  • Data: 2015-12-01 11:39:50
    Temat: Re: Krótki raport z upadku SK
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-11-30 o 20:05, J.F. pisze:

    >Rzecz w tym, iż jeśli ktoś chce wysoki procent to w zasadzie wybór
    >jest tak mały, iż prawie żaden. Przychodzi mi na myśl Idea Bank z
    >oprocentowaniem - czasami - pow. 3%.

    BGZ, Noble by warto sprawdzic ... ale jedno z drugim nie ma nic
    wspolnego - rynek jest taki, ze procenty sa niskie.
    Bank ktory daje wyzsze ... ma klopoty ? :-)

    >Limit 100.000 euro to w mojej opinii niewiele, nawet jak na warunki
    >polskie.

    Tu chodzi o zabezpieczenie ... BFG. 100k euro zabezpiecza przecietnego
    obywatela, a bogatych nie szkoda :-)

    >Wystarczy sprzedać mieszkanie w większym mieście, czy dom, i już jest
    >klops.
    No to wybierasz do transakcji "bezpieczny" bank a potem
    dywersyfikujesz.

    Celem panstwa nie jest zabezpieczanie bankow - Cypr i Islandia juz sie
    z tego wyleczyly :-)
    Zreszta moze zbankrutowac developer i nikt ci nie pomoze.
    Ok - od pewnego czasu sa mechanizmy zabezpieczajace, ale i tak straty
    mozliwe.

    >Zastanawiam się też nad lokatą rentierską... Z definicji rentierem
    >nazywam osobę żyjącą z odsetek. Powiedzmy, że chciałaby mieć 2500zł
    >netto na miesiąc, czyli średnią krajową. 30.000zł rocznie przy 2,5%

    Nie ma lekko u nas w kraju. A ZUS, a NFZ ?
    A poza naszym krajem ... odsetki jeszcze nizsze.

    Rentier ma zyc z akcji ... i ponosic ryzyko.

    >netto. Trzeba byłoby wrzucić na lokatę 1,2 mln, czyli trzykrotność
    >gwarancji BFG. W obliczu coraz większych kłopotów banków/SKOK-ów i
    >częstego sięgania do BFG, ciekawe kto zaryzykuje...

    Bankructwo banku nie oznacza od razu przepadku calosci. Bank powinien
    miec spore aktywa w postaci kredytow, ktore zostaja i wiekszosc
    kapitalu powinna byc do odzyskania.
    Ba - KNF teraz dba o odpowiednio wysoki poziom kapitalu wlasnego,
    czyli zawieszenie powinno nastapic gdy depozyty klientow sa jeszcze
    pokryte.
    Ale kiedy syndyk wyplaci, i czy w ogole wyplaci ... ktos wie, jak
    wygladaja te trzy ostatnie bankructwa ?
    Kredyty gdzies przekazano, BFG przejal, czy mimo zawieszenia
    dzialalnosci syndyk wezwania do splaty zaleglych rat rozsyla i bedzie
    to czynil do ostatniego kredytu ?

    J.