  • 181. Data: 2016-05-20 15:39:41
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ... trzeba do głównego podżegacza.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    -----
    > W sensie, że masz w umowie 1000 zł netto a urząd Ci zapłaci 1000
    > brutto?

    Zaraz zaraz.
    Jesli w umowie masz "1000 brutto", fakture wystawiasz na 1000 brutto,
    to dostaniesz 1000.
    Z czego 187 do skarbowki, ale pomniejszone o odliczenia.

    Jesli w umowie masz "1000 netto", to fakture wystawiasz na 1230 brutto
    i dostaniesz 1230. Z czego 230 oddajesz, minus odliczenia.
    No chyba, ze nie jestes vatowcem, to wtedy nie masz podstaw wystawic
    faktury na 1230, wiec dostaniesz 1000. A odliczen nie ma.

    Jesli zas mowa o rozporzadzeniu/zarzadzeniu/postanowieniu - to trzeba
    sprawdzic czy pisze netto czy brutto.
    Byc moze nic nie pisze, bo np nie ma z VAT nic wspolnego.
    Wtedy dostaniesz 1000, ale vatowiec moze sobie wczesniejsze wydatki
    odliczyc, a nievatowiec nie.
    No chyba, ze sie kontrola dopatrzy, ze nie moze :-)

    J.

  • 182. Data: 2016-05-20 15:56:23
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ...
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    napisał w wiadomości news:nhmtnd$6io$1@node2.news.atman.pl...

    > TK może jednocześnie prowadzić wiele spraw.

    Nie znam się na sądach. Nie wiem czym się różni prowadzenie od orzekania.
    Ale sytuacja w której w sprawach doprowadzonych do końca nie można wydać
    orzeczenia bo wymóg kolejności orzekania jest dla mnie normalna inaczej.

    > Już wyjaśniłem wyżej -- TK do orzekania nie potrzebuje naraz 15 sędziów.

    Nic nie rozumiem. Czyli postulujesz, aby nie czekali na inne sprawy i
    orzekali - czyli łamali tę ustawę którą według Ciebie koniecznie mają
    stosować.

    > Nakłonienie do pracy. :)

    To jest logiczny argument, ale sposób nakłonienia powodujący blokowanie
    ważnych spraw dla nie ważnych jest wylaniem dziecka z kąpielą.
    Nie będę proponował innych sposobów bo się nie znam i nie chce wywoływać
    kolejnych dyskusji.

    > Tak. :) Liczył na to. :)
    > Zastanów się nad sytuacją podobną -- prezydentem jest BKomorowski. :)
    > Sejm szykuje jakąś ustawę, a Bronek mówi w jakiejś knajpie (choćby
    > i na grupach) jakoś tak: ,,uchwalajcie co chcecie, ale jeśli uchwalicie
    > coś, czego JA, Bronek I nie chcę -- to po prostu zawetuję!!! I
    > koniec!!!''. :)

    Takie prawo prezydenta.
    A TK nie może zawetować tylko uznać niekonstytucyjność i skierować do
    poprawki. To nie jest pełnia władzy.
    P.G.

  • 183. Data: 2016-05-20 19:25:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 19 May 2016 17:59:34 +0200, w <nhko8s$u4$1@node1.news.atman.pl>, "Eneuel
    Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(-a):

    > Może PiS daje szansę na honorowy (bezkrwawy) odwrót sędziom?...

    No właśnie, co teraz robić z sędzią TK Mr L.M.? Miał być sprawiedliwy z nowego
    nadania, a tutaj taki klops :)

  • 185. Data: 2016-05-20 20:00:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > Na Twe zarzuty częściowo dałem już odpowiedź w poście, którym
    > odpowiadam Piotrowi.

    Nie sadze, aby tam była odpowiedz na cokolwiek poza tym, ze zmieniasz
    temat.

  • 184. Data: 2016-05-20 20:00:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    trybunalu-bylo-czy

    > To jest strona wiarygodna? Raczej -- viagry godna. ;)

    Tych informacji jest wszedzie pełno...

    > Na jakiś czas muszę zamilknąć,

    O, jaki smutny zbieg okolicznosci...
    Teraz, kiedy wreszcie doszlismy do tego, ze nie masz pojecia o tym co
    piszesz.
    Troche tak, jak kiedys rozmawiałem z kogutkiem o kredytach frankowych, po
    czym, jak wymienilismy pewnie z 50 postów - okazało sie, ze on nie rozumie,
    jak taki kredyt działa...

