  • 61. Data: 2020-01-20 17:14:53
    Temat: Re: Podstawowka kl2
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

    > Nie wiem tylko jak mogę zmierzyć zużycie poszczególnych urządzeń.

    Nabyć diwajs podobny do tego:

    https://www.amazon.es/Green-Blue-GB202/dp/B00E5BONDU

    i zmierzyć.

    --
    Jarek

  • 62. Data: 2020-01-20 17:16:53
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-20 o 07:49 -0800, Kadar napisał:
    > Muszę się temu przyjrzeć, bo grzejnik naprawdę rzadko chodzi.

    Jeśli "rzadko" to 30 minut dziennie, a grzejnik 2000W, to w
    miesiąc uzbiera się 30 kWh.

    No ale pisałeś że CWU grzejesz prądem - dla jednej osoby to może być
    między 100 a 200 kWh na miesiąc, w zależności od tego czy kto lubi
    długie kąpiele.

    > Nie wiem tylko jak mogę zmierzyć zużycie poszczególnych urządzeń.

    https://www.amazon.es/Eléctrico-Watiometro-Electrici
    dad-Amperímetro-Voltímetro/dp/B01GXRU7UQ/ref=sr_1_8

    Mateusz

  • 63. Data: 2020-01-20 17:20:59
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Nabyć diwajs podobny do tego:
    > https://www.amazon.es/Green-Blue-GB202/dp/B00E5BONDU
    > Jarek

    I to jest dobre! Mam ochotę to kupić pytanie na poważnie. Czy to urządzenie będzie
    wiarygodne?

  • 64. Data: 2020-01-20 17:22:48
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Mateusz

    Taki mam zamiar.

  • 65. Data: 2020-01-20 19:21:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-01-20, Kadar <o...@g...com> wrote:

    > Muszę się temu przyjrzeć, bo grzejnik naprawdę rzadko chodzi. Jak na
    > razie dla przyjemności grzeję kominkiem i dla wygody piecykiem na gaz.
    > Urządzeń elektrycznych mam bardzo mało. To co ty podałeś to jest
    > nieproporcjonalnie więcej niż u mnie. Gdzieś ten prąd mi ucieka. Nie
    > wiem tylko jak mogę zmierzyć zużycie poszczególnych urządzeń.

    A te 400kWh/miesiąc to średnio-rocznie czy w tej chwili? Bo to, że
    mieszkasz w ciepłym klimacie niekoniecznie od razu musi przekładac się
    nad jakieś mega oszczędności. Mieszkam pod równikiem i na same
    wentylatory schodzi kilkadziesiąt kWh. Lodówki też żrą siłą rzeczy w
    takim klimacie więcej.

    --
    Marcin

  • 66. Data: 2020-01-20 19:21:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-01-20 o 17:20, Kadar pisze:

    > I to jest dobre! Mam ochotę to kupić pytanie na poważnie. Czy to urządzenie będzie
    wiarygodne?

    Prawie każdy nowy miernik wtyczkowy energii jest wystarczająco wiarygodny,
    przy tym nie ma danych technicznych więc trudno ocenić.
    Największe błędy są przy pomiarze bardzo małych mocy zasilaczy
    wtyczkowych np ładowarki. Resztę mierzą dobrze.

    --
    Janusz

  • 67. Data: 2020-01-20 19:42:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

    > I to jest dobre! Mam ochotę to kupić pytanie na poważnie.
    > Czy to urządzenie będzie wiarygodne?

    Wystarczająco do tych zastosowań.

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2020-01-20 19:51:58
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Marcin

    Na razie bilans jednomiesięczny ale postaram się kontrolować.
    Możesz coś więcej napisać o tym zużyciu na klimatyzację. U mnie do równika trochę
    daleko ale latem również ciepło. Chodzi to cały czas czy okresowo wyłączasz?
    Kadar

  • 69. Data: 2020-01-20 20:08:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-01-20, Kadar <o...@g...com> wrote:

> [...]
    daleko ale latem również ciepło. Chodzi to cały czas czy okresowo wyłączasz?

    To było o wentylatorach. Klimy, która jest akurat strasznie prądożerna,
    praktycznie nie uzywam, góra 2-5h na tydzień. Ale taki wentylator ma
    30-40W a średnio chodzi 1.5 wentylatora 24h/dobę.

    Poza tym ludzie mają tendencje do pomijania drobnych odbiorników, a
    każdy jeden zasilacz to przeciętnie 1-3W i często kolejne 0.5-2W
    skojarzone urządzenie w stanie czuwania. Masz z 10-29 takich urządzeń, o co
    bardzo łatwo, i już kolejne XXkWh/miesiąc.

    U mnie chyba najwięcej żrą mimo wszystko lodówki, a potem pralka +
    suszarka + żelazko.

    --
    Marcin

  • 70. Data: 2020-01-20 20:26:08
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-20 o 19:08 GMT, Marcin Debowski napisał:
> [...]
    > skojarzone urządzenie w stanie czuwania. Masz z 10-29 takich
    > urządzeń, o co bardzo łatwo, i już kolejne XXkWh/miesiąc.

    Dokładnie tak. Jarek sugerował wcześniej zainteresowanie się
    odbiornikami od kilowata w górę - nie odpowiedziałem bo nie chciałem
    koledze sprawiać niepotrzebnej przykrości, ale u mnie np. największym
    pożeraczem prądu (po oświetleniu) jest... modem od internetu. To niby
    tylko raptem 30W, ale za to ssie 24 godziny na dobę, siedem dni w
    tygodniu (bez wolnych sobót!) więc koniec końców uzbiera się tego
    trochę. Więcej niż pralka czy lodówka.

    Jak o tym teraz myślę, to może zmajstruję coś żeby modem włączał się
    tylko wtedy, kiedy potrzebny. Dla domowego NAS tak zrobiłem - uruchamia
    się dopiero wtedy, kiedy ktoś próbuje się z nim połączyć, i wyłącza sam
    kiedy już nie jest używany.

    Mateusz