  • 11. Data: 2015-01-26 10:44:59
    Temat: Re: Sprzedać czy wynająć
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Podaj maila :)

    I wszystko jasne...

  • 12. Data: 2015-01-26 10:45:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Imka s...@g...pl ...

> [...]
    > 320 tysięcy i jakoś nabywcy nie znajduje, sądzę że jeśli udałoby mi się
    > sprzedać moje za 280 tysięcy to max.
    >
    > Wynajem - problem jak wszyscy - nie wiadomo kto się trafi. Najchętniej
    > wynajęłabym na dłuższy okres, zdarzają się tacy wynajmujący na pięć lub
    > więcej lat?
    >
    > Sprzedać - a potem co z pieniędzmi? Skarpeta vel lokata? Bo byznesłumen
    > ze mnie żadna.
    >
    > Mieszkanie traktuję jako zabezpieczenie "emerytalne" - pytanie do
    > grupowej wróżki, co będzie bardziej opłacalne...?
    >
    > Na razie mieszkanie zasiedlone przyjaciółką po cenie kosztu, więc

    Bioracpod uwage ceny wynajmu jakie podał Liwiusz (900zł w nowych
    mieszkaniach za 300 tysiecy) to ja bym sprzedawał od razu bo ile dostaniesz
    u siebie za wynajem? 700?

  • 13. Data: 2015-01-26 10:52:02
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-01-26 10:45, Budzik wrote:

    > Bioracpod uwage ceny wynajmu jakie podał Liwiusz (900zł w nowych
    > mieszkaniach za 300 tysiecy) to ja bym sprzedawał od razu bo ile dostaniesz
    > u siebie za wynajem? 700?

    Bez przesady, Ursus to nie jest moze jakas strategiczna lokalizacja
    pod wzgledem atrakcyjnosci dla najemcow (chyba ze w poblizu stacji PKP,
    to akurat juz sporo zmienia) ale w DC te pare stow wiecej niz to co
    podales, 'netto', za wynajem takiej powierzchni to normalne stawki.

    --

    memento lorem ipsum

  • 14. Data: 2015-01-26 11:16:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-26 o 10:45, Budzik pisze:

    > Bioracpod uwage ceny wynajmu jakie podał Liwiusz (900zł w nowych
    > mieszkaniach za 300 tysiecy) to ja bym sprzedawał od razu bo ile dostaniesz

    Nie pisałem, że nowe. Gdzieś lata '80. Zasadniczo dla najemcy wiek
    budynku nie ma znaczenia.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2015-01-26 11:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik elmer radi radisson
    r...@s...spam.wireland.org ...

> [...]
    > PKP, to akurat juz sporo zmienia) ale w DC te pare stow wiecej niz to
    > co podales, 'netto', za wynajem takiej powierzchni to normalne stawki.

    Ale ja tylko przytaczam dane podane przez Liwiusza...
    Pamietaj ze IMKA pisze, ze to jest stary dom...

  • 16. Data: 2015-01-26 14:47:18
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-01-26 11:59, Budzik wrote:

    > Ale ja tylko przytaczam dane podane przez Liwiusza...

    Hmm, nie widze nic takiego od Liwiusza?

    > Pamietaj ze IMKA pisze, ze to jest stary dom...

    1965 to jest dosc standardowy rocznik budownictwa na wiekszosci
    osiedli skupionych w relatywnie dobrych lokalizacjach. A tym, i
    powierzchnia bedzie sie glownie kierowal potencjalny wynajmujacy.

    Natomiast oczywiscie ze pewnie mozna kupic nowe mieszkanie dosc
    sensownej powierzchni za jakies 300 tysiecy i jednoczesnie
    za wynajem moc oczekiwac znacznie mniejszych pieniedzy bo
    to bedzie jakis daleki Tarchomin, Skorosze czy inne miejsce
    na peryferiach i bez chociazby PKP w poblizu, wiec atrakcyjnosc
    ze wzgledu na ograniczona mobilnosc najemcy spada.

