    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 19 Feb 2020 17:39:07 -0800 (PST)
    <6...@g...com>
    Subject: Re: PBS upadl
    From: j...@j...org

    On Tuesday, February 11, 2020 at 7:47:10 PM UTC+9, j...@j...org wrote:
> [...]
    la-PBS-w-Ciechanowie-Kosztem-udzialowcow-3610683.htm

    > Tak jak pisałem - nie utrudniają; ktoś, kto to twierdzi, chce zrzucić swoją
    niekompetencję finansową.

    > Wystarczy w warunkach przetargu wskazać, że bank nie może realizować programu
    naprawczego i że musi mieć wskaźniki kapitałowe zalecane pRaport CBŚP potwierdza, że
    zorganizowana przestępczość mocniej ,,wchodzi" w nadużycia gospodarcze: były one
    domeną 317 gangów - to o 25 więcej niż w roku poprzednim. Kryją się za tym wielkie
    oszustwa na VAT (w największej z tego typu sprawie straty mają sięgać ok. 700 mln
    zł), akcyzie, ale są to też np. wyłudzenia unijnych dotacji.rzez KNF. A potem to
    sprawdzać. Wyjdzie jakieś 20 minut pracy rocznie.

    I jeszcze tu nieliczny głos rozsądku potwierdzający, że włodarze samorządów z
    podkarpacia po prostu kłamią i próbują zasłanić swoją finansową niekompetencję
    usiłując wmówić, że byli jakoby związani przepisami, nakazującymi im trzymać środki w
    banku zagrożonym upadłością:

    https://www.rp.pl/Komentarze-ekonomiczne/302199894-A
    ndrzej-Krakowiak-Lekcja-z-likwidacji-jednego-banku.h
    tml

    Gdy kilka lat temu informacje o problemach banku spółdzielczego w Ciechanowie
    wywołały panikę jego klientów, błyskawicznie zareagował prezydent miasta - właśnie
    Krzysztof Kosiński. Urząd przeniósł swoje konta do dużego banku komercyjnego. I chyba
    nie żałuje, bo współpracuje z nim do dziś. Dlatego najważniejsza lekcja płynąca dla
    samorządowców z likwidacji PBS w Sanoku nie jest wcale związana z regulacjami - przy
    dysponowaniu pieniędzmi, szczególnie tymi publicznymi, nigdy nie można zapominać o
    zdrowym rozsądku.