  • 11. Data: 2006-02-10 12:58:00
    Temat: Re: Rozpijanie nieletnich.
    Od: Michał Wilk <m...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    news:dsht43$l43$4@inews.gazeta.pl...
    > tak przy okazji, czy mozna postawic zarzut usiilowania morderstwa samego
    > siebie osobie popelniajacej samobojstwo?

    Nie, bo nie ma nigdzie zakazu naruszania _własnego_ dobra. Dobrem chronionym
    w art. 148 jest zycie, samobojca narusze to dobro, ale ze jest to jego
    wlasne dobro - nie popelnia przestepstwa

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 12. Data: 2006-02-10 12:59:41
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    sobate napisał(a):
    > Tak.

    glupis

  • 13. Data: 2006-02-10 15:23:11
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    On Fri, 10 Feb 2006 12:40:11 +0100, sobate wrote:

    > Tak.
    Pomysł testowano w USA jakiś czas temu. Procederu picia
    alkoholu nie dało się całkowicie zlikwidować za to przy okazji
    wyrosło kilku nieciekawych bandziorów. Pomysł w końcu zarzucono :)

    pozdr

    Radek

  • 14. Data: 2006-02-10 20:35:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    sobate wrote:
    > A nie lepiej by było gdyby w ogóle nie sprzedawano alkoholu ?

    W USA kiedyś próbowali. Skutki były odwrotne. Wystąpiły także liczne
    skutki uboczne (rozwój mafii).

  • 15. Data: 2006-02-10 20:37:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:
    > tak przy okazji, czy mozna postawic zarzut usiilowania morderstwa samego
    > siebie osobie popelniajacej samobojstwo?

    Formalnie chyba nie ma przeciwwskazań do skazania kogoś za usiłowanie
    pozbawienia człowieka życia. KK nie precyzuje, że trzeba próbować
    pozbawić _innego_ człowieka życia ;)

  • 16. Data: 2006-02-11 01:43:44
    Od: name <n...@m...com>

    On Fri, 10 Feb 2006 21:35:59 +0100

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > W USA kiedy? próbowali. Skutki by?y odwrotne. Wyst?pi?y tak?e liczne
    > skutki uboczne (rozwój mafii).

    Ta wiedza to pewnie z kursow magisterskich w Szczytnie?

    Prohibicja istniala w USA przed i po tej slynnej poprawce do Konstytucji.

    Np. w stanie Nowy Jork prohibicja obowiazuje od niepamietnych czasow w niedziele.
    W setkach jurysdykcji istnieje w tej czy innej formie. W wielu calkowicie.

    Kwesta byla taka, ze alkoholizm dzieci i kobiet zzeral spoleczenstwo na miare
    dobrej wielkiej wojny ojczyznianej i cos trzeba bylo zrobic. Rownolegle
    spustoszenie czynil syfilis. Gdyby nie prohibicja i szczepionka, to USA moglo by
    dzisiaj nie istniec.

    Ale coz, "profesorowie" w Szczytnie tego nie wiedza. No bo skad?

  • 17. Data: 2006-02-11 01:47:44
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 11 Feb 2006 01:43:44 GMT, name napisał(a):

    > Np. w stanie Nowy Jork prohibicja obowiazuje od niepamietnych czasow w niedziele.
    > W setkach jurysdykcji istnieje w tej czy innej formie. W wielu calkowicie.

    Mógłbyś podać przykład, gdzie istnieje ta całkowita prohibicja?
    Pozatym, z tego co mnie uczyli, to raczej nic dobrego z prohibicji nie
    wyniknęło - wzbogaciła się na tym mafia, a ludzie jak chlali tak chlali i
    wcale ich to nie powstrzymało.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 18. Data: 2006-02-11 02:52:09
    Od: name <n...@m...com>

    On Sat, 11 Feb 2006 02:47:44 +0100
    scream <n...@p...pl> wrote:

    > Dnia Sat, 11 Feb 2006 01:43:44 GMT, name napisa?(a):

    > Móg?by? podaae przyk?ad, gdzie istnieje ta ca?kowita prohibicja?

    Neptune Township, New Jersey. http://www.neptunetownship.org/

    Amerykanska Leba w polowie miedzy New York City a Philadelphia.
    Jedno z *tysiecy* miast w USA o calkowictym zakazie sprzedazy alkoholu.

    24/7

    > Pozatym, z tego co mnie uczyli, to raczej nic dobrego z prohibicji nie
    > wynikn??o - wzbogaci?a si? na tym mafia, a ludzie jak chlali tak chlali i
    > wcale ich to nie powstrzyma?o.

    To zalezy kto Cie uczyl. I na podstawie czego.

  • 19. Data: 2006-02-11 17:30:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

> [...]
    > Pozatym, z tego co mnie uczyli, to raczej nic dobrego z prohibicji nie
    > wyniknęło - wzbogaciła się na tym mafia, a ludzie jak chlali tak chlali i

    Proszę się: nie karm tego trolla od (przepraszam za wyrażenie) kutasa...