    From: ń <ń@ń.ń>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ile mam czasu na napisanie skargi?
    Date: Sat, 23 Jun 2018 13:04:43 +0200

    Wniosek o pisemne uzasadnienie musi być złożony przez stronę (wszystko jedno obecną
    lub nieobecną) nie później niż 7 dni od dnia wydania orzeczenia na rozprawie.
    Ale Ty piszesz o postanowieniu, a nie o wyroku, a postanowienie może być wydane poza
    rozprawą i nie każde jest zaskarżalne (masz na myśli skargę czy zażalenie?),
    najlepiej zadzwoń do tego sądu dla wyjasnienie i/lub zarejestruj się na portalu
    informacyjnym.

    A na wniesienie apelacji masz zwykle 14 dni od dnia doręczenia Ci pisemnego
    uzasadnienia, lub 21 dni od dnia ogłoszenia wyroku na rozprawie.
    Jeśli "zapomnisz" o złożeniu wniosku o pisemne uzasadnienie, zastosuj te 21 dni tylko
    pamietaj, ze apelację wnosi się za pośrednictwem sądu rejonowego (czyli do niego
    adresuje kopertę).