  • 1. Data: 2008-02-06 14:33:03
    Temat: Podwójna darowizna - pewne skomplikowanie ;)
    Od: H...@g...com

    Witam moja ciocia tzn mojego dziadka siostra ( dla mnie 3 gr podatkowa
    dla dziadka 1 gr podatkowa) ma mieszkanie wlascosciowe spoldzelcze z
    ksiega wieczysta chce zrobic zrobic darowizne na dziadka a dziadek na
    mnie aby uniknac wysokiego podatku, prosze mi powiedziec czy mozna tak
    zrobic czy urzad skarobwy nie bedzie sie czepial ? i 2 pytanie czy
    jesli dziadek ma 2 dzieci i 3 wnokow procz mnie przy robieniu
    darowizny na mnie bede musial podzielic sie jakas czesci z nimi ??

    DZiekuje za pomoc

  • 2. Data: 2008-02-06 14:41:46
    Temat: Re: Podwójna darowizna - pewne skomplikowanie ;)
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    H...@g...com wrote:
> [...]
    > jesli dziadek ma 2 dzieci i 3 wnokow procz mnie przy robieniu
    > darowizny na mnie bede musial podzielic sie jakas czesci z nimi ??

    1. US się przyczepi. Bo transakcja miała na celu ominięcie podatku.
    2. Spadkobiercy cioci będą mogli dochodzić zachowku od dziadka, a
    spadkobiercy dziadka od ciebie. Połowa wartości darowizny

  • 3. Data: 2008-02-06 15:10:54
    Od: "FiONA" <1...@o...eu>

    > 1. US się przyczepi. Bo transakcja miała na celu ominięcie podatku.
    > 2. Spadkobiercy cioci będą mogli dochodzić zachowku od dziadka, a
    > spadkobiercy dziadka od ciebie. Połowa wartości darowizny

    Ale jeśli rozdzielisz to w czasie np 1 rok, to nikt nie przyczepi się.
    W międzyczsie lepiej upewnijj się że masz zapis w testasmęcie dziadka (choć
    od zachówków cię to nie uchroni)

    rgds

  • 4. Data: 2008-02-06 18:38:30
    Od: H...@g...com

    On 6 Lut, 16:10, "FiONA" <1...@o...eu> wrote:

> [...]
    > od zachówków cię to nie uchroni)
    >
    > rgds

    "1. US się przyczepi. Bo transakcja miała na celu ominięcie podatku."
    dzwonilem juz do 3 roznych urzedow skarbowych i w kazdym mi
    powiedzieli ze urzad nie ma prawa sie przyczepic jezeli zezwala na to
    prawo to oni nic nie moga zrobic ?? hmm co wy na to ? jeszcze jutro
    podzwonie po jakis glownych urzedach, a i powiedzcie jezeli ciocia
    mieszka w bolesławcu, dziadek w klodzku ja w tychach ? to ktory urzad
    skarbowy bedzie ta sprawe rozpatrywal ? chce darowine cioci na dziadka
    i dziadek na mnie w ten sam dzien zrobic na 1 akcie notarialnym.

  • 5. Data: 2008-02-06 20:28:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <H...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Co nie jest zabronione, jest dozwolone. Dziadek z darowanym mu mieszkaniem
    może zrobić cokolwiek. Jego sprawa. Natomiast ja bym się na Twoim miejscu
    zastanowił, czy taniej nie wyjdzie go kupić. Pieniądze może Ci ciotka
    później podarować już bez umowy notarialnej. Dwie darowizny, to dwie wizyty
    u notariusza i dwie opłaty.

  • 6. Data: 2008-02-06 20:43:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    H...@g...com wrote:

> [...]
    > powiedzieli ze urzad nie ma prawa sie przyczepic jezeli zezwala na to
    > prawo to oni nic nie moga zrobic ?? hmm co wy na to ?

    wiesz moja znajoma, prawniczka też tak myślała dopóki nie zabuliła.

    > chce darowine cioci na dziadka
    > i dziadek na mnie w ten sam dzien zrobic na 1 akcie notarialnym.

    ty chyba naprawdę kłopotów szukasz.

  • 7. Data: 2008-02-06 21:20:08
    Od: H...@g...com

    On 6 Lut, 21:28, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > zastanowił, czy taniej nie wyjdzie go kupić. Pieniądze może Ci ciotka
    > później podarować już bez umowy notarialnej. Dwie darowizny, to dwie wizyty

    hmm tylko ze ja jestem w 3 grupie podatkowej i przy sprzedazy zaplaci
    ciocia duzy podatek musi minac 5 lat wiec to chyba odpada czy zle cie
    zrozumialem ?

    "Co nie jest zabronione, jest dozwolone

    wiesz moja znajoma, prawniczka też tak myślała dopóki nie zabuliła.

    hmmm to wreszcie jak jest w urzedzie skarbowym mowili ze tak mozna
    ponoc od 1 stycnia 2007 weszla ustawa ze nie placi sie od darowizn
    podatku dochodowego jezeli zrobi sie darowizne przed 5 rokiem od
    wykupu nieruchomosci hmm tak mi babka na skarbowce powiedziala ze
    teraz tylko grupa w jakiej sie jesc sie liczy, kurcze juz nie wiem co
    robic %%

  • 8. Data: 2008-02-06 21:36:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    H...@g...com wrote:

> [...]
    > wykupu nieruchomosci hmm tak mi babka na skarbowce powiedziala ze
    > teraz tylko grupa w jakiej sie jesc sie liczy, kurcze juz nie wiem co

    babka w skarbówce może mówić wszystko co jej ślina na język przyniesie.

    Od doradzania są doradcy podatkowi a nie biurwy w US i nawet ponoszą
    odpowiedzialność za swoje porady.
    Radzę skorzystać a nie zgadywać co będzie gdy....

  • 9. Data: 2008-02-06 22:51:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Feb 2008, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > zastanowił, czy taniej nie wyjdzie go kupić. Pieniądze może Ci ciotka później

    A nie na odwrót?
    Jak wyjaśni za co kupił? :O

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-02-06 23:07:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <H...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    > mm tylko ze ja jestem w 3 grupie podatkowej i przy sprzedaży zapłaci
    > ciocia duży podatek musi minąć 5 lat wiec to chyba odpada czy zle cie
    > zrozumialem ?

    A jakim podatku mówisz?