    From: "H5N1" <h...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes
    Subject: Re: Firma w UK, uslugi w UE, ale glównie w Polsce!
    Date: 31 Jul 2006 10:16:44 -0700

    pc wrote:

    > Fajnie, ze jest tutaj ktos kto wie do czego jest lista ;) Fotech dal Ci
    > link (powyzej) opisujacy instytucje Sole Trader - czyli Jednoosobowa
    > dzialalnosc gospodarcza.

    (nie tylko ST, tu jest wszystko:
    http://www.alphalimited.co.uk/start_business/start_y
    our_own_business.htm
    )

> [...]
    > Revenue (odpowiednik polskiego urzedu skarbowego) i informujesz ich o
    > tym, ze chcesz takowa prowadzic. W tym przypaku musisz miec tylko adres
    > w UK, na ktory zarejestruja Twoja dzialalnosc. Wszystko odbywa sie przez
    > telefon. Powiem wiecej mozesz w tym moemncie takowa prowadzc ;) Wymysl
    > nazwe, branze i adres w UK i juz - mozesz fakturowac ! Kiedys bedziesz
    > musial o tym (albo i nie ;) ) poinformowac Inland Revenue, jesli nie
    > bedziesz mial szczescia i nie wykazesz skruchy to zaplacisz kare w
    > wysokosci ?100. Pamietaj ze w tym przypadku odpowiadasz calym majatkiem.

    O czym poinformowac, o tym ze fakturuje? Kara jest za fikcyjny adres,
    rozumiem? Jeszcze odnosnie adresu - zeby wszystko bylo na legalu, to
    trzeba by cos wynajac, albo dogadac sie z kims kto tam mieszka, zeby
    mowil, ze ma u siebie w WC biuro tej firmy?

    > Jak widac jednak kolega Fotech nie bardzo jest jednak zorientowany - wie
    > ze cos dzwoni ale nie bardzo wie gdzie. Radze przeczytac jeszcze ze 30
    > "ogolnodostepnych" stron www ;)

    trudno z tego wywnioskowac, ze nie jest zorientowany, statystycznie
    rzecz biorac on podal jednego linka, a Ty - zero ;)

    zeby sie jakos usprawiedliwic z tymi ogolnodostepnymi stronami: jezeli
    chodzi o samo prowadzenie DG w Anglii, to latwo jest cos takiego
    znalezc, i nie mam tu problemu (chociaz sugestie, ze mozna to zalatwic
    przez telefon nie majac adresu z duza szansa, ze nikt sie nie dowie,
    raczej bylyby trudne do znalezienia na urzedowych stronach).

    trudniej byloby znalezc informacje o ktorych piszesz ponizej np.
    odnosnie tego czego czepia sie US i czym mozna go uspokoic, bo to
    raczej "miekka wiedza" ( a zarazem najbardziej wartosciowa).

    > I tak i nie. Mozesz..
    > 1. Miec w Polsce swojego przedstawiciela, ktory pracuje dla firmy w UK
    > (tutaj ostroznie z tym jaki bedzie zakres dzialania takiego
    > przedstawiciela bo polski US moze sie wkurzyc),

    w sensie, zeby nie odbiegal od zakresu firmy matki?

    > 4. Nic nie miec - ale bedziesz musial udowodnic przed Polskim US jak
    > pozyskujesz klientow i gdzie wykonujesz zlecenie (bo przeciez nie
    > bedziesz mial w Polsce zadnej bazy prawnej w postaci podmiotu lub
    > przedstawiciela.
    > 5. Mozesz znalezc zaprzyjazniona firme Polska (znajomy), ktora bedzie
    > Cie fakturowala (jakies symboliczne pieniadze) za znalezienie klienta i
    > jego obsluge.

    rozumiem, ze wszystkie mozliwosci oprocz 4 i 5 wiaza sie z placeniem
    ZUSu w Polsce?
    te faktury w 5), to tylko zeby wykazac przed US w razie ich
    watpliwosci?

    a do samego faktu, ze jestem w Polsce zameldowany (albo ze sa dowody ze
    tu przebywam, np. mandat) moga sie przyczepic, czy chodzi tylko o to
    gdzie wykonuje czynnosci zwiazane z DG?

    > Najlepiej jak dowiesz sie w US jak oni na to sie zapatruja. Wiem, ze nie
    > lubia sciemy jak zakladasz w UK firme i np. klepeisz programy siedzac w
    > Polsce i uciekasz tym samym przed np. ZUSem. Moga zinterpretowac to tak,
    > ze pracujesz w Polsce i tu musisz placic ZUS.

    > Nie, to by byla dyskryminacja co jest scigane prawnie - przynajmniej w
    > UK (podejzewam, ze w calej Unii wylaczajac Polske - bo tam wszystko
    > mozliwe).

    pokrzepiajace.

    > Zeby nie bylo niejasnosci - to co napisalem rowniez znajduje sie na
    > "ogolnodostepnych" stronach internetowych.

    chyba nie do konca, ale jak mi pokazesz takie z sugestiami co do
    wystawiania faktur przez zaprzyjaznione firmy itd. to nie bede
    protestowal.

    dzieki wielkie
    pozdrawiam
    H.