  • 21. Data: 2018-01-20 10:46:32
    Temat: Re: Kogeneracja dla Kowalskiego
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/20/2018 10:25 AM, Mateusz Viste wrote:
    > A to swoją drogą, różne rzeczy można wymyślić. Z tym że to anegdotyczne
    > rozwiązanie o którym pisałem jest nieco bardziej profesjonalne, i
    > skrojone na większą skalę.

    Profesjonalizm tego rozwiązania jest przecietny, bo dzielisz się zyskiem
    z firmą i dodatkowo wymaga dośc stabilnego internetu o co wcale nie jest
    tak prosto "na zadupiach" gdzie często stoją domy. Dodatkowo ktoś musi
    mieć potrzebę wykorzystania tej mocy obliczeniowej kaloryfera,
    niekoniecznie jest to inwestycja na lata bo co chwile pojawiają się
    procesory wydajniejsze z mniejsza mocą cieplną i twój kaloryfer starzeje
    się w błyskawicznym tempie a więc i zyski topnieją tak szybko jak szybko
    rozwijają się procesory.

    > No i niezależne od kryptowalut które jutro
    > mogą być lub nie.

    Podobnie jak LPG. Już za chwile dowalą taką akcyzę że się przestanie
    oplacać. Dowalają tak od 14 lat jak mam samochody na LPG i ciagle to
    słyszę, od tych samych poważnych jasnowidzów rynkowych ;) Jak na razie
    jest tak że pomimo wahań kursów kryptowalut zysk jest kosmicznie wysoki
    i w dodatku jest to wręcz kwintesencja wolnego rynku: pieniadze od
    przygłupów wpadają do kieszenie spryciarzy. Kryptowaluty zawsze będa
    wymienialne na towary, choćby wirtualne i zawsze beda miec wartość. Na
    razie bankowcy po prostu są zszokowani że te narzędzia do generowania
    inflacji, przez setki lat udoskonalane, paru nerdów im wytraciło z reki
    i osmieszyło cale to puste towarzystwo garniturowych cwaniaków.

    PS. Enkoduje filmy na maszynie którą z premedytacją postawiłem w
    kotłowni. Czyli mogę powiedzieć że mam namiastkę grzania informacyjnego.

  • 22. Data: 2018-01-20 10:59:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-19 o 16:44, Lisciasty pisze:

    > No jak pisałem da się, patrz niemiecki klamot. Dać się da, tyle że
    > 1 zł za kWh prądu + zysk z ciepła, więc szału nie ma. Dlatego pytałem
    > co tańszego niż diesel by można zastosować :]
    Diesel hałasuje i zużywa się, wg mnie lepszy jest stirling i kocioł na
    drewno
    lub gaz który dostarcza ciepło. Tylko trudno go zrobić na jakąś sensowną
    moc.
    Dlatego ja ten temat odpuściłem. Jeżeli już to solary +parę ogniw PV na
    dachu zamontuję.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 23. Data: 2018-01-20 12:02:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 20 stycznia 2018 09:12:50 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > a jak finansowo wychodzi?

    W 99,99% przypadków w tym momencie opłaca się bardziej kupić daną walutę
    niż ją kopać. Koszt sprzętu jest bardzo wysoki - karty poszły mocno w górę,
    trudność kopania ciągle rośnie (z każdym dniem z danej jednostki mocy
    kopiesz coraz mniej waluty). Ale czy się opłaci, czy nie - to zależy
    tylko i wyłącznie od kursu waluty, a ten jak wiesz to jest jedna wielka
    loteria :)

    Mam znajomego który trochę kopie:

    https://scr.pgr.pl/2018/01/2018-01-20_11-53-34-04727
    .png

    Ale on zaczął chyba ze dwa lata temu. Dzisiaj zaczynać? Sam myślałem, ale
    jak każdy o tym myśli - to tym bardziej nie warto zaczynać :D

    Gdybym ja zaczął to bym pozakładał chłodzenie wodne na te GTXy i grzał
    sobie tym bufor CWU ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2018-01-20 18:41:00
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał
> [...]
    > drewno
    > lub gaz który dostarcza ciepło. Tylko trudno go zrobić na jakąś sensowną

