  • 71. Data: 2016-05-30 20:44:24
    Temat: Re: Statystyczny frankowicz
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Bo to nie jest kwestia zrozumienia literalnego - chodzi o zrozumienie
    > konsekwencji, kruczków, terminologii prawniczej ktora potocznie znaczy
    > jedno a prawniczo zupełnie cos innego.

    Niczego takiego nie powinno być, a jeśli jest, to powinno to być łatwe
    do podważenia.

    Jakieś przykłady?

    > Widziałem tez ostatnio proces zakładania w millenium - jest umowa ale do
    > tego jednostronicowe podsumowanie najwazniejszych rzeczy, ewentualnych
    > opłata + warunki jak ich uniknac, terminy itp - dosc fajnie i czytelnie.

    Wszystko fajnie, tylko w przypadku wątpliwości to umowa decyduje, tak?
    Ew. podobnie jak w pierwszym komentarzu, powinno się to dać podważyć,
    aczkolwiek jeśli w umowie sprawa jest jasno napisana (choć inaczej niż
    w ulotce), to może to być trudniejsze.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 72. Data: 2016-05-30 20:48:45
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-05-30 o 20:44, Krzysztof Halasa pisze:

    do każdego kredytu jest karta informacyjna, taka sama w każdym banku
    więc mając kilka ofert/umów można w łatwy sposób je porównać nawet nie
    czytając całych umów

    oprócz tego co jest są tam również zapisy dot. tego co mogłoby być gdyby
    np. wibor wzrósł o 400pb...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 73. Data: 2016-05-30 21:55:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >nie czytając całych umów
    >oprócz tego co jest są tam również zapisy dot. tego co mogłoby być

    A jak wzrosnie o 1400pb ?

    J.

  • 74. Data: 2016-05-31 08:19:31
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-05-30 o 21:55, J.F. pisze:

    > A jak wzrosnie o 1400pb ?
    >
    > J.

    to co z tego? to się w oderwaniu od inflacji nie odbywa; pamiętam czasy
    kiedy kredyty miały oprocentowanie 120% i ludzie też kredyty brali...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 75. Data: 2016-06-01 23:50:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5749da25$0$694$6...@n...neostrada.pl

    > To nie zadziała. Trzeba likwidować konta a nie jak tu obecni wisienkowicze ;-)
    łakomić się po parę srebrników żeby z drugiej
    > strony być łupionym na drobnych druczkach i opłatach :-)

    Który bank daje parę srebrników, żeby łupić na drobnych druczkach
    i opłatach? I kto Ty jesteś, że rzucasz kalumnie na banki? Zdechłbym
    z głodu, gdyby nie banki. :) Nawet BZWBKKBSg:

    http://leszekc.w.tkb.pl/800400/wyciagi/wyciagi.htm

    który IMO powinien dać mi 4 setki, nieźle mnie karmił. :)

    Przedstaw się -- nazwiskiem, imieniem, czymkolwiek...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 76. Data: 2016-06-03 21:52:47
    Od: m <m...@g...com>

    On 29.05.2016 22:41, RobertS wrote:
    > Klient dostaje umowę wcześniej, papierowo albo na email i zwykle ma
    > kilka dni na przeczytanie, zrozumienie i zapytanie + wyjaśnienie
    > wątpliwości. Co z tego jak 80% tych umów...nie czyta.
    >
    > Jakiś pomysł w jaki sposób ww. można zmusić do przeczytania umowy
    > kredytu, który będzie spłacany przez kilkadziesiąt lat?

    Pisać te umowy w sposób umożliwiający ich czytanie.

    Ja umowy w większości czytam, co z tego, są tak napisane że po kilku
    stronach mi się wszystko miesza i tak naprawdę nie mam pewności że je
    rozumiem jako całość?

    p. m.

  • 77. Data: 2016-06-03 22:02:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 20:48:41 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
> [...]
    > czytając całych umów
    >
    > oprócz tego co jest są tam również zapisy dot. tego co mogłoby być gdyby
    Ty tak poważnie?

  • 78. Data: 2016-06-07 08:40:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 maja 2016 11:21:01 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/rewolucyjna-zm
    iana-dla-frankowiczow-wszystkie-kredyty-do-przewalut
    owania/642dgr
    Znalezione dzisiaj rano

  • 79. Data: 2016-06-07 09:08:11
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/07/2016 03:40 PM, Kris wrote:
> [...]
    >
    > http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/rewolucyjna-zm
    iana-dla-frankowiczow-wszystkie-kredyty-do-przewalut

    Banki maja prze..... Wynikałoby z tego, że wszelkie kredyty walutowe,
    nie tylko w CHF, należałoby przewalutować... A może nawet konta w
    walutach, w końcu tam też można wejść na debet, co uczyni je nielegalnymi...

    No ale już kiedyś mieliśmy okres w kraju, gdy wszystkie waluty poza
    złotym polskim i rublem były zakazane, historia widać lubi się powtarzać...

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 80. Data: 2016-06-07 10:17:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >nie tylko w CHF, należałoby przewalutować... A może nawet konta w
    >walutach, w końcu tam też można wejść na debet, co uczyni je

    Konta w walutach nie - zauwaz, ze stanowisko jest takie, ze klient ma
    zwrocic kapital ktory pozyczyl plus odsetki itp.
    Jak pozyczyl zlotowki, to zwraca zlotowki, jak zrobil debet w walucie,
    to zwraca w walucie.

    J.