    Date: Tue, 07 Jul 2015 14:55:56 +0200
    From: Mrqs <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kupno auta w leasingu i brak papierów

    W dniu 2015-07-07 o 14:41, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Hm... tak na pierwszy rzut oka nasuwa się pytanie, czy "dealer" może
    > sam CHCE/chciałby, żeby to auto oddać?
    > Czy gość o to spytał?

    Z tego co wiem, to nie. Piszę "dealer" , bo auto było kupione w salonie
    Volvo, ale z komisu.

    > A tak gwoli ścisłości, czy dobrze rozumiem:
    > - sprzedaje ten pojazd leasingodawca (były)
    > - rzeczony "dealer" niniejszym przeprowadza komisową sprzedaż pojazdu
    > (wszak sprzedaje nie swój towar), na potrzeby wątku jest więc
    > zwyczajnym komisem (w odróżnieniu od niektórych firm "kupno-sprzedaż"
    > z szyldem "komis").
    >
    > Pasuje?
    Tak, tak to wygląda.

> [...]
    > "konkretny samochód po komisie" w żadnym razie nie pasuje pod
    > "towar oznaczony tylko co do gatunku" (w odróżnieniu od ustalenia,
    > że ma być zielony Tico bez klimy za to z radiem).
    > Ma to wpływ na ustalenie przeniesienia własności - wszak "nie tytuł
    > przesądza o znaczeniu oświadczenia", a przy towarze oznaczonym co
    > do tożsamości nawet nie musiałby być wydany w ręce kupującego,
    > żeby nastąpiło przeniesienie własności.
    > Takie hamletowskie "jest czy nie jest li on *już* własnością
    > kuzyna" (wszak sam napisałeś: "sprzedał"), niezależnie od
    No ale właśnie chodzi o to, że "dealer" mimo obietnicy, nie wydaje
    karty pojazdu, faktura mówi o kaucji, więc nie można (chyba) auta
    przerejestrować.
    Kuzyn oczywiście jest w posiadaniu dowodu rej. auta, ale chyba to nie
    wystarczy? No i brak karty pojazdu na pewno będzie przeszkodą w łatwej
    ewentualnej sprzedaży za kilka lat.

    Prawdę mówiąc wygląda na to, że zanosi się na jedną z wielu
    nieprzyjemnych spraw, które mogą ciągnąć się długo, bo obawiam się, że
    dealer nie odda pieniędzy bez walki

    Mrqs

    --
    "Lewicowość to rodzaj fantazji masturbacyjnej, dla której świat faktów nie ma
    większego znaczenia". Orwell