    25 lat temu, pracowałem w pewnej firmie softwerowej w Niemczech.
    Kolega, Polak był w tej firmie Hausmaistrem więc pokazał mi w jaki sposób
    firma ogrzewa budynki i czerpie prąd.
    Otóż w piwnicy budynku zainstalowane były dwa agregaty prądotwórcze
    na bazie dwóch silników benzynowych od Forda Grenady.
    Silniki te zasilane były gazem z domowej instalacji.
    Oczywiści jak wszędzie w Niemczech już w tamtych czasach, prądnice
    podłaczone były do
    synchronizatora częstotliwści i do sieci energetycznej.
    Silniki pracowały na okrągło cała dobę. Tej elektrowni nie było słychać
    nawet będąc o parę metrów od agregatów. Oba agregaty umieszczone były w
    dużych pudlach aluminiowych o podwójnych scianach z wełną mineralną. Silniki
    samochodowe nawet bez tych pudeł są ciche.
    Energia elektryczne w godzinach pracy była raczej zużywana przez firmę a po
    godzinach pracy odsprzedawana była do sieci.
    Ciepło z chłodzenia tych silników było jedynym źródłem ogrzewania dla całego
    budynku.
    Polecam to rozwiązanie.
    --
    Tomasz

  • 25. Data: 2018-01-20 20:12:22
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 20 Jan 2018 10:46:32 +0100, Sebastian Biały wrote:
    > Profesjonalizm tego rozwiązania jest przecietny, bo dzielisz się zyskiem
    > z firmą

    Nie ma nic darmo. Dla ludzi co wolą DYI pozostaje grzebanie się samemu -
    ale to tak ze wszystkim przecież.

    > i dodatkowo wymaga dośc stabilnego internetu o co wcale nie jest
    > tak prosto "na zadupiach" gdzie często stoją domy.

    Widocznie rozwiązaniem tym nie celują w zadupia :)
    Z drugiej strony SETI działało już na modemach 56K, więc nie wiem czy
    światłowodowa łączność jest faktycznie niezbędna do takich rzeczy.

> [...]
    > procesory wydajniejsze z mniejsza mocą cieplną i twój kaloryfer starzeje
    > się w błyskawicznym tempie a więc i zyski topnieją tak szybko jak szybko

    Z tego co luźno zapamiętałem z ich strony, to raczej wchodzi w grę tylko
    jakaś umowa serwisowa, w której kaloryfer co 18 miesięcy wymieniają na
    nowy.

    > Podobnie jak LPG. Już za chwile dowalą taką akcyzę że się przestanie
    > oplacać. Dowalają tak od 14 lat jak mam samochody na LPG i ciagle to
    > słyszę, od tych samych poważnych jasnowidzów rynkowych ;)

    Niespecjalnie widzę związek.

    > Jak na razie
    > jest tak że pomimo wahań kursów kryptowalut zysk jest kosmicznie wysoki

    Zależy kto kiedy. Ci co kupili w połowie grudnia i sprzedali w czarnej
    rozpaczy w tym tygodniu stracili 50% inwestycji. Oczywiście może znów
    skoczy za jakiś czas. Lub nie. Ja tego nie wiem, ty tego nie wiesz - nikt
    nie wie. Ot, zgadywanie czy i kiedy bańka mydlana pęknie.

    > Kryptowaluty zawsze będa
    > wymienialne na towary, choćby wirtualne i zawsze beda miec wartość.

    Najwyraźniej posiadasz informacje których ja nie mam, bo ja w tych
    wszystkich kryptowalutach nie widzę żadnej wartości. Ludzie przetapiają
    prąd na wirtualne "coś" za co niewiele można kupić. A inni ludzie kupują
    to licząc że jeszcze inni pojutrze będą chcieli kupić drożej. To nie
    żadna rewolucja ekonomiczna, tylko czysta spekulacja wiatrem.

> [...]
    > inflacji, przez setki lat udoskonalane, paru nerdów im wytraciło z reki
    > i osmieszyło cale to puste towarzystwo garniturowych cwaniaków.

