PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca programistów .Net

  • 1. Data: 2003-08-20 05:38:06
    Temat: Praca programistów .Net
    Od: "Boniek" <m...@p...onet.pl>

    Powiedzcie mi jakie są szanse na prace jako programista C#, .NET. Zadaje
    takie pytanie bo widzę bardzo mało ofert pracy dla takich programistów.
    Aktualnie pracuję piisząc w Delphi ale od jakiegoś czasu zainteresowałem
    się tą technologią i im więcej się tym zajmuję tym bardziej się przekonuje
    do tej technologii. Zobaczyłem ogromne możliwości szczególnie C# i coraz
    częściej mysle o zmianie pracy. Próbowałem nawet naprowadzić firmę by
    spróbowała .Net'u w jakimś małym projekcie ale oni chyba za mocno się
    trzymają Delphi, mimo że sam Borland powiedział że Delphi zeszło u nich na
    dalszy plan.
    Bedę wam wdzięczny za odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Boniek

  • 2. Data: 2003-08-20 05:54:13
    Temat: Re: Praca programistów .Net
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    Użytkownik "Boniek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spróbowała .Net'u w jakimś małym projekcie ale oni chyba za mocno się
    > trzymają Delphi, mimo że sam Borland powiedział że Delphi zeszło u nich na

    Witam,

    Podobno w przyszlosci beda sie liczyc tylko J2EE i .NET ale zobaczymy jak to
    bedzie.
    Tym samym powinno sie napisac ze beda obowiazywac tylko jezyki Java i C# (bo
    sa obiektowe i maja powiazanie z J2EE i .NET) ale tez zobaczymy jak to
    bedzie.

    Czs pokaze ile bedzie ofert pracy dla programistow w Java i C# ;-)
    Pozdrawiam
    Janet

    ps.: Ja w kazdym razie ucze sie C# poki nie jest za pozno

  • 3. Data: 2003-08-20 07:37:30
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

> [...]
    > spróbowała .Net'u w jakimś małym projekcie ale oni chyba za mocno się
    > trzymają Delphi, mimo że sam Borland powiedział że Delphi zeszło u nich na

    Biorąc pod uwagę, że Office 2003 (premiera podobno na jesień br.) w całości
    obsługuje technologię XML oraz Web Services dzięki czemu będzie można bez
    żadnych problemów osadzać tam aplikacje klienckie - możesz spokojnie zająć
    się nauką C# oraz technologii .NET-owych.
    yamma

  • 4. Data: 2003-08-20 08:22:27
    Od: "Mirosław Pragłowski" <p...@i...pl>

> [...]
    > żadnych problemów osadzać tam aplikacje klienckie - możesz spokojnie zająć
    > się nauką C# oraz technologii .NET-owych.

    Również w następnej wersji SQL Servera (Yukon) procedury zachowane będzie można
    pisać w C# - IMO warto się uczyć C# a co będzie bardziej popularne Java czy C# to
    zobaczymy.

    Mirek

  • 5. Data: 2003-08-20 08:45:22
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    Użytkownik "Mirosław Pragłowski" <p...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:bhvb5p$2te$1@mail.insert.com.pl...

    > Również w następnej wersji SQL Servera (Yukon) procedury zachowane będzie
    można
    > pisać w C# - IMO warto się uczyć C# a co będzie bardziej popularne Java
    czy C# to zobaczymy.

    Witam ponownie,

    Slyszalem opinie (i potwierdzaja to niektore posty na sieci) ze C# jest
    strasznie podobny do Javy. Gosciu ktory stworzyl C# jako podstawy wziol
    symantyke Javy ;-)

    Zobaczymy jak to sie potoczy ;-)

    CU Janet

  • 6. Data: 2003-08-20 10:26:51
    Od: "Mirosław Pragłowski" <p...@i...pl>

    > Nie ma jak powtarzać plotki. Proponuję przeczytać artykuł, w którym wyraźnie
    > jest napisane, że współtwórcą C# jest Anders Hejlsberg - były chief
    > architect at Borland, twórca Delphi. Swego czasu Microsoft podpisał ugodę z
    > Borlandem i wypłacił odszkodowanie za podkupywanie kluczowych programistów
    > Borlanda. W 1999 Microsoft kupił 20% udziałów w Borland Inprise -
    > "dofinansowując" Borlanda - w zamian za co Borland "odstąpił" patenty
    > dotyczące kluczowych technologii Delphi - implementację w C# technologii
> [...]

    Też to gdzieś czytałem.
    Zarówno Java jak i C# maja składnię opartą na C. Stąd podobieństwa składni.

    Mirek

  • 7. Data: 2003-08-20 12:12:14
    Od: "cryptor" <c...@N...gazeta.pl>

    > spróbowała .Net'u w jakimś małym projekcie ale oni chyba za mocno się
    > trzymają Delphi, mimo że sam Borland powiedział że Delphi zeszło u nich na
> [...]
    Uuuuu, to Kolporter produkuje w Delphi ?
    cryptor

  • 8. Data: 2003-08-20 13:47:36
    Od: "Boniek" <m...@p...onet.pl>

    Powiem to tak:
    Zawodowo programuję w Delphi, natomiast w C# i kiedyś w Javie programuje dla
    przyjemności.
    Tak że wiem co mają wszystkie te języki i powiem tak: to co ma Delphi to i
    C# ma. Porządną obsługę baz danych, sieci, COM/ COM+,
    powiem nawet więcej, C# ma teraz więcej niż ma Delphi, porządnie
    przygotowane klasy i przede wszystkim to co mi odpowiada wszystkie typy są
    opakowane w klasy, nareszcie jest porządek i wiadomo czego szukać gdzie
    szukać.
    Zresztą nie ma tu co ukrywać prawda jest jedna: najlepszym językiem
    programowania jest ten którym został napisany system. Dlatego Microsoft ma
    więcej do powiedzenia na temat swojego systemu i swojego języka do
    programowania na tym systemie, Delpi poprostu stara się caly czas nadążyc
    tylko za zmianami jakie wprowadza Microsoft. Wg niego przyszłość należy do
    .Net i jezyków kompatybilnych z tą platformą.
    Java jako konkurent króluje i będzie królował w systemach linuxowych i myśle
    że tak sie podzielą rynkiem, natomiast ze względu na to że jestem
    programistą windowsowym to patrzę w strone .NET'u.
    Najwięszką zaletą Delphi jest to że jest łatwy do nauczenia i szybko można
    wdrożyć mało doświadczonych programistów, natomiast problem pojawia się przy
    więskzych projektach, nawet np przy wykorzystywaniu API, gdzie bez
    jakiejkolwiek wiedzy na temat C człowiek nic nie poradzi.

    Pozdrawiam
    Boniek

  • 9. Data: 2003-08-21 10:00:00
    Od: "babla" <n...@s...pl>

> [...]
    "dofinansowując" Borlanda - w zamian za co Borland "odstąpił" patenty
    dotyczące kluczowych technologii Delphi - implementację w C# technologii

    C# i Java nadają się znakomicie do pewnych celów, natomiast Delphi nadaje
    się znakomicie do innych rozwiązań, do których ni jak pasuje C# czy Java.
    Odpowiednie rozwiązanie dopasowane do potrzeb - tyle!

    pozdrawiam...
    Andrzej