  • 186. Data: 2016-05-20 20:15:03
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Mało co jest do odliczania w niektórych rodzajach działalności (głównie szare
    komórki).
    A już szczególnie, jeżeli bezpośrednie koszty doliczasz jako "poniesione wydatki" do
    wynagrodzenia za swoje usługi.

    -----

  • 187. Data: 2016-05-20 22:15:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 19 May 2016 18:48:15 +0200, w <nhkqtb$4hg$1@node1.news.atman.pl>, "Eneuel
    Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(-a):

    > Zgodnie z Konstytucją prezes TK musi podporządkować się ustawie
    > parlamentarnej dotyczącej TK, czego nie chce czynić. Problemem
    > jest tutaj niezbyt konkretne nazewnictwo w Konstytucji, lecz
    > do tej pory ten problem nie był podnoszony, zatem IMO należy
    > uznać, że nadal TK podlega ustawie parlamentarnej.

    Dużo mądrzejsze głowy od twojej już uznały, że TK postępuje właściwie.
    Nie dziwię się, że twoje pisma lądują w śmietniku, skoro nie czytasz ze
    zrozumieniem :))

  • 188. Data: 2016-05-20 23:25:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    trybunalu-bylo-czy-tk-jest-upart/

    > Tych informacji jest wszedzie pełno...

    Ale to Ty powinieneś dać rozsądne linki, nie ja. :)

    > O, jaki smutny zbieg okolicznosci...

    http://bialystok.so.gov.pl/e-wokanda.html
    Sygnatura sprawy: V U 964/14
    Data: 2016-05-17, Godzina: 13:30, Sala: Sala XI
    Wydział: V Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych
    Uwagi: wyrok
    Sędziowie: Marzanna Rogowska

    Trzeba przygotować się na ,,rozmowę'' z kimś, kto udaje, że:

    - zna się na prawie
    - kwestionuje dowody przed zapoznaniem się z tymi dowodami
    - kłamie bardzo często
    - udaje nieznajomość podstaw arytmetyki
    - udaje nieznajomość czytania tekstów pisanych po polsku

    > Teraz, kiedy wreszcie doszlismy do tego, ze nie masz pojecia o tym co piszesz.

    Pewne rzeczy można udowodnić łatwo -- rozprawa naprawdę miała miejsce.
    Onne -- trudniej. :)

    > Troche tak, jak kiedys rozmawiałem z kogutkiem o kredytach frankowych, po
    > czym, jak wymienilismy pewnie z 50 postów - okazało sie, ze on nie rozumie,
    > jak taki kredyt działa...

    Ja naprawdę nie rozumiem -- nie mam żadnych kredytów poza kredytami karcianymi.

    Łaskawość banków była tak wielka, że mam zdecydowane nadmiary szmalu, z którym
    nie wiem, co robić. :) Nie jest to wcale dobra sytuacja -- za jakis czas zapewne
    zabraknie mi szmalu, bo tak właśnie pracują finansowe huśtawki. :)

    -=-

    Odpowiedź częściowo dałem Ci w poście kierowanym do Piotra.
    PiS głosował na Wronkowską, choć Wronkowska była komuszką zgłoszoną przez PO, nie
    przez PiS.
    (do Ciebie należy wskazanie wiarygodnego źródła o przebiegu wyborów, ale tym razem
    uczyniłem
    to za Ciebie -- o tej pani wiem niemal na pewno więcej niż Ty)

    PiS głosował za, gdyż PO kupiła poparcie PiSu w tej sprawie, płacąc jakimś
    ustępstwem,
    którego PiS akurat wówczas potrzebował. Skłamię, gdy napiszę, że PiS był
    elastyczniejszy
    niż obecna PO, gdyż akurat wiem, dlaczego Wronkowska zdobyła poparcie PiSu. :) Można
    powiedzieć, że babsztyl zrobił JKaczyńskiego w bambuku, ale ZTCW, JKaczyński nie był
    bez winy.

    Mam nadzieję, że teraz nie powtórzy tego błędu? -- z Wronkowską niemal na pewno
    nie powtórzy, ale czy w ogóle?... Oby nie powtórzył -- na razie JKaczyński lezie
    w szambo jak krowa do rowu...

    Wprawdzie urok ;) i wdzięk Wronkowskiej przepadły bezpowrotnie, ;)
    lecz podobne błędy JKaczyński niemal na pewno popełni wkrótce. :)
    (jak nie wobec niej, to wobec kogoś innego)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 189. Data: 2016-05-20 23:34:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Nie sadze, aby tam była odpowiedz na cokolwiek poza tym, ze zmieniasz temat.

    Nie sądźcie -- nie będzie bredzili. :) Oto fragment tego postu:

    "Eneuel Leszek Ciszewski" nhmtnd$6io$...@n...news.atman.pl

    > Budzik zarzuca -- PiS głosowało na Wronkowską!!!

