PracaGrupypl.praca.dyskusjeZreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają. › Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zasz
  • Data: 2005-09-08 09:32:12
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zasz
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 8 Sep 2005 09:22:22 +0000 (UTC), in Piotr wrote:

    > To po co te ch/h, ż/rz, u/ó ?

    Język nie wziął się *cyk* z niczego. To są pozostałości albo etymologii
    tych słów, albo języków, z których zostały wzięte. ch/h zresztą można
    usłyszeć do dzisiaj, a przed II WŚ było czymś naturalnym. Proszę mnie (nas)
    nie pozbawiać na siłę tego bogactwa języka.

    > Nie zauważyłem żeby angielska ortografia była szczególnie trudna.

    Jjjjasne.

    ,,In fact, the author George Bernard Shaw once spelled "fish" like this:
    GHOTI. GH from "cough", O from "women", TI from "nation".''

    W angielskim masz tysiąc razy więcej niejednoznaczności niż w polskim.

    Jarek (mądry sygnaturkowiec, mądry)
    --
    http://hell.pl/agnus/
    English is essentially Pictish that was attacked out of nowhere by Angles