  • 11. Data: 2014-10-25 22:40:05
    Temat: Re: Piec gazowy pytanie
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "ToMasz" wrote in message news:m2gtcn$dr6$1@dont-email.me...
    > z mieszkania. oczywiście że wyłączam. od22-6 rano też. mieszkanie wychładza
    > się do 18 stopni nocą, a w ciągu dnia do 14, bo dodatkowo wietrzę. 30 minut
    > przed przyjściem do mieszkania piec uruchamia się na 30 minut i spokojnie daje
    > radę nagrzać mieszkanie. zróbcie sobie testy.
    > 1 - ile gazu zużyje piec na podtrzymanie temperatury przez 12 godin
    > 2 ile czasu i gazu potrzebuje piec na ogrzanie wychłodzonego mieszkania

    Więszkość tu ma pewnie podłogówkę, więc takiego testu nie zrobią.

    Jakiś sens ekonomiczny w tym jest.

    Choćby jeden powód:

    Przez te 6-8h gdzie średnia temp. to jest np. 16... a nie 22 jak
    zwykle, to przez ten czas wentylacją ucieka "mniej ciepłe" powietrze,
    więc mniej energii ucieka nam w komin.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 12. Data: 2014-10-26 18:55:03
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-25 22:40, Aleksander pisze:

> [...]
    >
    > Przez te 6-8h gdzie średnia temp. to jest np. 16... a nie 22 jak
    > zwykle, to przez ten czas wentylacją ucieka "mniej ciepłe" powietrze,
    Tak zgoda, ale za to przy grzaniu więcej traci, w rozrachunku końcowym
    podłogówka wychodzi taniej nie mówiąc już o komforcie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 13. Data: 2014-10-26 22:00:06
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Temat powraca co roku.
    Aby sobie odpowiedzieć na pytanie to warto wiedzieć, jakie są mury (ich
    akumulacja) jakie grzejniki (przewymiarowanie).
    Gdy akumulacyjność jest znikoma (np. szkieleciak) a grzejniki sporo
    przewymiarowane to cykliczna praca ma sens.
    Jak akumulacyjność mutów jest znaczna, a grzejniki niewielkie, to
    wychłodzenie domu skutkować może problemem z dojściem do poprzedniej
    temperatury.
    Ogólnie duże fluktuacje temperatury to robią więcej szkody niż pożytku, bo
    ciągnie od wyziębionych ścian.
    Lepiej utrzymywać niższą temperaturę niż robić więcej niż 2,5- 3 oC róznicy
    temperatury.

    T.

  • 14. Data: 2014-10-27 09:20:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 października 2014 22:00:25 UTC+1 użytkownik Tomek napisał:
    > Temat powraca co roku.
    > Aby sobie odpowiedzieć na pytanie to warto wiedzieć, jakie są mury (ich
    > akumulacja) jakie grzejniki (przewymiarowanie).
    Najwazniejsze chyba jednak to tryb życia mieszkańców. Jeśli kktoś non stop w domu
    jest to podłogówka, jesliu ktoś w domu bywa gościem bo tylko wieczorem i noca opo
    pracy do tego weeekndowe wyjazdy, itp. i konieczność np. szybszego nagrzania chałupy
    po powrocie to wtedy grzejniki się bardziej sprawdzą. Podłogówka pewnie tańsza w
    wykonaniu, wg mnie bardziej komfortowa no i być może tańsza w eksploatacji. Ale dla
    niektórych osób ze specyficznym trybem życia lepsze będą grzejniki

  • 15. Data: 2014-11-04 21:16:58
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tak zgoda, ale za to przy grzaniu więcej traci, w rozrachunku końcowym
    > podłogówka wychodzi taniej nie mówiąc już o komforcie.

    Nie do końca taniej. Weź pod uwagę, że przy podłogówce pompa pracuje
    non-stop, a przy pracy ze sterownikiem pokojowym np. przy obecnych
    temperaturach kocioł załącza mi się na 1h/dobę. :-)
    Poza tym ja mam "zwykłego" atmosferyka, niby z modulacją mocy, ale według
    wykresu sprawność jest największa jak pracuje z mocą maksymalną. :-)

  • 16. Data: 2014-11-04 21:37:21
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-11-04 21:16, nom pisze:

    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie do końca taniej. Weź pod uwagę, że przy podłogówce pompa pracuje
    > non-stop, a przy pracy ze sterownikiem pokojowym np. przy obecnych
    Kto ci tak powiedział? u mnie pompy pracują tylko z kotłem, po co mają
    mielić wodę.

    > temperaturach kocioł załącza mi się na 1h/dobę. :-)
    Mój też :)

    > Poza tym ja mam "zwykłego" atmosferyka, niby z modulacją mocy, ale
    > według wykresu sprawność jest największa jak pracuje z mocą maksymalną. :-)
    Ja mam z zamkniętą ale także włączam go na full.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 17. Data: 2014-11-05 20:49:35
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Kto ci tak powiedział? u mnie pompy pracują tylko z kotłem, po co mają
    > mielić wodę.

    A masz podłogówkę?
    Przy temp. zasilania CO np. 30*C podłoga zagrzeje się pewnie po jakiś 4-5h
    (duża bezwładność), więc wyłączanie na noc kotła nie jest za bardzo
    wskazane. :-)
    Przy regulacji pogodowej kocioł powinien działać non-stop, regulowana jest
    jedynie temperatura zasilania, im mniejsza tym kocioł ma większą sprawność
    (mówimy o "kondensacie" oczywiście). :-)

  • 18. Data: 2014-11-05 21:00:39
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-11-05 20:49, nom pisze:

    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A masz podłogówkę?
    Oczywiście.

    > Przy temp. zasilania CO np. 30*C podłoga zagrzeje się pewnie po jakiś
    > 4-5h (duża bezwładność), więc wyłączanie na noc kotła nie jest za
    > bardzo wskazane. :-)
    Błądzisz.

    > Przy regulacji pogodowej kocioł powinien działać non-stop, regulowana
    > jest jedynie temperatura zasilania, im mniejsza tym kocioł ma większą
    > sprawność (mówimy o "kondensacie" oczywiście). :-)
    Także błądzisz.

    --
    Pozdr

    Janusz_K