PracaGrupypl.praca.dyskusjePlatformy wiertnicze - ostrzeżenie!!! › Re: Platformy wiertnicze - ostrzeżenie!!!
    From: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Platformy wiertnicze - ostrzeżenie!!!
    Date: Fri, 22 Aug 2003 10:56:44 +0200

    > Z racji wykonywanego zawodu (jestem zawodowym nurkiem i instruktorem
    > nurkowania TMX oraz prac podwodnych) pracowałem na platformach
    wiertniczych,
    > zarówno w na M. Północnym, jak i w bardziej "egzotycznych" rejonach.

    Konkretnie do jakich zawodów poszukiwani są obcokrajowcy na platformach i
    jakie trzeba mieć do tego kwalifikacje?
    Rozumiem, że nie każdy posiada przykładowo uprawnienia do spawania
    podwodnego, zatem taka oferta 'Jordanów' musi być pewnikiem kierowana do
    osób z mniejszymi kwalifikacjami. Wyszczególnienie wszystkich powyższych
    uchroni zainteresowanych wyrzuceniem pieniędzy w błoto.

    Pozatym w tym kraju zanim się za coś zapłaci, to lepiej wcześniej
    przedzwonić i się spotkać osobiście. Skoro firmy pośredniczące chcą rzekomo
    pomóc w zatrudnianiu za prowizję to chyba powinny mieć na względzie
    możliwość kontaktu osobistego z klientem, inaczej to pachnie oszustwem z
    daleka.

    Podobnie jest przytoczę fakt ze zbiorem borówek w Szwecji. W maju szukałem
    ofert w gazetach i nawet przedzwoniłem do kilku firm i napisałem
    maile/listy, nie wysyłając żadnej prowizji, napisałem że przywiozę kasę na
    spotkanie do firmy, bo zdarzały się ogłoszenia właśnie tego typu.
    Scenariusz jest cały czas ten sam - dzwonisz do firmy, sekretarka udziela
    wszelkich acz mnie nie interesujących wcale informacji, kiedy chciałbym
    porozmawiać z prezesem - niestety prezes jest zajęty, drugim razem 'prezes'
    jest na spotkaniu, a trzecim razem gdzieś sobie pojechał poprostu i tak
    skończyło się moje zainteresowanie tą ofertą. W kilku chciałem się umówić na
    spotkanie 'w celu dogadania pewnych spraw organizacyjnych'. Niestety nie
    udało się...
    Był też przypadek, że jakiś wujek koleżanki miał kolegę w Gdańsku, który
    organizuje takie i podobne wyjazdy, gość ok, wszystko tego - otwarty na
    współprcę. Oczywiście prowizja chyba 1400 za przejazd w 2 strony, mieszkanie
    na miejscu 1 miesiąc w tym wliczone i coś jeszcze, nie pamiętam. Kasę trzeba
    wysłać jak najszybciej - czeka się 14 dni, jak zbierze grupę to jedziemy.
    Przypadkowo wyjeżdżałem nad morze - w okolice, więc zaproponowałem osobiste
    spotkanie temu Panu, oczywiście nie ma sprawy, proszę przyjechać do firmy
    wszystko załatwimy na miejscu. No i po tym telefonie kontakt urwał się
    zupełnie.

    I potem czytam właśnie takie oferty, jak chęć szybkiego zysku zasłoniła oczy
    co po niektórym.

    Nie dajcie się naciągać!

    Pozdrawiam i thx za post który wnosi coś nowego.
    Th