  • 1. Data: 2006-04-23 11:26:33
    Temat: Otwarcie filii niemieckiej firmy w Polsce
    Od: convert <"juser(ausschneiden)"@op.pl>

    Witam,
    Szukam informacji nt. zakladania filii zagranicznej firmy w Polsce.
    (mam firme w Niemczech i chce otworzyc jej filie w Polsce)

    Szukam doradcy finansowego (tak to chyba sie nazywa), ktory
    zna te "dziedzine", wie gdzie podjac pierwsze kroki, na jakich
    warunkach mozna taka filie otworzyc, slowem pomoc od podstaw,
    i ktory zna jezyk niemiecki na poziomie zawodowym.
    Rowniez po zalatwieniu wszystkich formalnosci bedzie potrzebna
    taka pomoc (podatki itp.) na biezaco.

    Na razie nic nie znalazlem w sieci wiec szukam dalej, ale moze
    ktokolwiek moglby udzielic paru informacji... lub chociazby wskazowek,
    gdzie szukac, dokad sie udac

    Kontakt z takim doradca: osobisty, czyli miejscowoci Szczecin,
    Slubice, Kostrzyn.

    Dzieki

  • 2. Data: 2006-04-23 13:53:00
    Temat: Re: Otwarcie filii niemieckiej firmy w Polsce
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]

    > Na razie nic nie znalazlem w sieci wiec szukam dalej, ale moze
    > ktokolwiek moglby udzielic paru informacji... lub chociazby wskazowek,

    Potrzebujesz nie doradcy, z zwyklego prawnika do wpisu w KRS oddzialu zagranicznej
    firmy, co do spraw po rejestracji, to potrzebujesz po prostu normalnego Dyrektora
    tego oddzialu, który zna sprawy biznesowe. Jesli z jakich powodów szefem tego
    oddzialu ma byc osoba nie znajaca kompletnie tematów prowadzenia dzialalnosci od
    strony administracyjnej - potrzebujesz do pomocy ksiegowej, ktora na ogol zna tematy
    o ktore pytasz.
    Jesli chcesz superzawodowca do prostej czynnosci rejestracji oddzialu spólki szukaj w
    google hasel "otwieranie spólek" lub "rejestracja w KRS" bo to taka sama czynnosc.
    Tu masz podstawowe informacje o KRS
    http://www.ms.gov.pl/krs/krs.shtml
    Cala moja odpowiedz dotyczy oddzialu podmiotu o osobowosci prawnej - czyli spólki, a
    nie jednoosobowej dzialalnosci gospodarczej. Jesli chcesz otworzyc po prostu
    dzialalnosc gospodarcza opisane to masz na
    http://www.1praca.gov.pl/index.php?id=9

    Wojtek

  • 3. Data: 2006-04-23 17:52:29
    Od: convert <"juser(ausschneiden)"@op.pl>

    Am Sun, 23 Apr 2006 15:53:00 +0200 schrieb fotech:

> [...]
    a nie jednoosobowej dzialalnosci gospodarczej.
    >Jesli chcesz otworzyc po prostu dzialalnosc gospodarcza opisane to masz na

    Dzieki za wyjasnienie.
    mysle, ze niezbyt precyzyjnie sie wypowiedzialem.
    Chce przeniesc produkcje na teren Polski rowniez tutaj ja
    konfekcjonowac.
    Dokladnie druk roznego rodzaju kart dla kolekcjonerow
    i pakowanie ich w/g przypadkowego klucza.

    Potrzebuje porady w sensie jaki rodzaj dzialanosci
    spolka czy zwykla DG jest korzystniejsza czy moze jest
    jakis wymog w takim przypadku jak opisany wyzej?
    Filia w PL bedzie istniala w realu: biuro, pomieszczenia
    do produkcji, beda zatrudnieni ludzie itp. to co zwykle
    w takich przypadkach.
    Nie chce sie wylozyc na czyms, czego nie znam, stad
    moje poszukiwania.
    Niemniej dzieki za dotychczasowa wypowiedz.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-04-23 18:39:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    convert" <"juser(ausschneiden) wrote:

> [...]
    > spolka czy zwykla DG jest korzystniejsza czy moze jest
    > jakis wymog w takim przypadku jak opisany wyzej?

    Zaraz, zaraz - skoro piszesz, że interesuje Cię
    filia (oddział) własnej działalności, to jej forma prawna
    będzie taka jak Twoja w Niemczech, tyle,
    że wymaga wpisu w KRS.

> [...]
    > do produkcji, beda zatrudnieni ludzie itp. to co zwykle
    > w takich przypadkach.
    > Nie chce sie wylozyc na czyms, czego nie znam, stad

    Jeśli rozmiar tej działalności ma być
    taki, że wymaga tego co piszesz powyżej,
    to bardziej wygodne wg mnie jest założenie
    zupełnie odrębnej spółki zależnej
    w Polsce.

