  • 11. Data: 2024-04-07 10:25:35
    Temat: Re: Ogrzewanie 2023/2024.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 6 Apr 2024 10:33:22 +0200, Mateusz Bogusz

    > Jakby nie patrzeć, to te 1500zł to byłoby (dla mnie)
    > 27% procent podwyżki.

    Ale nadal odnosiłem się do tezy że globcio znacznie wpływa na
    zmniejszenie zużycia energii na ogrzewanie, a tak wcale
    nie jest.

    > A miało być "panie wzrośnie 2-3x".

    W końcu musieli pisy szukać kasy, skoro przeżarli emisje.

    > Aktualnie to ta ministera Kluska czy jak tam się ona nazywa,
    > zapowiedziała że szykują zmiany i prąd będzie "tańszy".

    Prąd aktualnie jest tańszy niż przed wojną, nie ma żadnych podstaw
    aby cenę zwiększać. Oczywiście trzeba najpierw spłacić pisowski dług
    na tarcze, etc., ale pewnie cena już nie spadnie jak znam życie.

    > Wiatr faktycznie sporo zmienia. Ale tak na marginesie, zastanawiam się
    > do czego dążymy. W przyszłości będą dokładać dalej styropianu? 30cm mają
    > niektórzy teraz, ale co dalej 40, 50cm? Mam wrażenie że potrzeba tutaj
    > spopularyzować jakąś inną technologię, bo mieszkać w zamkach ludzie
    > chyba nie będą już chcieli.

    Myślę że standard WT2021 jest już wystarczający, pompy ciepła sobie bardzo
    dobrze radzą -- na ogrzanie domu 200m2 energii idzie mniej niż na grzanie
    CWU czystym prądem dla 4 osób.

    Sam mam w nowym domu (choć startowałem w 2017) ścianę 55cm (25 bloczek i 25
    styro, plus kleje, tynki etc.) i wcale nie odczuwam jakbym mieszkał w zamku
    czy bunkrze. Co prawda mam oka fix i raczej większe (180cm szerokości i jak
    ktoś przyjeżdża to pierwsze co stwierdza że jest bardzo jasno, choć ja
    projektowałem dom tak aby miał relatywnie mało zysków słonecznych od okien,
    więc jestem nieco zaskoczony tymi opiniami) niż mniejsze, ale ogólnie gdzie
    nie bywam to nie odczuwam aby to stanowiło problem.

    Natomiast dodawanie większej ilości ocieplenia niż 20cm (ja mam 25 cm styro
    tylko dlatego żeby mi się rolety od okien tarasowych schowały, w związku z
    tym jest dalmatyńczyk 042) przyosi oszczędności na zużyciu niewspółmierne
    do włożonej kasy.

    --
    Pozdor
    Myjk