  • 1. Data: 2015-02-25 15:01:55
    Temat: Sprzedaż mieszkania spadkowego zakup i książeczka mieszkaniowa
    Od: Tom <T...@d...com>

    Witam
    Sprzedałem mieszkanie które otrzymałem w spadku (nie minęło 5 lat),
    zgłosiłem do US przeznaczenie uzyskanej kwoty na cele mieszkaniowe,
    kupiłem inne mieszkanie za dokładnie tą samą kwotę.

    Wystąpiłem do PKO o likwidację książeczki mieszkaniowej i dostałem 10tys
    zł premii z tej książeczki.

    Chciałbym się upewnić czy ta premia nie będzie miała nic wspólnego z
    kwestią zakupu mieszkania 100% z pieniędzy poprzedniego mieszkania
    spadkowego w świetle przepisów podatkowych.

    (kwotę z premii książeczki przeznaczyłem na zakup miejsca postojowego)

    pozdrawiam
    Tom

  • 2. Data: 2015-02-27 19:28:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tom wrote:
> [...]
    > spadkowego w świetle przepisów podatkowych.
    >
    > (kwotę z premii książeczki przeznaczyłem na zakup miejsca postojowego)

    Nie.
    Kase z mieszkania przeznaczyles na mieszkanie i tu sie sprawa konczy.

    nie wypowiadam sie czy przeznaczenie ksiazeczki mieszkaniowje na zakup
    miejsca postojowego grozi podatekim czy nie bo to odzielna sprawa.