  • Data: 2016-09-25 14:15:02
    Temat: Re: parkowanie na placu przed budynkiem
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25-09-16 o 13:49, Michał Jankowski pisze:

    > Trawnik przed domem? Łąka? Pole uprawne? Wszędzie mam specjalnie
    > oznakować? Dobrze się czujesz?

    Próbujesz na siłę sprowadzić dyskusję do absurdu i sam z nim walczysz. W
    wątku tym nie piszemy o polu, łące, trawniku, a parkingu przed
    biurowcem. Normalnym sposobem jego użytkowania jest parkowanie tam
    pojazdów. Jeśli właściciel chciałby, by ten normalny sposób jakoś
    ograniczyć, to musi to dać w sposób prawem przewidziany oznajmić swą
    wolę. U nas przyjęło się stawianie znaków drogowych, co wydaje się
    sensownym rozwiązaniem. Stawiasz zakaz z tabliczką nie dotyczy
    uprawnionych i uprawnieni wiedzą, do czego są uprawnieni.

    To nadal nie daje żadnej podstawy do działań ochrony innych, niż opisane
    w ustawie. Mogą sprawcę wykroczenia ująć i przekazać Policji, ale nie
    mogą domagać się haraczu.

    Co do trawnika, łąki, pola - skoro już wywołałeś ten temat. Nie, nie
    musimy tego oznakować, bo normalnie się tam nie jeździ. Ale jak
    wybudujesz sobie na swoim prywatnym terenie powiedzmy drogę - co nie
    jest zabronione - to o ile nie postawisz jakiegoś tam znaku, to każdy
    będzie mógł wjechać. Czemu? Bo nikt nie będzie planując wyjazd do
    sąsiedniej miejscowości badał ksiąg wieczystych w poszukiwaniu
    odpowiedzi na pytanie, czy któryś kawałek do kogoś tam nie należy. Tak
    się już wśród rozumnych ludzi utarło, że jak coś wygląda na drogę, to
    jest drogą.

    > Jeszcze raz:
    >
    > Czy mam prawo usunąć szafę, którą ktoś mi zastawi drzwi do domu?

    Masz, ale już domaganie się 150 zł za jej zwrot będzie przestępstwem.

    > Czy mam prawo usunąć samochód, którym ktoś mi zastawi drzwi do domu?

    No jeśli postawi go w miejscu, które nie wygląda na przeznaczone do tego
    celu, to na przeważnie tak. Jeśli tam jednak będzie parking, to warto
    się zastanowić, co za idiota buduje parking tak, ze drzwi się nie da
    otworzyć w budynku.