  • 1. Data: 2019-09-13 23:31:17
    Temat: Nowy sposób logowania do banków
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    O co chadza w tym nowym logowaniu do banków?
    Już za pół godziny... Jeszcze nie zdążyłem
    poczytać, o co im biega...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2019-09-14 00:11:08
    Temat: Re: Nowy sposób logowania do banków
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Sep 2019 23:31:17 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):

    > O co chadza w tym nowym logowaniu do banków?
    > Już za pół godziny... Jeszcze nie zdążyłem
    > poczytać, o co im biega...

    To nie im, to Unii - dyrektywa PSD2.

    Swoja droga - ze tez zaden sie nie zdecydowal na wprowadzenie tego
    logowania wczesniej, wszyscy czekaja na sobote i piatek 13-go ?

    Takie to niewygodne, ze nie ma co klienta wk* ani dnia wczesniej ?

    J.

  • 3. Data: 2019-09-14 01:18:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 9...@4...net

    > Swoja droga - ze tez zaden sie nie zdecydowal na wprowadzenie tego
    > logowania wczesniej, wszyscy czekaja na sobote i piatek 13-go ?

    > Takie to niewygodne, ze nie ma co klienta wk* ani dnia wczesniej ?

    https://secure.getinbank.pl/?_ga=2.193928493.1678643
    003.1568414814-1423973340.1568414814

    SZANOWNI PAŃSTWO
    Uprzejmie informujemy, że z przyczyn technicznych
    logowanie do Bankowości Internetowej i Mobilnej
    jest chwilowo niedostępne.

    Za wszelkie niedogodności przepraszamy.

    Nie co za ma?...

    -=-

    Dlaczego czekali do soboty, nie do niedzieli? Bo od soboty musieli.
    Dlaczego nie w piątek? Bo w piątek ktoś być może potrzebuje dostępu.
    Dlaczego nie tydzień wcześniej? Aby ludzie mieli poprawne skojarzenia?

    -=-

    Jak teraz będzie?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2019-09-14 01:25:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2019 01:18:37 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
> [...]
    >
    > SZANOWNI PAŃSTWO
    > Uprzejmie informujemy, że z przyczyn technicznych
    > logowanie do Bankowości Internetowej i Mobilnej

    A swoja droga - ostrzegli wczesniej, ze wylacza ? Chyba nie.

> [...]

    > Dlaczego nie w piątek? Bo w piątek ktoś być może potrzebuje dostępu.
    > Dlaczego nie tydzień wcześniej? Aby ludzie mieli poprawne skojarzenia?

    No wlasnie ciekaw jestem czemu nikt tydzien wczesniej.

    > Jak teraz będzie?

    Ogolnie podobnie, ale troche inaczej :-)

    Tylko ze komorka juz obowiazkowa ...

    J.

  • 5. Data: 2019-09-14 12:05:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 14 Sep 2019 00:11:08 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > To nie im, to Unii - dyrektywa PSD2.

    Dyrektywa nie jest obowiązującym prawem, stąd nie wiem skąd ta
    nadgorliwość.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2019-09-14 13:13:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2019 12:05:06 +0200, Marek napisał(a):

    > Dyrektywa nie jest obowiązującym prawem, stąd nie wiem skąd ta
    > nadgorliwość.

    Po pierwsze - w slad za dyrektywa czesto ida zmiany w prawie krajowym,
    u nas jest to nowelizacja ustawy o usługach płatniczych.

    Po drugie - bywa ze dyrektywa jest wprowadzana "tylnymi drzwiami", np
    przez umowe z bankami.

    Po trzecie - kraj, a moze i bank, ktory nie wprowadzi dyrektywy w
    zycie na czas, naraza sie na rozne kary - np klient, ktoremu sie
    wlamano na konto, moze dochodzic odszkodowania tak, jakby dyrektywa
    obowiazywala.

    J.

  • 7. Data: 2019-09-14 13:32:10
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Sat, 14 Sep 2019 01:25:47 +0200, użytkownik J.F. napisał:

    > musieli.

    A dlaczego PKO BP nie musiało? W Inteligo nadal logowanie po staremu. I
    karty kodów nadal działają.

  • 8. Data: 2019-09-14 16:01:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 14 Sep 2019 13:13:12 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Po pierwsze - w slad za dyrektywa czesto ida zmiany w prawie
    > krajowym,

    Jest takie prawo czy nie?

    > u nas jest to nowelizacja ustawy o usługach płatniczych.

    Była?

> [...]
    > zycie na czas, naraza sie na rozne kary - np klient, ktoremu sie
    > wlamano na konto, moze dochodzic odszkodowania tak, jakby dyrektywa

    Tak samo jak może dochodzić w każdej innej wydumanej sprawie.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2019-09-14 16:35:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Posprawdzałem - wyniki w pełnym spectrum:
    - santander - sms przy każdym logowaniu, mają wprowadzić "zaufane"
    - mille - sms przy pierwszym, kolejne bez (sami pisali, że ma być co 90 dni)
    - mBąk - sms przy pierwszym, możliwość ustawienia "zaufanego" urządzenia, nawet
    działa, ale tylko do zamknięcia "okna prywatnego" przeglądarki
    - citi - sms przy pierwszym logowaniu, przy kolejnych brak - bez słowa wyjaśnienia,
    - bnp planet (goonline mi się nie chciało sprawdzać) - sms przy każdym,
    - inteligo - PSD2 mają w d4, żadnych zmian, ani śladu smsa,
    - idea - sms przy pierwszym, możliwość ustawienia "zaufanego",
    - kantor aliora - sms przy każdym,
    - CA - również w d4, ani słowa o sms, choć to może dlatego, że mam tylko pusty ST,
    - ing - również bez sms, może dlatego, że też pusto, ale pojawia się informacja, że
    może być - i że już od 20 sierpnia.

    Najgorzej zapowiada się N26 - oni w ogóle nie mają autoryzacji SMS, jedynie przez
    apkę.

  • 10. Data: 2019-09-14 16:51:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2019 07:35:34 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    napisał(a):

    > Posprawdzałem - wyniki w pełnym spectrum:
    > - mBąk - sms przy pierwszym, możliwość ustawienia "zaufanego"
    > urządzenia, nawet działa, ale tylko do zamknięcia "okna prywatnego"
    > przeglądarki

    Czyli cookie ?
    No to tak chyba bedzie - "prywatnie" nie zadziala.

    Gdyby zadzialalo ... co by to byl za tryb prywatny :-)

    > - inteligo - PSD2 mają w d4, żadnych zmian, ani śladu smsa,

    Ale cos tam pisza. Ze jutro aktualizacja, ze zmiany juz sa
    https://inteligo.pl/aktualnosci/komunikaty/psd2-zmia
    ny/

    Jakos inaczej zinterpretowali nowe prawo ?

    J.