    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 8 Jul 2015 19:52:02 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: kupno auta w leasingu i brak papierów

    On Tue, 7 Jul 2015, Mrqs wrote:

    > Ale skoro tak, tzn. , że po zwrocie przedmiotu zastaw wraca?

    Oczywiście.

    Problem w tym, że trudno udowodnić, czy z umowy już wynika przekazanie
    własności, czy dopiero taki zamiar, skoro "papier" nie jest kompletnym
    zapisem (i dealer może potem trzymać się wersji przeciwnej).

    Bo JAKBY był dowód na to, że sprzedaż już została wykonana, to
    przychylałbym się do uwagi "witka" o policjancie z sugestią
    przywłaszczenia.
    Nie mam pojęcia czy np. dzielnicowy nie ma takiej prewencji
    w zakresie swoich czynności (chodzi o to, żeby jakoś śladowo
    był zainteresowany przejściem się do dealera).

    [...]
    > Tak, jeśli sprzedawca:
    > 1/ nie będzie unikał kontaktu

    Moment.
    Taki dealer chyba te auta gdzieś wystawia?
    No to jest tak "osoba czynna w lokalu", która tym samym jest właściwa
    dla przyjęcia kwitka z tekstem.

    > 2/ sprzedawca zgodzi się na ustalenie nieprzekraczalnego terminu (krótkiego!)
    > wydania dokumentu. Może wystarczy tylko stanowczy list od kupca wyznaczający
    > taki termin?

    "re" dobrze napisał - jak wyznaczysz "rozsądny" termin, to piłeczka
    będzie po stronie dealera.

    > Tylko co robić, jeśli sprzedawca się wypnie i nie będzie chciał rozmawiać ani
    > o zwrocie auta ani o terminie wydania dokumentu?

    Nie wiem czy da się jednocześnie wystąpić o ustalenie istnienia lub
    nieistnieja zobowiązania, ale trzeba szukać pod tym hasłem.
    Znaczy pozew sądowy z takim tematem (o stwierdzenie istnienia lub
    odpowiednio nieistnienia zobowiązania).
    To jest właśnie na wypadek kiedy druga strona "stosunku prawnego"
    udaje Greka. Albo podejrzewamy że za pięć lat zawnioskuje
    o przedawnione roszczenie.
    Ale z góry zapowiadam, że procedury nie znam.
    Może jednak samo poważnie wyglądające wezwanie przedsądowe (po
    wcześniejszym wyznaczeniu terminu) wystarczy - wszak sama nazwa
    (jak guglem sprawdzisz jeszcze numerki w KPC ;)) wykaże, że wiesz
    o co biega.

    pzdr, Gotfryd