    From: "pP" <x...@x...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: !! Clo w wysylce HELP !!
    Date: Thu, 15 May 2003 15:57:40 +0200

    > holandii. Oni odeslali mi nowy dysk, jednak urzad celny przy wartosci dysku
    > 41 usd narzucil mi oplaty celne 67.30 zl. Dodatkowo UPS narzucil cos co
    > widnieje na paragonie jako "prowizja wykladowa" co mnie kosztowalo dodatkowe
    > 79.30 zl. Wyslalem dokumenty (firmowowane przez ups) z prosba o zwolnienie z
    > oplat celnych z kserokopia dowodu nadania dysku przez Poczte Polska z zalo
    > cznymi znaczkami oplaty skarbowej wartosci 15 zl. Koszt calego przedsiewzi
    > ecia wzrosl niebotycznie.

    Rozumiem, że odprawa celna została już dokonana, a to komplikuje sprawę. Po
    kiego grzyba wysyłałeś te znaczki za 15 zł (na upoważnienie dla agencji
    celnej??) - po co, jak towar powinien być w ogóle zwolniony z odprawy celnej (a
    nie zwolniony z opłat celnych).
    Jako powód zwolnienia z odprawy celnej należało podać, że jesteś osobą fizyczną
    i sprowadzony towar jest na gwarancji na twój własny użytek o niewielkiej
    przecież wartości (poniżej 800 euro).

    Moim zdaniem niepotrzebnie została przeprowadzona odprawa celna. Teraz to możesz
    się odwoływać i naklejać kolejne znaczki.......... Raczej daj se spokój i ciesz
    się nowym dyskiem.

    PS. Podejrzanie wysoka wydaje mi się tak kwota 67,30 zł - oprócz podatku VAT
    (kod 813 na SAD) naliczyli Ci jeszcze cło (kod 101 na SAD) ??????