eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiMille ukarany › Mille ukarany
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!news.unit0.net!borde
    r1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Mille ukarany
    Date: Tue, 14 Jan 2020 22:27:22 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 45
    Message-ID: <5e1e32f1$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 77.252.81.130
    X-Trace: 1579037425 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 523 77.252.81.130:51139
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:649045
    [ ukryj nagłówki ]


    UOKiK sie bierze do roboty ?

    https://www.fxmag.pl/artykul/ponad-20-milionow-zloty
    ch-kary-za-wprowadzanie-frankowiczow-w-blad-sad-bezl
    itosny-dla-banku-millennium

    "15 stycznia 2018 r. UOKiK uznał, że Bank Millennium wprowadzał swoich
    kredytobiorców w błąd. Chodziło o dwie klauzule niedozwolone w
    przypadku umów kredytowych zawartych we frankach szwajcarskich, które
    zostały uznane za niezgodne z prawem w 2012 r.
    Mimo tego, bank odrzucał reklamacje swoich klientów, tłumacząc to tym,
    że mają one zastosowanie wyłącznie dla nowych umów kredytowych, a nie
    dla tych zawartych przed 2012 r., co było nieprawdą.
    Chodziło o sposób przeliczania kwoty rat kredytów hipotecznych w
    oparciu o CHF.
    Wg UOKiK odpowiedzi na reklamacje wprowadzały klientów w błąd i mogły
    zniechęcać ich do dochodzenia swoich praw na drodze sądowej. Opinia ta
    została podtrzymana przez SOKiK, podobnie jak kara finansowa w
    wysokości 20,75 mln złotych."

    Ale ...

    "Fundamentalnie nie zgadzamy się z wydanym wyrokiem.
    Nie można mówić o naruszeniu zbiorowego interesu konsumentów w
    szczególności zważywszy, iż sprawa dotyczy informacji przesłanych do
    78 klientów w latach 2015-2016, w tym reprezentowanych przez
    profesjonalnych pełnomocników.
    Ponadto warto podkreślić, że Urząd stwierdził zaniechanie tej praktyki
    w dniu 7 lutego 2016, czyli cztery lata temu.
    W naszej ocenie także wysokość kary jest niewspółmierna do zarzucanego
    nam przewinienia. "

    No i mam mieszane uczucia. Docenic ze tylko 78, czy przemnozyc przez
    te srednio 400 tys i uznac, ze przekret na ~32 mln ?

    A teraz co - urzad juz zbiera wypowiedzi medialne bankow ? :-)

    A swoja droga:
    -czego sie klienci domagali - uniewaznienia, czy kursu NBP i zwrotu
    starych spreadow ?
    -czy to nie Mille twierdzil ze problem chf ich nie dotyczy, bo od
    poczatku pozwalali splacac w walucie ?
    czyzby prawie wszystkim .. czy tylko 78 sie zdecydowalo na pozew ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1