    Rozumiem że wszystkie oszczędności włożyłeś już w kryptowaluty, a chleb w
    markecie kupujesz za Ethery czy tam inne Ripple ? :)

    > PS. Enkoduje filmy na maszynie którą z premedytacją postawiłem w
    > kotłowni. Czyli mogę powiedzieć że mam namiastkę grzania informacyjnego.

    Brzmi niesamowicie.

    Mateusz

  • 26. Data: 2018-01-20 20:19:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz napisał:

> [...]
    > a po godzinach pracy odsprzedawana była do sieci.
    > Ciepło z chłodzenia tych silników było jedynym źródłem ogrzewania dla

    A ja dwa miesiące temu opisałem tu dokładnie takie samo rozwiązanie,
    tyle że pracujące w Polsce. Paru tutejszych Expertów od razu orzekło,
    że coś takiego istnieć nie może (bo oni czegoś takiego nie widzieli).

    > Polecam to rozwiązanie.

    Jeszcze wcześniej (i chyba na innej grupie) dzieliłem się opinią na
    temat produktu pewnego niemieckiego startupu, który ostatecznie stał
    się własnością firmy Veissmann (i już tutaj został przez kogo innego
    opisany jako wzorzec do naśladowania, choć bardzo drogi). Gdybym miał
    któtko porównać jedno i drugie, powiem tyle: oferowane na rynku gotowce
    są małe i szybkie w instalacji, ale nie spodziewam się, by pożyły długo.
    Samoróbki mają podobny bilans energetyczny, większą trwałość, ale to
    ciężkie na ogół klamoty i jest trochę zabawy przy składaniu wszystkiego
    do kupy.

    Nie polecam osobom, które nie mają pojęcia.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2018-01-20 20:30:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > Z drugiej strony SETI działało już na modemach 56K, więc nie wiem czy
    > światłowodowa łączność jest faktycznie niezbędna do takich rzeczy.

    Przecież gdyby była, to by to wszystko nie miało sensu. Pracochłonne
    liczenie polega na tym, że jest pracochłonne i że jest liczeniem.
    Liczeniem, a nie transmisją. Wrzuca się niewielka ilość danych,
    pracowicie je obrabia, a potem oddaje też coś niewielkiego. Albo
    ktoś to rozumie, albo nie -- wtedy nie ma mu co tłumaczyć.

    [...]

    > Brzmi niesamowicie.

    Też zwróciłem na to uwagę.

    A tak w ogóle, to na pomysł liczącego kaloryfera wpadłem w roku 2000.
    Nigdy nie traktowałem go zbyt powaznie, ale cieszy mnie, że ktoś go
    w końcu zrealizował (wspomniana firma powstała w roku 2010, sądząc po
    dacie rejestracji domeny).

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2018-01-20 20:36:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-20 o 18:41, Tomasz pisze:

    > Polecam to rozwiązanie.

    Zimą OK, ale latem?

  • 29. Data: 2018-01-20 20:37:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Jan 2018 20:19:21 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > A ja dwa miesiące temu opisałem tu dokładnie takie samo rozwiązanie,
    > tyle że pracujące w Polsce. Paru tutejszych Expertów od razu orzekło,
    > że coś takiego istnieć nie może (bo oni czegoś takiego nie widzieli).

    Ja to widzę cienko. Zakładając że silnik samochodowy żyje 100 tys. km do
    remontu, to po 2 miesiącach pracy taki agregat już jest do d... A po
    drodze musi zaliczyć sporo przeglądów, wymian oleju itd. I doprawdy, nie
    sprzeczajmy się o ilość km do remontu. Jak będzie ich dwa razy więcej
    niż podałem to rozwiązanie jest tak samo marne.
    To działa tylko jako rozwiązanie awaryjne.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 30. Data: 2018-01-20 20:39:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Ja to widzę cienko. Zakładając że silnik samochodowy żyje 100 tys. km do
    > remontu,
    Hehe, powiedz to właścicielom firm transportowych, to się załamią :D

    --
    Pete