    > Głosowało, choć Wronkowska była kandydatką AD 2010 PO, nie PiS.

    > PiS głosowało na nią, aby zyskać coś w innej sprawie. :)

    > -=-

    > Aby ARzepliński nie dyktował sejmowi swoich (Andrzeja I Rzeplińskiego)
    > warunków -- JK postanowił dorzucić do rozstrzygania sędziów sprzyjających
    > mu, lecz nie jest prawdą, że JK chciał zawłaszczyć TK dla siebie.

    Widzisz już swoją głupotę czy jeszcze nie? Ja nie mielę ozorem bez sensu i nie
    kłamię. :)
    Celowo w poście zawarłem słowo 'Budzik' -- abyś łatwiej mógł znaleźć interesujące Cię
    miejsce w poście, do którego odsyłam Cię w innym (sąsiednim) poście. :)

    Ty mi zarzucasz masę kłamstw -- nie mając zazwyczaj (albo i zawsze) niczego na
    poparcie
    swych zarzutów. :) Mnie nie szkodzi taka Twoja (czy SO bądź kogoś innego równie
    mądrego)
    postawa. :)

    PiS poparło kandydaturę Wronkowskiej, ale Wronkowskiej nie zgłosiło PiS, lecz
    zgłosiła PO.
    Za to poparcie DTusk musiał zapłacić JKaczyńskiemu pewnymi ustępstwami a JKaczyński
    dał
    się nabrać/omamić. :)

    Faktem jest, że Wronkowska nie jest kandydatką PiS, lecz PO.
    (została zgłoszona przez PO, nie przez PiS)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 190. Data: 2016-05-21 00:01:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" nhn525$lh1$...@n...chmurka.net

    > Nie znam się na sądach.

    Więc dwaj ślepcy opowiadają sobie o urokach tęczy? ;)

    > Nie wiem czym się różni prowadzenie od orzekania.

    Ani nie wiesz o tym, że 'prowadzenie' to rzeczownik odczasownikowy
    od czasownika 'prowadzić' oraz tego nie wiesz, że słowo 'orzekania'
    w mianowniku wygląda tak -- 'orzekanie' i owo 'orzekanie' jest
    rzeczownikiem odczasownikowym od czasownika 'orzekać', który może
    objawić się nam w dwóch aspektach -- dokonanym i niedokonanym. :)

    -=-

    Zatem zaczekam cierpliwie, aż zrozumiesz, co znaczy:

    dojść iść i dochodzić
    skończyć, zakończyć kończyć

    w czym pomóc Ci może i grupa dyskusyjna pl.hum.polszczyzna, i słowniki,
    i poradnie językowe... Na grupie php znajdziesz niejedną kurę, ;) która
    potrafi także zapoznać Cię z sądami. :)

    Aby Ci dopomóc -- post ów kieruję na dwie grupy -- na banki i na polszczyznę. :)
    (niemal na pewno Qra odezwie się sama -- nie trzeba jej szukać)

    -=-

    Ustawa nie ruszyła a polskie ,,prawo'' jest dziurawe ,,z zasady''. ;)

    -=-

    BTW -- czy to Twój link zaprowadził do powiedzenie rzekomo
    JPiłsudskiego: ,,wam kury szczać prowadzać, nie politykę robić''?

    -=-

    Ty będziesz bredził, :) podpierając się wiedzą, której Ci brak, licząc
    na to, że ja będę tracił swój czas na szukanie treści i sensu w Twych
    pustych postach? :) To taktyka wielu ludzi -- znana mi całkiem nieźle,
    więc ja na to rozwiązanie raczej nie załapię się. :)

    Budzikowi napisałem, więc i Tobie napiszę -- mam teraz ,,romans'' z sądem,
    więc na jakiś czas zwolnię tempo pisania na grupach. :) 17 maja była rozprawa

    Data: 2016-05-17, Godzina: 13:30, Sala: Sala XI
    Wydział: V Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych
    Uwagi: wyrok
    Sędziowie: Marzanna Rogowska

    która teraz zabierze mi trochę czasu -- bo SO dosłownie zignorował wszystkie
    dowody świadczące na moją korzyść i pozostał przy dowodach zmyślonych przez
    biegłych sądowych. Później też będę zajęty -- wyjaśni to pismo, które wkrótce
    postawię na swej stronie: :)

    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/Renta.htm

    gdzieś na niemal samym dole. :) Pismo już jest, nawet ,,wydrukowane'', ale
    na razie trzeba zaczekać. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_