  • 11. Data: 2015-02-23 23:01:41
    Temat: Re: Parterówka - sens garażu
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 lutego 2015 20:04:20 UTC+1 użytkownik Franc napisał:

    > W bryle zapłacisz średnio 3 tys. za wybudowanie metra kwadratowego.
    > Wolnostojący poniżej 1 tys. za metr kwadrat (u mnie wyszło 80 metrów za 60
    > tys).
    > Policzyć trzeba samemu.

    Ale jakim cudem? :-) Te same mury, te same tynki, te same wylewki, te same
    fundamenty, ten sam dach, te same okna. Nie rozumiem :)
    Mam dwa garaze w bryle po 35m2 kazdy i IMHO wybudowanie ich jako wolnostojacy
    byloby ZNACZNIE drozsze - chocby dlatego ze dochodza dwie dodatkowe
    zewnetrzne polacie elewacji do zrobienia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2015-02-24 08:15:26
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-02-23 o 22:32, Borys Pogoreło pisze:

    > Nadal tak jest, ale niestety chcą tę furtkę zlikwidować.

    spoko...tylko dlaczego nazywasz to furtką? brak możliwości odliczania
    waty od aut firmowych to też likwidacja furtki? bo ja to rozumiem jako
    stworzenie nowej furtki przez państwo do dojenia klientów.
    Nie rozumiem w czym garaż jest 10x lepszy od mieszkania...

    Łukasz

  • 13. Data: 2015-02-24 09:15:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    et...

    > W bryle zapłacisz średnio 3 tys. za wybudowanie metra kwadratowego.

    ROTFL

    Mam dom o powierzchni całkowitej (z garażem niecałe 200m2 jego wybudowanie i
    wykończenie (łącznie z meblami i sprzętami do kuchni) kosztowało mnie
    niecałe 350 tys.

    Czyli 1m2 wykończonego domu kosztował mnie: 1750. A przypominam że w garażu
    nie potrzeba mebli, sprzętów ani białego montażu, więc koszt jego
    wykończenia jest znacznie mniejszy niż innych pomieszczeń. Oczywiście w
    przypadku parterówki będzie drożej (taki urok parterówek) ale by to
    kosztowało 3 tysiące to się trzeba bardzo postarać.

    > Wolnostojący poniżej 1 tys. za metr kwadrat (u mnie wyszło 80 metrów za 60
    > tys).
    > Policzyć trzeba samemu.

    O to, to!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2015-02-24 09:30:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 lutego 2015 09:15:48 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > O to, to!
    Policzyć trzeba ale wolnostojący garaż raczej dużo taniej jak dom nie wyjdzie w
    przeliczeniu na m2. Chyba że jakiś blaszak czy inna tańsza technologia.
    Więc warunek policzyć i uwzględnić kilkakrotnie wyższy podatek za wolnostojący niż
    garaż w bryle.

  • 15. Data: 2015-02-24 09:31:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 lutego 2015 22:32:38 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:
    > Nadal tak jest, ale niestety chcą tę furtkę zlikwidować.
    I nagle okaże się że te duże pomieszczenia w bryle budynku to nie garaże a salon,
    pralnia czy inna suszarnia. Jest zakaz posiadania suszarni, spiżarni z drzwiami
    garażowymi?

  • 16. Data: 2015-02-24 09:37:30
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 24 lutego 2015 09:31:51 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > I nagle okaże się że te duże pomieszczenia w bryle budynku to nie garaże a salon,
    pralnia czy inna suszarnia. Jest zakaz posiadania suszarni, spiżarni z drzwiami
    garażowymi?

    Nie ma ;) Ale to kwestia urzędniczej przepychanki - w projekcie pan miał garaż, a
    jest salon -a gdzie zmiana użytkowania i odpowiedni wagon kwitów?

    b.

  • 17. Data: 2015-02-24 09:49:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 lutego 2015 09:37:32 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > Nie ma ;) Ale to kwestia urzędniczej przepychanki - w projekcie pan miał garaż, >a
    jest salon -a gdzie zmiana użytkowania i odpowiedni wagon kwitów?

    Racja, ale czasami może się opłacać dostarczyć wagon kwitów zamiast płacić 10krotnie
    wyższy podatek. Złotego środka na to nie ma.
    A tak z drugiej strony, załóżmy że to duże pomieszczenie z drzwiami garażowymi to
    salon. Wolno mieć taki salon? Chyba wolno póki co.
    W salonie wolno mieć 60calowy telewizor, kanapę stół? Wolno chyba. Stół do bilarda i
    worek kartofli na środku salonu wolno mieć? Chyba tak. A Multiple czy innego WSK
    Kobuz na środku salonu wolno mieć? Jest jakiś przepis który tego zakazuje?

  • 18. Data: 2015-02-24 09:56:39
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 24 lutego 2015 09:49:18 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    Kobuz na środku salonu wolno mieć? Jest jakiś przepis który tego zakazuje?

    nie ma co kombinować -trzeba zgłoscic zmiane funkcji pomieszczenia z garażu na
    niezawodowy-hobbystyczny warsztat. Samochód bedziesz tam naprawiał :)
    Poczekamy zobaczymy - do wyborów nic nie zrobią - z potem sie zacznie strzyżenie
    owiec.

    b.

  • 19. Data: 2015-02-24 10:29:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 lutego 2015 09:56:41 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    > Poczekamy zobaczymy - do wyborów nic nie zrobią - z potem sie zacznie >strzyżenie

    "niezawodowy-hobbystyczny warsztat" podatek 15 razy większy jak za salon sobie
    wprowadzą.
    Może coś podpowiem politykom: jak ktoś ma rower, czy motor, czy samochód to
    ryczałtowo podatek mu walić jak za 40mkw garażu.;)

  • 20. Data: 2015-02-24 11:05:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]

    > Policzyć trzeba ale wolnostojący garaż raczej dużo taniej jak dom nie
    > wyjdzie w przeliczeniu na m2. Chyba że jakiś blaszak czy inna tańsza

    Dokładnie: taniej to może wyjść blaszak, ale murowany wolnostojący nigdy nie
    wyjdzie taniej - fundamentów tyle samo, dachu tyle samo, a ścian o jedną
    więcej :-) No chyba że ten garaż ma być nieotynkowany albo nieocieplony -
    ale to drobiazg - najdroższy jest dach - dlatego najtaniej wychodzi garaż w
    domu z poddaszem - bo nad nim po podniesieniu dachu tanio powstaje pokój za
    cenę stropu i ścian.

    > Więc warunek policzyć i uwzględnić kilkakrotnie wyższy podatek za
    > wolnostojący niż garaż w bryle.

    A to miało jakoś niedawno zniknąć. Swoją droga skąd taki idiotyczny przepis
    się wziął to nie mam pojęcia - różnicowanie podatku nie ze względu na
    przeznaczenie pomieszczenia ale na jego lokalizację to jakieś kuriozum
    wymagające ekwilibrystyki by to uzasadnić. I tak pisze to jako beneficjent
    obecnego rozwiązania ale bez żalu się z tym pożegnam w imię przejrzystości
    systemu podatkowego i sprawiedliwości społecznej.

    Pozdrawiam
    Ergie