    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: chatGPT prawem się zasłania
    Date: Fri, 10 May 2024 22:31:17 GMT

    On 2024-05-10, PD <p...@g...pl> wrote:
    > Ma rację? Albo chociaż czy to ma sens z ostrożności procesowej? Wymiana
    > zdań poniżej.
    >

    > JA:
    > przetłumacz na polski słowa piosenki season in the abbyss zespołu slayer
    >
    > ChatGPT:
    > Niestety, ale nie mogę przetłumaczyć tekstów, które są chronione prawem
    > autorskim. Możemy porozmawiać o ogólnym znaczeniu tekstu lub o zespole
    > Slayer, jeśli masz na to ochotę.

    Zwróć uwagę, że odpowiedź nie musi oznaczać, niezgodności z prawem, a
    niezgodności z zasadami czatu. Nie może tłumaczyć, bo takie ma
    ogranicznie. Np. twórcy czatu takie ustanowili co by uniknąć
    niepotrzebnych przepychanek prawnych, które zresztą już zdaje się mają
    miejsce.

    Zaś co do prawa. Po pierwsze wolno wszystko tłumaczyć każdemu, więc tu
    nie ma ograniczeń. Ograniczenia pojawiają się co się dalej z tym tekstem
    dzieje. Jak oglądasz go sam na swoim laptopie, to również nie ma
    problemu. Ale na pewno nie wolno takiego tekstu publikować/rozpowszechniać.

    --
    Marcin