    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Nowe metody logowania - wrażenia
    Date: Sat, 14 Sep 2019 16:30:39 +0200

    No to po kolei:

    1) mBank, tu mam dwa numer "klienta" (jeden po mBanku [A], drugi po Multi [B]).

    Pierwsze logowanie przebiegło ok, dodałem sobie urządzenie
    do zaufanych w [A], wylogowałem, ponownie zalogowałem i już nic nie chciało.
    Z numerem klienta [B] było gorzej, tu już pozwoliło jedynie na jednorazowe
    logowanie, bez zapamiętania urządzenia. Co gorsza po zalogowaniu, wypięło
    mnie z zaufanego urządzenia w [A] i musiałem je sobie dodać na nowo...

    Więc jak ktoś ma kilka kont, albo komputer jest używany w kilka osób,
    to z wygodnego logowania raczej nici. Nie widzę też listy zaufanych
    urządzeń, więc nie mam jak sobie usunąć starych, niepotrzebnych.

    Co ciekawe pojawiła się też apka tylko do tokenów, czyli jak ktoś
    nie chce mieć w telefonie "wszystkiego" (salda, przelewów, blika itp.)
    a tylko autoryzację, to ma taką możliwość teraz.

    2) Citibank

    Na dzień dobry zażądał ode mnie nr rachunku (tia, już widzę jak wszyscy
    pamiętają takie rzeczy) oraz nr pesel (o.O), dopiero w drugim kroku
    loginu i hasła, w trzecim SMS. Po wylogowaniu i zalogowaniu
    ponownym znowu poprosił o SMS, chociaż informują że niby raz na 90 dni...
    Za trzecim razem też chciał SMSa, więc coś im tu nie "stykło".

    3) Alior bank

    Tutaj pojawił się checkbox o dodaniu urządzenia do zaufanych.
    Wylogowanie i zalogowanie po dodaniu działa bez SMSa.
    Mam też opcję włączenia autoryzacji mobilnej, ale aplikacja nie reaguje
    na pusha (tzn. aplikacja Alior Banku się włącza, loguje, ale ie ma
    ani ekranu operacji do zatwierdzenia, ani samej operacji). Na razie
    zostają więc mi SMSy.

    4) iPKO

    Tu chyba temat olali, działa mi po prostu login + hasło i nie chciało
    nic więcej. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com