  • 1. Data: 2019-12-04 20:07:22
    Temat: Kredyt za stala stopa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    KNF dba o klienta i chce, aby banki mialy kredyty hipo ze stala stopa.
    https://www.parkiet.com/Banki/312039841-Hipoteki-na-
    stala-stope-beda-obowiazkowe.html

    No coz - sam przeciez pare razy dogryzalem, ze frankowicze nie pisza o
    ryzyku odsetkowym :-P

    Zaraz ... opcjonalnie.
    Hm, a moze KNF dba o banki - beda dwie opcje do wyboru, to potem nie
    bedzie mozna powiedziec w sadzie, ze sie nie mialo wyboru :-)

    Hm, a moze KNF wie, ze stopy pojda w gore, i chce to ryzyko przerzucic
    na banki ? :-)

    A jak stopy pojda w dol?
    Kto bedzie protestowal, ze musi teraz duzo placic, bo bylo drozej na
    poczatku, a teraz jest jeszcze drozej :-)

    J.

  • 2. Data: 2019-12-04 20:49:06
    Temat: Re: Kredyt za stala stopa
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-12-04 o 20:07, J.F. pisze:

> [...]
    > Hm, a moze KNF dba o banki - beda dwie opcje do wyboru, to potem nie
    > bedzie mozna powiedziec w sadzie, ze sie nie mialo wyboru :-)

    obecnie są w ofercie kredyty z "okresowo stałą stopą procentową"
    zainteresowanie klientów? praktycznie znikome

    jak KNF zmusi banki, aby miały takie hipo w ofercie to czy również
    narzuci ich oprocentowanie?

    jeżeli przy stopie zmiennej mamy ~4% a przy stałej będzie np. 9% (ale
    pewne na 20 lat) to uważacie, że zainteresowanie takim rozwiązaniem
    będzie duże?

    300kzł na 20 lat, rata 1818 zł vs 2699 zł

    a gdyby to było "tylko" 7% ze stałą stopą czyli rata 2326 zł to będą chętni?

    skąd my ten dylemat już znamy...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 3. Data: 2019-12-04 21:47:36
    Od: s...@g...com

    On Wednesday, 4 December 2019 13:49:08 UTC-6, Robert Sierant wrote:

> [...]
    >
    > jeżeli przy stopie zmiennej mamy ~4% a przy stałej będzie np. 9% (ale
    > pewne na 20 lat) to uważacie, że zainteresowanie takim rozwiązaniem

    No to jest sedno. Opcja jest, ale czy oplacalna?

    > 300kzł na 20 lat, rata 1818 zł vs 2699 zł
    >
    > a gdyby to było "tylko" 7% ze stałą stopą czyli rata 2326 zł to będą chętni?

    A gdyby sie okazalo ze nowy premier mowi ze da kazdemu 100milionow a nbp by zaczal
    drukowac to jak sadzisz ilu ludzi by taki kredyt chcialo?

    > skąd my ten dylemat już znamy...

    No chyba juz w biblii byly wzmianki...

    A tak na powaznie, kredyt w ktorym oprocentowanie jest jakos spiete z zewnetrznym
    wskaznikime jest calkiem uczciwy.
    Niezaleznie od ruchu rynku warunki sa proporcjonalne i jako tako stabilne.
    Ryzyko jest pi*oko rowno rozlozone na obie strony.

    Choc z drugiej strony w sytuacji kiedy kredyty tanieja moze byc warto refinansowac
    swoja droga hipoteke.

  • 4. Data: 2019-12-05 01:05:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Sierant" 5de80db3$0$519$6...@n...neostrada.pl

    > skąd my ten dylemat już znamy...

    Skąd znamy sytuację komfortową? -- klient w pracy dostaje kieszonkowe
    (na: piwo, PAPiErosy, bułki z masłem i bez) a resztę (mieszkanie,
    edukację, wypoczynek, leczenie, pogrzeby, prawdziwe jedzenie,
    transport -- może samochód własny bądź służbowy, lub oba naraz)
    dostaje (w miarę możliwości państwa) bezpłatnie...

    Weźmy pod uwagę sytuacje:

    A:
    - klient płaci 110% swych możliwości do banku, by spłacić kredyt na mieszkanie
    - nagle i niespodziewanie względne obciążenia rosną o 30% (może klient
    zachorował, może stracił pracę, może podrożało życia) i klient nie
    ma forsy na spłacanie...
    B:
    - klient płaci 40% swych możliwości do banku, by spłacić kredyt na mieszkanie
    - nagle i niespodziewanie względne obciążenia rosną o 30% (może klient
    zachorował, może stracił pracę, może podrożało życia) i klient mniej pije
    alkoholu lub ogólnie mniej baluje, by mu starczyło forsy na spłacanie...

    -=-

    Dlaczego ponad 70 lat po wyniszczającej wojnie światowej ludziom brakuje forsy?
    Nie: ,,dlaczego mnie brakuje'', ale: ,,dlaczego ogólnie brakuje''? IMO odpowiedź
    jest prosta i powszechnie znana, ale czy ludziom starczy odwagi, by pogadać?...

