  • 11. Data: 2024-04-30 16:45:23
    Temat: Re: Obajtek bez majtek
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    > I owszem, nazywają się "prawo".

    A jak się ma to prawo do niegospodarności i odpowiedzialnością osobistym
    majątkiem za to?

  • 12. Data: 2024-04-30 16:47:31
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 30.04.2024 o 14:32, J.F pisze:
    > Teraz modne skarzenie członków zarządu o spowodowane straty.
    > Mają ubezpieczenie OC od tego, opłacane przez spółke,
    > to są grube pieniadze do odzyskania :-)
    >
    > Ale byc moze kosztem innej "państwowej" spółki, tzn ubezpieczyciela
    > :-)
    >
    > J.

    Teraz zdaje się w modzie przede wszystkim zwykle pieprzenie zwykłych
    farmazonów pod publiczkę. Jak oni sobie wzajemnie za złe rządy zaczęliby
    zabierać majątki to byłby najzwyklejszy koniec układu "Biedronka <->
    Lidl"  które to na ich modłę udając że ze sobą walczą tylko się
    wzajemnie promują spychając konkurencję na margines.
    Natomiast co do prawnych aspektów takich spraw, osobiście nie słyszałem
    aby członkowie zarządów spółek skarbu państwa zawierali ubezpieczenie OC
    z racji pełnionej funkcji.

  • 13. Data: 2024-04-30 16:53:45
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 30.04.2024 o 14:36, J.F pisze:
    > IMO - obowiazujace prawo pozwala, tylko najpierw nalezałoby mu cos
    > udowodnic.
    >
    > Tymczasem odzywa sie sam Samer A. i mówi, ze on nic nie wie,
    > w Polsce bywał co 2-3 miesiace, i nikt od niego nic nie chciał.
    >
    > J.

    Przepadła kasa, tu nie ma nic do udowadniania. Zdaje się w świetle prawa
    udowodnić należałoby tylko wynikające z tego zniknięcia korzyści dla,
    chyba na razie pomawianego i chyba przyszłego oskarżonego.

  • 14. Data: 2024-04-30 16:58:59
    Temat: Re: Obajtek bez majtek [Masz zarzut o wyłudzanie VAT? Musisz być terrorystą!]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Aaa, tak nic nie wie, a w lutym był zatrzymany, postawiono mu zarzuty,
    > i wypuszczono za kaucją.
    >
    > https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-afera-w-orlen
    ie-samer-a-w-rozmowie-z-rmf-fm-odpiera-zarzuty,nId,7
    483160

    > No cóż, widać sam prokurator nie był pewien tych zarzutów.

    Samer A. mówił dla RMF o kwestii "powiązań z Hezbollahem" (bycia
    terrorystą) a zarzuty w lutym dotyczyły wyłudzeń VAT [A]. Po za tym czy
    wysokość kaucji (250_000 PLN) nie sugeruje wielkości zarzutów i
    współudziału? Kto (być może) wyłudza VAT ten musi być terrorystą? :-)

    Zaś w kwestii "ostrzeżeń ABW" (i innych służb) to dość często odnoszę
    wrażenie że są produkowane masowo jako dupochrony i przestają być
    traktowane (bardzo) poważnie "nie całkiem bez powodu".

    [A] https://www.rp.pl/przestepczosc/art40158621-jak-same
    r-a-znalazl-sie-w-orlenie-abw-ostrzegala-daniela-oba
    jtka

    --
    A. Filip

  • 15. Data: 2024-04-30 17:03:37
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Trybun <M...@t...cb> pisze:

    > A jak się ma to prawo do niegospodarności i odpowiedzialnością
    > osobistym majątkiem za to?

    Nie pasuje ci żeby D. Tusk odpowiadał całym majątkiem za działania
    przez siebie mianowanych podwładnych (np. Sienkiewicza i Bodnara)?
    Mi pasuje :-)

    --
    A. Filip

  • 16. Data: 2024-04-30 17:28:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Apr 2024 16:53:45 +0200, Trybun wrote:

    > Przepadła kasa, tu nie ma nic do udowadniania.

    Czasem jest :-)

    > Zdaje się w świetle prawa
    > udowodnić należałoby tylko wynikające z tego zniknięcia korzyści dla,
    > chyba na razie pomawianego i chyba przyszłego oskarżonego.

    Jesli zabrał dla siebie, to jest jeden zarzut, ale jest też
    "działanie na szkodę spółki", i tu wystarczy niedopełnienie
    obowiązków, a prezes ma obowiązek dbać o spółkę :-)

    J.

  • 17. Data: 2024-04-30 17:31:08
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 30.04.2024 o 16:58, A. Filip pisze:

> [...]
    >
    > [A] https://www.rp.pl/przestepczosc/art40158621-jak-same
    r-a-znalazl-sie-w-orlenie-abw-ostrzegala-daniela-oba

    Takie to teraz zasr... prawo.Mafie bogackie i hokstaplerzy górą bo mają
    szmal, a w sadzie trójkowa studentka teraz jako sędzia rządzi, bo
    mianował ją Lech Kaczyński.

    --
    animka

  • 18. Data: 2024-04-30 18:36:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 30.04.2024 o 16:15, J.F pisze:

    ie-samer-a-w-rozmowie-z-rmf-fm-odpiera-zarzuty,nId,7
    483160

    > To jest 1.6 mld, to nie jest zajączek.

    Czy jakiś polityk, prezes państwowej spółki czy inny baron został
    skazany. Jakoś nie pamiętam. Chyba tylko Rywin siedział.
    Ciągle je gonią, potem zapominamy, pismaki tracą werwę.

    Robert

  • 19. Data: 2024-04-30 18:47:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Apr 2024 16:58:59 +0200, A. Filip wrote:

> [...]
    >
    > Samer A. mówił dla RMF o kwestii "powiązań z Hezbollahem" (bycia
    > terrorystą) a zarzuty w lutym dotyczyły wyłudzeń VAT [A]. Po za tym czy

    Aaa, rzeczywiscie.

> [...]
    >
    > [A] https://www.rp.pl/przestepczosc/art40158621-jak-same
    r-a-znalazl-sie-w-orlenie-abw-ostrzegala-daniela-oba

    Prokurator nierychliwy. 9 lat. Faktury się trzyma 6 lat ...

    > Zaś w kwestii "ostrzeżeń ABW" (i innych służb) to dość często odnoszę
    > wrażenie że są produkowane masowo jako dupochrony i przestają być
    > traktowane (bardzo) poważnie "nie całkiem bez powodu".

    Nie wiem ... moze masz racje ...

    J.

  • 20. Data: 2024-04-30 18:53:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 30 Apr 2024 16:45:23 +0200, Trybun napisał(a):

    > A jak się ma to prawo do niegospodarności i odpowiedzialnością osobistym
    > majątkiem za to?

    Tu nie uczelnia prawa. Jesteś ciekaw, to postudiuj sobie kodeksy.
    --
    Jacek
    I hate haters.