    Date: Sun, 24 Jul 2005 01:45:55 +0200
    From: Beniamin <b...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: szczepienia

    batam napisał(a):
    > posiadamy wiele informacji (badań) dotyczących szkodliwości
    > szczepień. dlatego też nie szczepimy dzieci, jednak z tego powodu
    > mamy problemy prawne z sanepidem, dalej sąd...
    > czy ktoś ma jakieś doświadczenie w takiej sprawie?

    Osobiście miałem powikłania po szczepieniu, więc do tematu szczepień
    syna też podchodzę ostrożnie. Kilka rad:

    1. Po pierwsze dobrze przemyślcie, czy wykluczać szczepienia całkowicie.
    My zdecydowaliśmy się odpuścić sobie tylko te, gdzie samą chorobę
    przechodzi się łagodnie a szansa na powikłania jest porównywalna z
    szansą na powikłania po szczepieniu. W przypadku tych groźniejszych
    chorób ryzyko niezaszczepienia dziecka jest jednak znacznie większe niż
    ryzyko przy szczepieniu, więc co najwyżej opóźniliśmy szczepienia
    (zwłaszcza tam, gdzie choroba w wieku dziecięcym jest niegroźna,
    natomiast w wieku późniejszym może powodować komplikacje).

    2. Opóźnić szczepienie jest banalnie prosto - do szczepienia dziecko
    musi być zdrowe, więc na wizycie kontrolnej wystarczy powiedzieć
    lekarzowi, że gorączkowało poprzedniej nocy lub coś w tym stylu.

    3. W ogóle zrezygnować z obowiązkowego szczepienia nie można, tu sanepid
    dość prężnie działa. Ludzie sobie radzą prosząc znajomych lekarzy o lewy
    wpis o odbytym szczepieniu itp. Ale jeszcze raz powtarzam: przemyślcie
    to dobrze.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin