    From: Miernik <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelew USA-PL & Paypal
    Date: Wed, 15 Oct 2003 12:43:32 +0000 (UTC)

    On 2003-10-15, mricet <m...@W...onet.pl> wrote:
    > Jesli chodzi o przelew pieniedzy USA<->PL to, z tego co wlasnie zdazylem sie
    > zorientowac to chyba najwygodniej i najtaniej byloby uzywajac moneybookers.com
    > (choc moge sie naturalnie mylic, dlatego pisze na grupe do znawcow tematu ;)
    >
    > Schemacik mniej wiecej taki
    >
    > konto bankowe w USA --- moneybookers zarejestrowany na US adres,tel itp. ---
    > moneybookers zarejestrowany na PL adres --- konto bankowe w PL
    >
    > I na przyklad przelewajac z PL do USA, koszty bylyby po kolei:
    > 1) wplata z konta bankowego PL na MB PL - friko
    > 2) przelew MB PL-MB US - 1%

    Tego nawet nie placisz, jak oba konta sa Twoje.

    > 3) wyplata z MB US na konto bankowe US - $1.80
    >
    > Hmm wyglada zbyt pieknie, zeby bylo prawdziwe.. w czym tkwi haczyk a moze ja cos
    > pomylilem?

    Haczyk tkwi w tym ze banki w USA pobieraja oplaty za przelewy
    przychodzace rzeczu 10-20 USD, oraz dodatkowo bedzie zwykle jakis
    korespondent, a moze nawet dwa lub trzy po drodze i kazdy z nich tez
    tyle skasuje.

    Zalezy do jakiego banku przelewasz, jak przelewasz do jakiegos
    korespondenta banku z ktorego Moneybookers bedzie to slalu (np.
    Commerzbank), i dodtakowo ten bank docelowy nie ma prowizji za
    przelewy przychodzace, to rzeczywiscie zaplacisz tylko 1.80 EUR

    W Europie to nie problem, ale w USA raczej nie znajdziesz takiego
    banku.

    --
    Miernik ________________________ jabberid:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl