  • Data: 2016-06-26 18:00:26
    Temat: Re: [OT]: liberalne pomysły
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/27/2016 12:33 AM, Liwiusz wrote:
> [...]
    m-jest-pass.html

    > Nie umiesz pisać, czy co? To co robisz na usenecie? ;) Napisz konkretnie
    > jakie to liberalne zasady nie są dobre dla państwa na dorobku.
    >
    > Konkretnie, na przykład:
    >
    > "wg mnie (z) źle jest, jeśli każdy może pracować tam gdzie chce, a
    > dobrze jest, jeśli to państwo dyktuje kto gdzie możne pracować"

    Liberalizm jest OK: gdziekolwiek na świecie on _faktycznie_ działa, jako
    społecznie akceptowany system, okazuje się, że poziom życia jest wysoki,
    a bezrobocie jest minimalne.

    Ale problem pojawia się, gdy jednostka uświadamia sobie, że nie każdy
    jest "młodym wilkiem", przez całe życie.

    A dla społeczeństwa, dla którego liberalizm jest stosunkowo młodym
    sposobem na życie - katastrofa następuje, gdy 20, 30, 40% ludzi dochodzi
    do podobnych wniosków.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptravaler.com