  • 1. Data: 2009-01-07 09:09:53
    Temat: Konto walutowe czy złotowe?
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Witam,

    Przyjmowanie przelewów z zagranicy: co miesiąc wpływa kwota na konto
    firmowe w Polsce wysyłana w USD lub EUR.

    Czy lepiej jest mieć konto w PLN, gdzie kwoty walut są automatycznie
    konwertowane na PLN, czy też lepiej mieć konto walutowe i przyjmować
    zapłatę w obcej walucie i w niej trzymać pieniądze na koncie.

    Jak wtedy księgować takie wpłaty?

  • 2. Data: 2009-01-07 09:37:33
    Temat: Re: Konto walutowe czy złotowe?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-01-2009 o 10:09:53 Bad Behaviour <b...@b...co.nz> napisał(a):

> [...]
    > konwertowane na PLN, czy też lepiej mieć konto walutowe i przyjmować
    > zapłatę w obcej walucie i w niej trzymać pieniądze na koncie

    Podatkowo czy praktycznie? Podatkowo prawie bez różnicy,
    tylko dodatkowe różnice kursowe przy przeliczaniu na złotówki.
    Praktycznie - jeśli opłaca Ci się biegać do kantoru żeby wyciągnąć
    5 czy 10gr więcej, to walutowe jest dobrą opcją. Albo jeśli
    otrzymanymi walutami płacisz za zakupy - nie tracisz wtedy na podwójnym
    przewalutowaniu. Możesz też czekać na dogodny moment sprzedaży
    - ja np. straciłem niedawno kilka tysięcy bo dostałem przelewy
    po kursie 3,3-3,4 na konto złotowe - a kilka tygodni póxniej było 3,8
    a teraz to 4-4,1 PLN/EUR. Gdybym przyjął to na konto walutowe..
    Oczywiście to działa obosiecznie.

    > Jak wtedy księgować takie wpłaty?

    Zobacz art. 14b i art. 24c updof.

    --