  • Data: 2024-04-18 07:01:42
    Temat: Re: Zasady w zakładzie pracy
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To nie ma znaczenia. Jak sobie ustawisz kamerę w moje okno i będziesz
    > nagrywać co tam robię w mieszkaniu, a robisz to nie incydentalnie a w
    > sposób regularny, to naruszasz moje dobra osobiste. Mogę Cię z tego
    > pwodu zupełnie skutecznie pozwać. W przypadku firmy może też wchodzić w
    > grę naruszenie np. jej tajemnic i różne inne cyrki. To, że dowód z
    > nagrania się przydaje, nie oznacza, że możesz go uzyskać łamiąc
    > obowiązujące prawo.

    I jeszcze jest tak, że konflikt trwa.
    Osoba pokrzywdzona, chcąc dochodzić swoich praw zagwarantowanych ustawą,
    zbiera materiał dowodowy ponosi różne koszty, np. koszty detektywa.

    Ale nagle jakimś cudem problem się sam rozwiązuje w jakiś najprostszy
    sposób. Osoba pokrzywdzona zostaje z poniesionymi kosztami. Materiał
    dowodowy wykazuje, że był zbierany w słusznej sprawie, bo sprawca lub
    sprawcy nie wywiązywali się z obowiązków nałożonych w ustawie lub mimo
    możliwości, zazwyczaj upomnienia i mediacje się stosuje na początku
    konfliktu, gdy to nie odnosi skutku wychowawczego są kolejne kroki np.
    kary porządkowe, które nie były stosowane. Osoba pokrzywdzona zbiera
    materiał dla służb, ale problem się rozwiązuje sam przed złożeniem
    zawiadomienia.
    Co z tymi kosztami? Można na drodze cywilnej pozwać sprawcę o zwrot
    kosztów? Ile jest na to czasu? Art. 118 k.c. ma zastosowanie?