    [IMO nie starczy, bo niemal każdy wierzy, że to on dostanie wszystko za freeko...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 5. Data: 2019-12-05 15:28:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Sierant" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >zainteresowanie klientów? praktycznie znikome

    >jak KNF zmusi banki, aby miały takie hipo w ofercie to czy również

    Na razie pewnie nie, ale z czasem ... uzna, ze banki oferuja odsetki
    zniechecajace klientow, i cos z tym trzeba bedzie zrobic :-)

> [...]
    >300kzł na 20 lat, rata 1818 zł vs 2699 zł

    >a gdyby to było "tylko" 7% ze stałą stopą czyli rata 2326 zł to będą

    Ale potem
    -beda znow protesty u prezydenta jak stopy skocza na 20% ?
    -czy sie protestujacym powie "nie chcieliscie bezpiecznego kredytu, to
    teraz fora ze dwora" :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-12-05 19:41:31
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-12-05 o 15:28, J.F. pisze:

    > Na razie pewnie nie, ale z czasem ... uzna, ze banki oferuja odsetki
    > zniechecajace klientow, i cos z tym trzeba bedzie zrobic :-)

    tylko niby co? "nasze" banki należą w większości do zagranicznego
    kapitału, nie można kogoś do czegoś zmuszać

> [...]
    > -beda znow protesty u prezydenta jak stopy skocza na 20% ?
    > -czy sie protestujacym powie "nie chcieliscie bezpiecznego kredytu, to

    a skoczyć na 20% mogą, klienci znowu powiedzą, że nie wiedzieli, że
    zapisy były niejasne, że ktoś ich zmusił/namówił itp...

    będzie wszystko to co mamy teraz z kredytami walutowymi

  • 7. Data: 2019-12-05 20:11:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Sierant" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >tylko niby co? "nasze" banki należą w większości do zagranicznego
    >kapitału, nie można kogoś do czegoś zmuszać

    No jak nie, jak mozna ?
    Co chwila KNF do czegos zmusza, i nie tylko KNF :-)

    A tu widzisz - KNF chce, zeby banki mialy takie kredyty w ofercie,
    czemu chce - nie wiadomo, ale jesli chce, zeby naprawde byly, to
    bedzie musiala zmuszac mocniej.

    Ale co - zapewni bankom, ze inflacja nie przekroczy 2.5% ?
    Albo raczej - zapewni bankom, ze stopa redyskontowa NBP, czy jaka tam
    najlepiej pasuje, nie wzrosnie powyzej powiedzmy 4% ?

    >a skoczyć na 20% mogą, klienci znowu powiedzą, że nie wiedzieli, że
    >zapisy były niejasne, że ktoś ich zmusił/namówił itp...

    >będzie wszystko to co mamy teraz z kredytami walutowymi

    No i moze o zabezpieczenie przed tym chodzi :-)

    J.

  • 8. Data: 2019-12-05 23:11:21
    Od: s...@g...com

    On Thursday, 5 December 2019 12:41:32 UTC-6, Robert Sierant wrote:

    > a skoczyć na 20% mogą, klienci znowu powiedzą, że nie wiedzieli, że
    > zapisy były niejasne, że ktoś ich zmusił/namówił itp...
    >
    > będzie wszystko to co mamy teraz z kredytami walutowymi

    Nie, nie bedzie. Bo umowa kredytowa ma byc umowa kredytowa a nie jakas bankowa
    fanaberia. I sady temat pozamiataly bo te umowy byly po prostu zrobione nieudolnie.
    Czy zamiar byl oszukanczy czy byl to wynik glupoty to juz nieistotne. Wazne ze
    pozamiatane (w trakcie).

    A protesty moga se byc zawsze, jak jest podstawa to sie sady tematem zajmuja, jak nie
    to sie spali troche opon, i tlum spacyfikuje.

    Ale nie sugeruj ze dzis powszechne jest to ze tlum kontestuje poprawne umowy
    kredytowe.

    Zauwaz tez ze JF zwrocil uwage na symetrie. W kredytach frankowych wrzawe uruchomil
    wzrost kursu. W zlotowkowych uruchomic moze inflacja.
    Tyle ze zlotowkowe sa spisane poprawnie wiec nie wroze sukcesu kontestatorom.

  • 9. Data: 2019-12-06 00:54:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Sierant" 5de94f5a$0$546$6...@n...neostrada.pl

    > tylko niby co? "nasze" banki należą w większości do
    > zagranicznego kapitału, nie można kogoś do czegoś zmuszać

    Wg Ciebie zagranicznych zmuszać nie można w przeciwieństwie
    do polskich?

    > a skoczyć na 20% mogą, klienci znowu powiedzą, że nie
    > wiedzieli, że zapisy były niejasne, że ktoś ich
    > zmusił/namówił itp...

    Kogo tym razem wezmą na miejsce LBalcerowicza,
    by po latach zwalić na niego winę?!

  • 10. Data: 2019-12-06 09:31:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-12-05 o 23:11, s...@g...com pisze:

    > zlotowkowe sa spisane poprawnie

    Frankowe (do czasu aż się kurs zmienił) też były spisane poprawnie :)
    P.G.