  • Date: Mon, 31 Jul 2006 20:39:56 +0100
    From: pc <"pchlodny <remove_this>
    Newsgroups: pl.biznes
    Subject: Re: Firma w UK, uslugi w UE, ale glównie w Polsce!

    H5N1 wrote:
    > pc wrote:
    >> H5N1 wrote:

    > (nie tylko ST, tu jest wszystko:
    > http://www.alphalimited.co.uk/start_business/start_y
    our_own_business.htm

    popatrzylem na to co podeslales, nie przeszukuje wszystkich stron ktore
    dostaje.

    > O czym poinformowac, o tym ze fakturuje? Kara jest za fikcyjny adres,
    > rozumiem? Jeszcze odnosnie adresu - zeby wszystko bylo na legalu, to
    > trzeba by cos wynajac, albo dogadac sie z kims kto tam mieszka, zeby
    > mowil, ze ma u siebie w WC biuro tej firmy?

    Poinformowac, ze prowadzisz dzialalnosc. Nie, nie musisz z nikim nic
    kombinowac.
    Wystarczy, ze bedzie Cie taka osoba informowac lub przesylac Ci
    przychodzaca korespondencje.
    Takie sa wymogi.

    > trudno z tego wywnioskowac, ze nie jest zorientowany, statystycznie
    > rzecz biorac on podal jednego linka, a Ty - zero ;)

    Od tego sa przeciez goole ;) poza tym ja nie siedze i nie szukam w
    sieci. Wiec gdybym Ci chial zapodac link to: musialbym wklepac w google
    co chce znalezc i wkleic Ci to w poscie i po co? Przeciez sam mozesz
    wklepac to w google.

    > zeby sie jakos usprawiedliwic z tymi ogolnodostepnymi stronami: jezeli
    > chodzi o samo prowadzenie DG w Anglii, to latwo jest cos takiego
    > znalezc, i nie mam tu problemu (chociaz sugestie, ze mozna to zalatwic
    > przez telefon nie majac adresu z duza szansa, ze nikt sie nie dowie,
    > raczej bylyby trudne do znalezienia na urzedowych stronach).

    A o czym sie tu dowiadywac. To nie jest karalne ;) To nie Polska.

    > trudniej byloby znalezc informacje o ktorych piszesz ponizej np.
    > odnosnie tego czego czepia sie US i czym mozna go uspokoic, bo to
    > raczej "miekka wiedza" ( a zarazem najbardziej wartosciowa).

    Wiedza "miekka" pochodzi z wkladni polskich US. Jesli chcesz zdobyc te
    miekka wiedze, napisz zapytanie i popros o interpretacje US w Twojej
    dzielnicy.

    > w sensie, zeby nie odbiegal od zakresu firmy matki?

    powstrzymam sie teraz od odpowiedzi. W zwiazku z iloscia zapytan
    wyslalem zapytanie z prosba o
    wykladnie do US w Warszawie.

    > rozumiem, ze wszystkie mozliwosci oprocz 4 i 5 wiaza sie z placeniem
    > ZUSu w Polsce?

    Tak.

    > te faktury w 5), to tylko zeby wykazac przed US w razie ich
    > watpliwosci?

    Po to, zeby US nie posadzil Cie ze masz firme w UK a naprawde pracujesz
    w Polsce. Robisz fizycznie wszystko sam i na terenie Polski anie chcesz
    placic podatkow.

    > a do samego faktu, ze jestem w Polsce zameldowany (albo ze sa dowody ze
    > tu przebywam, np. mandat) moga sie przyczepic, czy chodzi tylko o to
    > gdzie wykonuje czynnosci zwiazane z DG?

    Meldunek nie swiadczy o niczym. Wazne ile przebywasz w kraju i gdzie
    wykonywana jest fizycznie dzialalnosc.

    > pokrzepiajace.

    Normalne.

    > chyba nie do konca, ale jak mi pokazesz takie z sugestiami co do
    > wystawiania faktur przez zaprzyjaznione firmy itd. to nie bede
    > protestowal.

    Pamietaj, najwazniejsza rzecza jest przekonanie US. Wiec podejdz do tego
    tak, zeby stworzyc przed US na tyle wiarygodne przeslanki zeby nie mogli
    ich obalic.

    > dzieki wielkie
    > pozdrawiam
    > H.

    ps. Napisz jaka dzialalnosc prowadzisz, jak to wyglada na dzien
    dzisiejszy. Dlaczego chcialbys to zmienic - co Ci nie apsuje w
    rowiazaniach w Polskich, na co liczysz otwierajac spolke w UK, od czego
    chcesz uciec a co osiagnac etc.. Wtedy bede mogl Ci podsunac gotowe
    rozwiazanie.

    Pozdrawiam rowniez
    Erion