  • 1. Data: 2010-12-16 15:59:31
    Temat: Podobne nazwy firm i podobna działalność
    Od: "TomaszSZ" <t...@n...pl>

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie podobnych nazw firm działających w internecie.
    Postaram się to zaobrazować na przykładzie zmyślonych nazw "briti" i "bridi"

    Mianowicie w 2000 roku powstała firma Bridi spółka cywilna sprzedająca
    produkty pod domeną www.bridi.pl
    natomiast w roku 2005 powstała domena www.briti.pl której właścicielem jest
    jakaś grupa kapitałowa SA
    Na obu stronach www można zakupić podobne produkty.
    Powiedzcie mi czy w przypadku sprawy sądowej jest pewne że wygra firma z
    roku 2000
    natomiast ta z 2005 roku będzie zmuszona zmienić nazwę firmy/domeny?
    Czy są tutaj bardzo istotne zastrzeżenia nazw w urzędach patentowych?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2010-12-16 19:08:44
    Temat: Re: Podobne nazwy firm i podobna działalność
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Powiedzcie mi czy w przypadku sprawy sądowej jest pewne że wygra firma z
    > roku 2000

    Sprawy sadowej o co? O podobna nazwe? Prowadze Zaklad Techniki Medycznej -
    teraz wklep to w Google i zobacz ile jest wynikow firm o de facto tej samej
    nazwie.

    Dysiek

  • 3. Data: 2010-12-16 19:17:33
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 16-12-2010 16:59, TomaszSZ pisze:
> [...]
    > natomiast ta z 2005 roku będzie zmuszona zmienić nazwę firmy/domeny?
    > Czy są tutaj bardzo istotne zastrzeżenia nazw w urzędach patentowych?

    Wpisz w Google hasło "spór o domenę".

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2010-12-16 22:31:02
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "TomaszSZ" <t...@n...pl> wrote in message
    > Powiedzcie mi czy w przypadku sprawy >sądowej jest pewne że wygra firma z
    > roku 2000

    A z jakiego tytułu chcesz skarżyć? Z Ustawy o nieuczciwej konkurencji -
    wprowadzanie w błąd co do pochodzenia/marki? To jeszcze musisz udowodnić, że
    faktycznie tak jest i klienci mogą się mylić, a celem ich działania było
    wykorzystanie renomy.

    > Czy są tutaj bardzo istotne zastrzeżenia nazw w >urzędach patentowych?

    Zastrzeżenie uprościłoby sprawę. Ten kto zastrzegłby pierwszy w tej klasie
    towarowej miałby prawa (z malutkimi wyjątkami)

  • 5. Data: 2010-12-20 23:04:25
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Zastrzeżenie uprościłoby sprawę. Ten kto zastrzegłby pierwszy w tej klasie
    > towarowej miałby prawa (z malutkimi wyjątkami)

    Tzn zastrzeżenie wszystkich PODOBNYCH nazw? Jakim prawem? Co to znaczy
    PODOBNA nazwa?
    A Panasonic i Panasonix nie żyją sobie razem na rynku?

    Mało tego, nawet Briti s.c. i Briti SA to chyba już są różne nazwy...

    Co na to prawnicy, bo ja tylko tak słyszałem gdzieś...

    Feromon

  • 6. Data: 2010-12-21 11:01:20
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-12-21 00:04, Feromon pisze:

    > Tzn zastrzeżenie wszystkich PODOBNYCH nazw? Jakim prawem? Co to znaczy
    > PODOBNA nazwa?

    Poczytaj orzecznictwo

    > A Panasonic i Panasonix nie żyją sobie razem na rynku?

    Nie. Nie żyją. Znajdź w sklepie z elektroniką sprzęt z tym drugim znakiem.

    > Mało tego, nawet Briti s.c. i Briti SA to chyba już są różne nazwy...
    >
    > Co na to prawnicy, bo ja tylko tak słyszałem gdzieś...

    Albo tylko Ci się wydaję, że słyszałeś :)

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez