    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Apki - bezpieczeństwo?
    Date: Thu, 28 May 2020 14:37:47 +0200

    > A co powiesz na używanie ST w przeglądarce na tym samym telefonie, na który
    przychodzą SMSy?

    Nigdy nie logowałem się do ST z przeglądarki w telefonie.
    Uważam (liczę na to), że dzięki temu zapobiegam zapamiętaniu gdzieś w
    przeglądarce hasła do ST. Kto mi zagwarantuje, że przeglądarka jednak
    gdzieś go nie zapamiętuje.
    Chociaż jak przeglądarka korzysta z tych samych zasobów co przeglądarka
    na komputerze, a ta by wbrew woli zapamiętywała (i przechowywała w
    chmurze) to i tak moje "liczę na to" jest przeliczeniem się :)

    > Żartem zaś nie jest to, że kody we Francji przychodziły (info tak sprzed 1,5 roku,
    jak startował N26) przychodziły pocztą.
    > I nie, nie było tak jak np. w dawnym mBąku, gdzie dostawałeś Z GÓRY listę z 48
    kodami do wykorzystania.
    > Nie było nawet tak, że miałeś jeden kod przysłany Z GÓRY i mogłeś go trzymać w
    zapasie.
    > Było tak, że bank wysyłał pocztą kod do potwierdzenia operacji dopiero PO złożeniu
    danej dyspozycji.
    > N26 na zachodzie naprawdę było objawieniem.

    To był chyba 2007. Mieliśmy ze sobą 4 karty (wszystkie debetowe mBanku)
    i nie dało się w Etab hotelu zapłacić. Dopiero następnego dnia rano się
    zorientowaliśmy, że to była akurat nocna konserwacja systemu.
    Przy tamtej okazji (w Niemczech) obsługa hotelu się zdziwiła słysząc ode
    mnie, że u nas przelew idzie jeden dzień, a ja się zdziwiłem, że u nich
    idzie od 3 dni w górę.

    To mnie skłoniło do znalezienie p.b.b i ogólnie trochę zorientowania się.
    P.G.