    From: wchpikus <w...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pismo do Rady Adwokackiej
    Date: Tue, 28 Mar 2017 12:36:43 +0200

    W dniu 28.03.2017 o 12:32, Liwiusz pisze:

    > Zdarzały się takie przypadki. Medialna sprawa była o błąd w sprawie
    > wekslowej - poszkodowany dostał 2 mln zł (tzn. 1 mln zł z ubezpieczenia,
    > i drugi milion do zapłaty przez adwokata). Z mniej medialnych przypadków
    > byłem świadkiem odszkodowania 90 000zł.
    >
    > A na czym błąd polegał?

    Blednie sformuowane roszczenie (odszkodowanie vs obniżenie ceny)..
    Sad wyliczyl obnizenie ceny na podstawie kosztow, amortyzacji i innych,
    przez co odszkodowanie wyszlo kilkaset zlotych a koszty sadowe kilka
    tysiecy..oczywiscie sprawa do wygrania, udowodniono wade ukryta towaru
    (sad to przyznal), ale nie mogl zasadzic wiecej niz wnosil prowamocnik..

    "błędne pozostawało stanowisko powodów, iż wartość obniżenia ceny
    sprzedaży pojazdu winna odpowiadać kosztom poniesionej przez powodów
    naprawy."... ,,Powodowie w toku procesu byli reprezentowani przez
    zawodowego pełnomocnika, który z pewnościa rozróżnia obie instytucje
    prawne i zdawał sobie sprawę z takiego a nie innego oznaczenia podstawy
    faktycznej roszczenia"