    --

    memento lorem ipsum

  • 17. Data: 2015-01-26 16:43:08
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia 26 Jan 2015 09:45:09 GMT, Budzik napisał(a):

    > Bioracpod uwage ceny wynajmu jakie podał Liwiusz (900zł w nowych
    > mieszkaniach za 300 tysiecy) to ja bym sprzedawał od razu bo ile dostaniesz
    > u siebie za wynajem? 700?

    No ale potem co z kasą ze sprzedaży? Do skarpety (czyt.: banku)?
    Bo na takie spożytkowanie na emeryturze pieniędzy ze sprzedaży to raczej
    liczyć nie mogę - wystarczyłoby na jakieś trzy miesiące ;->

    http://podroze.onet.pl/aktualnosci/emerytka-sprzedal
    a-dom-i-od-7-lat-mieszka-na-statku-wycieczkowym/jsty

    Imka

  • 18. Data: 2015-01-26 18:50:05
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-26 o 01:22, Imka pisze:
    > Wynajem - problem jak wszyscy - nie wiadomo kto się trafi. Najchętniej
    > wynajęłabym na dłuższy okres, zdarzają się tacy wynajmujący na pięć lub
    > więcej lat?

    Tak. Ja od blisko 3 lat jestem w tym samym miejscu. Wynajmuję. Ale
    powiem szczerze, iż to rzadkość. Przeglądam sobie raz na jakiś czas
    oferty i widać, że mieszkania znikają, a po paru miesiącach wracają na
    rynek. Spokojnie mógłbym wynająć już ze 2 razy takie, które 3 lata temu
    oglądałem, a na które się nie zdecydowałem.

    > Sprzedać - a potem co z pieniędzmi? Skarpeta vel lokata? Bo byznesłumen
    > ze mnie żadna.

    Liwiusz proponuje Ci chyba kupić cukier... Ja powiem tak: lokata.
    Najważniejsze to chronić kapitał. Niedawno bank mnie namówił na większy
    zysk (forex) i straciłem - niewiele, ale jednak. Sądzę, że w
    dzisiejszych czasach nie tyle ważne jest, aby kapitał dawał zysk, co aby
    był chroniony. 3,30% brutto można dostać. Na rocznej w Getinie - dziś
    zakładałem.

    > Mieszkanie traktuję jako zabezpieczenie "emerytalne" - pytanie do
    > grupowej wróżki, co będzie bardziej opłacalne...?

    Nie polecam wynajmowania. Wiele się nasłuchałem od właścicieli, a
    oglądałem w ciągu ostatnich lat kilkanaście mieszkań. Pamiętam też tych,
    którzy opowiadali o studentach, kibicach (Euro 2012) i letnikach
    (mieszkam w Gdańsku). Często więcej potem włożyli w remont niż wyniosły
    zyski.

    > Na razie mieszkanie zasiedlone przyjaciółką po cenie kosztu, więc
    > przynajmniej nie dokładam ;)

    Zdecydowanie preferowałbym wynajmowanie znajomemu za 500zł niż na wolnym
    rynku za 1200. Byłem właścicielem - na najem się nie zdecydowałem -
    wolałem sprzedać. Teraz sam wynajmuję.

    Jeśli dobrze rozumiem to masz 2 mieszkania własne. W tej sytuacji jedno
    bym sprzedał.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2015-01-26 19:15:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Imka s...@g...pl ...

> [...]
    > Bo na takie spożytkowanie na emeryturze pieniędzy ze sprzedaży to
    > raczej liczyć nie mogę - wystarczyłoby na jakieś trzy miesiące ;->

    Pytaj Liwiusza... :)
    Cos pisał o kupnie cukru... ;-P

  • 20. Data: 2015-01-28 13:45:24
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2015 01:22:34 +0100, Imka wrote:
    > Jestem niejako z drugiej strony barykady, dysponuję mieszkaniem z którym
    > nie bardzo wiem co (w przyszłości, być może już za rok) zrobić.
    >
    > Sprzedać, czy starać się wynajmować.

    Odremontuj ,,tanio i efektownie'' i wynajmuj.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns