    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 7 Feb 2020 06:42:16 -0800 (PST)
    Subject: Re: Podgląd innych banków w milku
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 6 lutego 2020 22:03:17 UTC+1 użytkownik Alf/red/ napisał:

    > Dziś w jakiejś gazecie przeczytałem, że to "wybrani klienci korzystający
    > z usługi Finanse 360 i cośtam".
    > I już myślałem, że se poczekam... a tu zaglądam, i jest. Wczoraj nie
    > było. A z regulaminu wynika, że Finanse 360 to właśnie ta usługa
    > zaglądania do innych banków :-D

    I jak się czujesz w gronie "wybrańców"?
    Choć kto wie, może wcale do wybrańców nie należysz - może po prostu wszystkim
    włączyli, u żony też się pojawiło - i wcale mnie to nie cieszy, na dobre to milkowi
    nie wyszło, muli dzisiaj nieprzeciętnie, dobrze, że to poboczny bank.

    Cóż, w milku masz to zrobione tak, jak to zrobili w milku, w innych bankach z tych
    samych samych danych mogą zrobić inny użytek - pytanie, czy lepszy?
    Tak mBąk np. pomieszał swego czasu w jednej historii transakcje KK oraz na kontach (w
    tym oczywiście KD). Santander też tak przez chwilę miał, ale odeszli od tego i KK
    mają osobny widok historii.
    Itp. itd. - co kraj/bank to obyczaj.

    A po co to?
    Z doświadczenia - a mam 10 banków - powiem, że jeden jest jednak głównym, a pozostałe
    jedynie uzupełniają - czy kartami kredytowymi czy kontami mającymi funkcje, jakich w
    głównym banku brakuje - a główny jest główny oczywiście z jakichś ważnych powodów -
    czy to historycznych czy funkcjonalnych.
    I w tym głównym fajnie byłoby mieć podgląd kont i KK z innch banków, żeby nie trzeba
    się było logować do kilku.
    Jeszcze ważniejsze zrobiło się to właśnie w świetle PSD2 i tego nieszczęsnego
    "silnego uwierzytelnienia" - w niektórych bankach dobrze działa wpisywanie SMSa raz
    na 3 miesiące - ale w innych trzeba za każdym razem - a problem szczególny, gdy nie
    ma się akurat dostępu do telefonu, na który SMSy przychodzą.
    Minusem może być zapominanie loginów/haseł do innych banków - bo niby hasło można
    mieć to samo, w wielu bankach są też już aliasy - ale np. numer klienta potrzebny
    jest, gdy jednak trzeba zadzwonić na infolinię.

    Mnie zaś wciąż nie daje spokoju - czy widziałem ten baner w santanderze czy mi się
    przywidziało...