  • 11. Data: 2007-05-04 19:19:03
    Temat: Re: PayPal a Urząd Skarbowy - po rozmowie z US
    Od: "Pawel Wimmer" <w...@o...pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości
    news:f1fvqr$2om$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A ja pod wpływem tego i poprzedniego wątku w końcu założyłem sobie w
    > PayPal konto firmowe i niestety w końcu doczytałem, że za wpływy będą
    > zabierać całkiem spory % :(

    AFAIK to coś w okolicach 3% plus złotówka z hakiem. Czyli nie tak
    dramatycznie przy większych transakcjach.
    PW

  • 12. Data: 2007-05-04 20:59:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 May 2007, szomiz wrote:

    > Użytkownik "Pawel Wimmer" <w...@o...pl> napisał
    >
    > I wszyscy beda zyli dlugo i szczesliwie, az inna pani, nie stwierdzi, ze
    > zawarcie umowy na posrednictwo w platnosciach swiadczy o tym, ze dzialalnosc

    ...ale to raczej już w innym urzędzie (a wtedy US powie że *prawdę mówili*
    i oni składek ZUS za ten okres nie chcą ;)), czy może masz na myśli
    jakiś VAT czy inny wynalazek?
    :)

    > No i udowadniaj, ze nie jestes wielbladem...

    Ano.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-05-05 05:41:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    .

    > Trzeba, bo sytuacja dotyczy osoby prywatnej, a nie firmy.
    > Dlatego podkreślam uparcie
    > "materializację" tego dochodu w postaci przelewu z PayPala na konto w
    > polskim banku, gdzie jest to już rzeczywisty pieniądz, widoczny także
    > dla US, gdyby bardzo chciał. Całe nieporozumienie wynika z
    > osobliwości PayPala w naszych warunkach. PW

    Nieporozumienie wynika z faktu błędnego rozumienia
    przez Ciebie pojęcia dochodu. Dochodem nie jest wpływ na konto.
    I czy pieniądze przyjdą z PayPala, Monoybrokersa
    czy z jakiegokolwiek innego rachunku, to nie są automatycznie dochodem.
    Niezależnie czy wpływają do osoby prywatnej czy firmy -
    skoro juz tak uparcie chcesz się trzymać tego bezsensownego podziału.
    Cytuję Samotnika: "Wpłynięcie pieniędzy na rachunek bankowy
    jest co najwyżej przesłanką, że może jakiś dochód wystąpił".
    Ty musisz zadbać o to, żeby odeprzeć ewentualne
    próby uznania tych wpływów za dochód, jeśli już się tych wpływów US
    doszuka.
    Weź incydentalne zdarzenie: sprzedasz mi swoją starą książkę z półki
    za 100zł - zapłata dotrze do Ciebie przez Pay Pal. Czy uważasz, że od tego
    wpływu
    należy się Państwu jakiś podatek?

  • 14. Data: 2007-05-06 11:03:06
    Temat: [OT]Re: PayPal a Urząd Skarbowy - po rozmowie z US
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 04 May 2007 21:19:03 +0200, Pawel Wimmer napisał(a):

    > Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > AFAIK to coś w okolicach 3% plus złotówka z hakiem. Czyli nie tak
    > dramatycznie przy większych transakcjach. PW

    Tylko weź pod uwagę że oni to *obowiązkowo* przewalutowują po sobie tylko
    znanych kursach (nie masz możliwości wypłaty dolarów lub euro). W
    MoneyBookers jest to samo, tylko znany jest kurs.

    Kiedyś prześledziłem kilka transakcji przez PayPal i MoneyBookers i
    wyliczyłem jaki jest naprawdę koszt korzystania z danego pośrednika
    (czyli porównałem kasę jaka dotarła na moje konto z kwotą która była
    przesłana * kurs NBP ). Dla PayPal wyszło mi od 4% do 6%, dla
    MoneyBookers wyszło od 0.6% do 1.5% (dla wpłaty z konta), i około 3% dla
    wpłaty z karty.

    Jak dla mnie, 6% to już jest całkiem spora suma. I im większa suma
    przekazu, tym bardziej boli :)

    p. m.

  • 15. Data: 2007-05-08 14:33:38
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    Wypowiem się, ponieważ dostaję płatności PayPalem za faktury
    wystawiane kontrahentom zagranicznym. Fakturę VAT wystawiam po
    odpowiednim kursie NBP (bo tak trzeba) i to jest już mój dochód. Po
    kilku dniach zazwyczaj przychodzi płatność na PayPal, przy czym
    posiadam tam salda walutowe (żeby nie tracić na przewalutowaniu jak
    będę chciał za coś zapłacić np w USD), w momencie wysłania środków na
    konto w banku polskim PayPal robi przewalutowanie wg. własnego kursu -
    traktuję to tak jak kurs każdego banku - w tym momencie można wyliczyć
    różnicę kursową faktury względem realnej zapłaty i obliczyć dodatkowy
    zysk / stratę.

    Przyznam, że nie jestem jeszcze pewien co zrobić w przypadku kiedy
    wypłacę sobie tylko część środków, w ten sposób że przewalutowanie
    nastąpi tylko dla faktycznie wypłaconych pieniędzy, a reszta zostanie
    na saldzie walutowym w PayPalu. Jak byście to zrobili, gdyby to nie
    był PayPal, ale jakieś konto walutowe w banku polskim?

    Moim zdaniem, PayPal należy traktować na takich samych zasadach jak
    każdy bank, jeżeli mowa o przelewach, dochodzie, itd. Ba, nawet
    PayPalowe prowizje wliczam w KUP - bo dokładnie tym one są. Sprawę na
    pewno ułatwia to, że serwis jest zlokalizowany, że umowy są w języku
    polskim i że siedziba znajduje się w UK, a więc na terenie Unii.

  • 16. Data: 2007-05-09 16:51:16
    Od: "Pawel Wimmer" <w...@o...pl>

    Użytkownik "DarkStar" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    com...
    > w momencie wysłania środków na konto w banku polskim PayPal robi
    > przewalutowanie wg. własnego kursu -

    A czy PayPal akceptuje dowolne konta w polskich bankach, np. Inteligo?
    PW

  • 17. Data: 2007-05-09 18:39:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 09 May 2007 18:51:16 +0200, Pawel Wimmer napisał(a):

    > Użytkownik "DarkStar" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    com...

    > A czy PayPal akceptuje dowolne konta w polskich bankach, np. Inteligo?
    > PW

    Tak (mi się wydaje).

    p. m.

  • 18. Data: 2007-05-09 20:55:14
    Od: "Pawel Wimmer" <w...@o...pl>

    > Tak (mi się wydaje).
    >
    > p. m.

    W międzyczasie znalazłem - w grudniu dołączyli właśnie taką możliwość.
    Thx
    PW