchomienia spłuczki klozetowej
    włącznie. Układ pomieszczeń jest taki że jestem w stanie zamknąć i unieruchomić
    potencjalnych przybyszy w czymś w rodzaju przedpokoju. Wymagało by to trochę
    hobbystycznej pracy. Możliwości wykonawcze mam takie ze mogę zablokować drzwi, oblać
    intruza farbą. Może dostać z takiego aerozolu do samoobrony. I niech kiśnie godzinę
    zanim przyjedzie policja i go uratuje. Teraz nie chce mi się tego robić bo płacę za
    bezpieczeństwo.