  • 11. Data: 2014-09-24 00:11:19
    Temat: Re: Millenium leci w kulki? skok oprocentowania hipotecznego
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Lawa" lvros4$bid$...@n...news.atman.pl

    > O, odpowiedzieli... Wg nich 2,59 + 3.85 = 6,94

    Nie bądź drobiazgowy -- 2 cyfry i przecinek zgadzają się.

    2,59 + 3.85 = 6,44 <-- wg mnie
    2,59 + 3.85 = 6,94 <-- wg Mille

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2014-09-24 21:02:05
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie tak prosto, po drodze sa jescze inne czynniki mające wpływ na ryzyko itp. A w
    sporym uproszczeniu: większe ryzyko=wyższa cena.

    w większości banków ryzyko nie wpływa na cenę, jeżeli jest zbyt wysokie
    to decyzja jest negatywna

    to nie jest tak, że jak masz słaby scoring lub za wysokie ryzyko
    transakcji to wyższa marża, nie dostaniesz kredytu

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2014-09-24 21:27:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" lvv4en$jpc$...@s...man.poznan.pl

> [...]

    > to nie jest tak, że jak masz słaby scoring lub za wysokie
    > ryzyko transakcji to wyższa marża, nie dostaniesz kredytu

    Ciekawe, czy (albo raczej -- kiedy) zastosują lepszy ;) pomysł?

    Bank kredytu udzieli w każdej (czy niemal w każdej) sytuacji,
    a ewentualną niewypłacalność złego klienta pokryje BFG ratowany
    ,,w razie czego'' pożyczką zaciągniętą u Fiskusa :) ratowanego
    ,,w razie czego'' ;) przez drukarnię Banku Centralnego (własność ;)
    Jego itd. Belki) lub zwiększonymi podatkami, albo jakąś kontaminacYją ;)
    obu tych metod, czy raczej -- patologicznych zjawisk...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2014-09-25 07:37:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 września 2014 21:02:05 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > w wi�kszo�ci bank�w ryzyko nie wp�ywa na cen�, je�eli jest >zbyt
    wysokie to decyzja jest negatywna
    > to nie jest tak, �e jak masz s�aby scoring lub za wysokie ryzyko
    > transakcji to wy�sza mar�a, nie dostaniesz kredytu
    Troszkę nie tak. Sporo banków ma odrębne(tańsze) produkty dla mniej ryzykownych
    klientów. Bardziej ryzykowni dostaja wyższe prowizje i/lub ubezpieczenia.

  • 15. Data: 2014-09-25 11:01:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.09.2014 21:02, RobertS pisze:

> [...]
    >
    > to nie jest tak, że jak masz słaby scoring lub za wysokie ryzyko
    > transakcji to wyższa marża, nie dostaniesz kredytu

    Jeste jeszcze jeden czynnik: suma kredytu. Im suma niższa tym marża z
    reguły wyższa (przy założeniu, że pozostałe czynniki uzasadniają niską
    marżę). A to akurat jest ostro poniżej limitu na kredyt konsumencki.

    Swoją drogą częściowo się wyjaśniło - we wrześniu zaksięgowali
    transakcję kilka dni później niż miała miejsce. Kwitek mam... kto
    obstawia, że będą kręcić że "liczy się data księgowania"?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 16. Data: 2014-09-25 16:03:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Lawa" m00lkv$ijr$...@n...news.atman.pl

> [...]
    później niż miała
    > miejsce. Kwitek mam... kto obstawia, że będą kręcić że "liczy się data

    Obstawiam za tym, że nie będą. Nie wiem, ile stawiam
    i w jakim stosunku, ale mogę obstawić. ;) Ale jak
    znam ,,życie'' -- zaraz pojawi się podatek od
    bookmakerki. ;)

    IMO specyficznego znaczenia nabierze
    powiedzenie -- ,,myszy zjadły''. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2014-09-25 21:42:38
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Troszkę nie tak. Sporo banków ma odrębne(tańsze) produkty dla mniej ryzykownych
    klientów. Bardziej ryzykowni dostaja wyższe prowizje i/lub ubezpieczenia.

    no to może jakieś przykłady?

    zawodowo zajmuję się kredytami hipotecznymi i to co piszesz jest dość
    interesujące ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2014-09-25 21:44:36
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Jeste jeszcze jeden czynnik: suma kredytu. Im suma niższa tym marża z
    > reguły wyższa (przy założeniu, że pozostałe czynniki uzasadniają niską
    > marżę). A to akurat jest ostro poniżej limitu na kredyt konsumencki.

    czasem wartość kredytu ma znaczenie + np. LTV,

    przykładowo w PKO BP jest specjalna macierz to określania marży banku

    > Swoją drogą częściowo się wyjaśniło - we wrześniu zaksięgowali
    > transakcję kilka dni później niż miała miejsce. Kwitek mam... kto
    > obstawia, że będą kręcić że "liczy się data księgowania"?

    nie będą kręcić, zawsze liczy się data księgowania

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2014-09-25 22:12:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-09-25 o 21:44, RobertS pisze:

    > czasem wartość kredytu ma znaczenie + np. LTV,
    >
    > przykładowo w PKO BP jest specjalna macierz to określania marży banku

    > nie będą kręcić, zawsze liczy się data księgowania

    Nie-e
    W toyotabank liczy się data operacji :P

    --
    Pete

  • 20. Data: 2014-09-25 22:21:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie-e
    > W toyotabank liczy się data operacji :P

    to niszowy bank, a w którymś z większych tak jest?

    --
    pozdrawiam
    RobertS