  • 5. Data: 2006-04-24 06:25:44
    Od: "Andrzej" <2...@v...pl>

> [...]
    > do produkcji, beda zatrudnieni ludzie itp. to co zwykle
    > w takich przypadkach.
    > Nie chce sie wylozyc na czyms, czego nie znam,

    Taniej wyjdzie ci to na Litwie i bardziej opłacalne podatkowo
    Pozdrawiam z Wilna
    Andrzej

  • 6. Data: 2006-05-06 12:44:29
    Od: convert <"juser(ausschneiden)"@op.pl>

    Dodaje ten post do mojego wczesniejszego watku
    poniewaz wszystko posuwa sie straszliwie wolno -
    mialem juz jedno spotkanie w Szczecinie, ale nie
    przynioslo to wiekszych korzysci.
    Jedyne co ustalilem to to, ze:
    Nie bedzie to filiqa ani oddzial, tylko samodzielnie dzialajaca
    spolka.

    Szukam doradcy podatkowego z Kostrzyna lub Slubic, Gorzowa lub okolic
    tych miast,
    ktory posluguje sie rowniez jez. niemieckim - to jest najwazniejsze.
    Potrzebuje porad w zakresie opodatkowania spolki, ktora eksportuje do
    Niemiec.
    Rodzaje opodatkowania spolki, korzysci itp.
    Rowniez pomoc przy rejestracji spolki.

    Moze ktos zna biura podatkowe, adresy.
    Z tego co juz wiem,to niestety ten rejon nie obfituje w tego rodzaju
    uslugodawcow... a moze sie myle?

    Potrzebny kontakt osobisty. Przyjade na termin.
    Info rowniez chetnie na GG: 3589008

  • 7. Data: 2006-05-06 23:27:30
    Od: "Profil1" <a...@n...pl>

    radze ci zarejestrowac sie jako LTD mniejsze koszta
    Uzytkownik "convert" <"juser(ausschneiden)"@op.pl> napisal w wiadomosci

  • 8. Data: 2006-05-07 10:42:50
    Od: convert <"juser(ausschneiden)"@op.pl>

    Am Sun, 7 May 2006 01:27:30 +0200 schrieb Profil1:

    > radze ci zarejestrowac sie jako LTD mniejsze koszta

    Dzieki za wskazowke, ale szukam kogos, kto mi to
    wszystko "wylozy", czarno na bialym.
    Tylko wtedy podejme decyzje.

  • 9. Data: 2006-05-08 07:33:04
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Dzieki za wskazowke, ale szukam kogos, kto mi to
    > wszystko "wylozy", czarno na bialym.
    > Tylko wtedy podejme decyzje.

    Wylozylem Ci wszystko w prywatnym meilu, na ktorego nie chciales odpowiedziec nawet.
    Liczysz, ze to ktos zrobi dla Ciebie bezplatnie, czy na co?
    Znalezienie prawnika czy kompetentnej osoby w dowolnej miejscowosci to nie problem,
    ale Tobie chyba chodzi .. wlasnie, o co?

    Wojtek

  • 10. Data: 2006-05-08 14:04:08
    Od: convert <"juser(ausschneiden)"@op.pl>

    Am Mon, 8 May 2006 09:33:04 +0200 schrieb fotech:

    > Wylozylem Ci wszystko w prywatnym meilu, na ktorego nie chciales odpowiedziec
    nawet.

    Witam,
    owszem "wylozyles". Nie sa to oczywiscie informacje wyczerpujace.
    Nie odpowiedzialem... poczules sie urazony? Wybacz.
    - Dziekuje za twoje informacje, ale nie myslisz chyba , ze na ich
    podstawie otworze spolke czy jakakolwiek dzialanosc?
    Nie znam zagadnien prawa, ktore mnie interesuja, gdy wyjezdzalem
    panowalo jeszcze inne prawo.

    Ponadto:
    Ty masz tupet. Nie ma co, czy ktos wspominal o pieniadzach?
    Czy napisalem, ze szukam frajera, ktorym mi to zalatwi?
    Szukam kompetentych osob, firm, ktore moga mi pomoc.
    Zaproponowales swoja pomoc... ok. czy musze z niej skorzystac?
    W dodatku dlaczego wypominasz mi cos co nie mialo miejsca?
    Czyli to:
    > Liczysz, ze to ktos zrobi dla Ciebie bezplatnie, czy na co?
    Pomijajac fakt, ze to niezbyt grzeczne...
    Nie licze na to.

    > Znalezienie prawnika czy kompetentnej osoby w dowolnej miejscowosci to nie problem,
    ale Tobie chyba chodzi .. wlasnie, o co?

    no wlasnie, nie dokonczyles. Myslisz, ze licze na skrobane?
    Grubo sie mylisz.
    Faktem jest, ze za kompetencje i prawdziwa porade zaplace bez
    mrugniecia okiem,
    ale tylko w tym przypadku.

    Znalezienie osoby to nie problem?
    Wyobraz sobie, ze to jest problem!
    A ze znajomoscia niemieckiego tym bardziej.
    Znalazlem kogos, ponoc renomowana firma (radcy prawni)
    Niestety trudno mi i zainteresowanym byc zadowolonym ze spotkania.

    Zreszta... prosto i zwiezle: jest problem, ktory chce i rozwiaze.
    I nie jest zadnym bledem szukanie pomocy fachowca, ktory
    poswieci mi czas, czy nie?

    Bylbys taki pewny siebie w Niemczech, gdybys spotkal sie z tutejszymi
    przepisami i urzednikami?

    Mimo wszystko... troche tolerancji nie zaszkodzi.

    Nie chce tego pisac, ale takim to sposobem moze straciles
    potencjalnego klienta ?
    Mam nadzieje, ze nie zawsze tak postepujesz.

    I bez obrazy...
    pozdrawiam