eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzelew natychmiastowy niemożliwy z konta oszczędnościowego? › Przelew natychmiastowy niemożliwy z konta oszczędnościowego?
    From: Piotrek <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Przelew natychmiastowy niemożliwy z konta oszczędnościowego?
    Date: Mon, 11 Mar 2024 20:46:17 +0100

    Czy to normalne, że z konta oszczędnościowego nie da się wykonać
    przelewu natychmiastowego, i jest to powszechnie znany fakt?

    Sytuacja wygląda tak, że mam w pewnych 2 bankach konto oszczędnościowe,
    ale nie mam w nich konta podstawowego/osobistego/RORu. W ostatnią sobotę
    chciałem z jednego z tych kont wykonać przelew natychmiastowy (czego
    akurat stamtąd nigdy nie próbowałem robić, stąd niespodzianka, o której
    za chwilę). Interfejs użytkownika na stronie przelewu pozwala tam na
    wybranie jednej z 3 opcji: "Przelew zwykły", "Express Elixir" i
    "Sorbnet". Na początku mogłem się swobodnie przełączać między nimi, ale
    po wypełnieniu wymaganych pól danymi do przelewu nagle opcje 2 i 3
    wyszarzyły się, pozostawiając mi jedynie możliwość wykonania zwykłego
    przelewu (podjąłem kilka prób, efekt zawsze ten sam). Coś mnie tknęło i
    zalogowałem się na konto oszczędnościowe w drugim banku. Tam z kolei mam
    dostęp tylko do 2 opcji: przelewu zwykłego i przelewu Sorbnet, przelewu
    natychmiastowego nie ma wcale (nic nowego, po prostu dawniej jakoś nie
    zwróciłem na to uwagi). W tym momencie mnie olśniło, że w żadnym z tych
    2 banków nie mam konta osobistego, i że może jest coś na rzeczy. Czy
    zaobserwowany efekt jest normalny, wynika z jakichś ograniczeń
    technicznych, i w każdym banku przelew natychmiastowy jest możliwy tylko
    z konta podstawowego, albo przynajmniej jego wykonanie wymaga posiadania
    takowego?

    Dla mnie to nowość, a wujek Google jakoś milczy na ten temat, więc pytam
    tutaj - wykryłem ciekawy przypadek brzegowy czy "oczywistą oczywistość"?