  • 91. Data: 2016-09-01 17:05:50
    Temat: Re: komornicy kradna dane
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Sep 2016 00:49:42 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > A znasz firmę windykacyjna(taką działająca legalnie na polskim
    rynku) która wysyła "dwóch rosłych Ukraińców"

    Na pewnym etapie sprawy - spora część?

    --
    Marek

  • 92. Data: 2016-09-01 17:17:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 31 Aug 2016 21:49:14 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > "Nieprawnik" to nie jest jedyny wymóg. Trzeba być jeszcze opornym
    na
    > rozumienie słowa pisanego. Nie wątpię, że są tacy ludzie, pomysł z
    > doręczaniem wezwań przez komornika uważam za bardzo dobry pod kątem
    > skuteczności (i doręczenia, i skutków doręczenia), ale żeby od razu
    > tego aferę robić?

    To może inaczej, czy komornik może wysłać takie pismo (w luźnym
    tłumaczeniu) i firmować je "sobą":

    "Wzywa się obywatela Piszczyka do uregulowania zaległości w wys ...
    PLN wobec Xiński sp. z o.o. pod rygorem wszczęcia postępowania
    egzekucyjnego"

    99% gospodyń z Gdańska uzna, że to po prostu pismo od komornika, nie
    odróżni takiego istotnego szczegółu jak egzekucja komornicza wszczęta
    czy nie.

    Zastanawiam się dlaczego firmy windykacyjne mają takie nudne nazwy
    zamiast na przykład "Komornik Warszawski " albo " komornik Pomorze".

    --
    Marek

  • 93. Data: 2016-09-01 17:27:01
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Już piątek, po weekendzie zrozumiesz ;-))

    -----

  • 94. Data: 2016-09-01 17:41:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-09-16 o 17:17, Marek pisze:

> [...]
    >
    > "Wzywa się obywatela Piszczyka do uregulowania zaległości w wys ... PLN
    > wobec Xiński sp. z o.o. pod rygorem wszczęcia postępowania egzekucyjnego"

    Masz tam "rygor wszczęcia postępowania egzekucyjnego"? Czy skierowania
    pozwu jednak dopiero?

  • 95. Data: 2016-09-01 17:46:58
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Terminologia jest porąbana.
    Dlaczego jest "tytuł egzekucyjny" (nakaz zapłaty, wyrok, ugoda) i "tytuł wykonawczy"
    (tzw. klauzula wykonalności , jeżeli jest wymagana)?
    Jak normalny przeciętny człowiek nawet z wyższym wykształceniem może taki bełkot
    zrozumieć?

    -----

  • 96. Data: 2016-09-01 21:06:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 17:05:56 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > rynku) która wysyła "dwóch rosłych Ukraińców"
    >
    > Na pewnym etapie sprawy - spora część?
    Znak zapytania dałeś.
    Znasz taką firmę czy tylko tak się Tobie wydaje?

  • 97. Data: 2016-09-01 21:13:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-09-01 o 17:00, Marek pisze:

    > Od kiedy nr kont są w bazie pesel? :)

    A napisałem że są ?
    Napisałem że numer pesel jest potrzebny do znalezienia kont dłużnika.

    Pozdrawiam

  • 98. Data: 2016-09-01 22:23:19
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Znam takich, co się ugięli po przyjściu dwóch barczystych z firmy windykacyjnej.
    Fakt, że akurat trafiło na jąkałę, nie każdy jest jak Liwusz.
    IMHO roszczenie było w ogóle nienależne (coś 20-30 kpln).

    -----

  • 99. Data: 2016-09-02 00:29:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Sep 2016 17:41:57 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Masz tam "rygor wszczęcia postępowania egzekucyjnego"? Czy
    skierowania
    > pozwu jednak dopiero?

    A jakie to ma znaczenie dla gosposi z Gdańska?

    --
    Marek

  • 100. Data: 2016-09-02 05:05:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-02 o 00:29, Marek pisze:
    > skierowania
    >
    > A jakie to ma znaczenie dla gosposi z Gdańska?

    Takie, że działania komornika ocenia się wg przepisów, a nie wg gospoś.

    --
    Liwiusz