  • 11. Data: 2015-05-20 12:19:06
    Temat: Re: Taras na kawałku działki sąsiada
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-20 o 09:58, Budyń pisze:

    > a to juz nie jest takie proste - jesli taras jest legalny i jest pisemna zgoda na
    budowe to sasiad nie moze jej tak ot sobie wypowiedziec ani ograniczyc uzytkowania.

    Może

    > Analogicznie do słupów energetycznych - stoją legalnie, zawadzają jak cholera a
    własciciel dzialki nic nie moze.

    Ze względu na instytucję zasiedzenia.

    > Znam tez przykłąd z szambem - było nieco dalej od budynku, po podziale i sprzedazy
    znalazło sie na dzialce sąsiada, których chciał sie go pozbyc ale nie udało mu sie
    to.

    Każda sytuacja jest inna. Pytanie, kto mu zabronił zaorać to szambo.

    Po to jest dział III KW żeby tam wpisać ograniczenia właściciela.

    Wszystko inne, czego nie ma w KW, formalnie można podważyć (o ile
    służebność nie została zasiedziona)

    --
    Pete

  • 12. Data: 2015-05-20 12:20:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-20 o 09:58, Kżyho pisze:

    > Ale czy wcześniejszy podpisany papier tego nie załatwia?

    zależy od papieru

    > A to, że następca o tym niekoniecznie wiedział to... już jego problem?

    jeśli nie ma tego w KW, to nie istnieje :P

    --
    Pete

  • 13. Data: 2015-05-20 14:05:01
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 20 maja 2015 12:19:08 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    > Po to jest dział III KW żeby tam wpisać ograniczenia właściciela.
    > Wszystko inne, czego nie ma w KW, formalnie można podważyć (o ile

    teoretycznie - tyle ze w praktyce to tak nie dziala

    jesli wybudujesz nielegalnie (!!!) swój plot na terenie sasiada to bedzie mial
    powazny problem zeby go usunąć.

    b.

  • 14. Data: 2015-05-20 14:44:14
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-20 o 14:05, Budyń pisze:

    > teoretycznie - tyle ze w praktyce to tak nie dziala
    >
    > jesli wybudujesz nielegalnie (!!!) swój plot na terenie sasiada to bedzie mial
    powazny problem zeby go usunąć.

    Jakiego rodzaju problem?

    --
    Pete

  • 15. Data: 2015-05-20 15:55:24
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 20 maja 2015 14:44:16 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    powazny problem zeby go usunąć.

    > Jakiego rodzaju problem?

    ze nie mozesz skutecznie i szybko wezwac sasiada do usuniecia go, nie mozesz usunac
    go sam - czeka cie droga administracyjna, sady i zejdzie ci na to lata.
    Własnosc u nas chroniona jest wyjątkowo marnie.

    b.

  • 16. Data: 2015-05-20 18:31:24
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2015-05-20 o 09:58, EiNStEiN pisze:

    > Witam
    > A nie lepiej zrobić tak jak ma obecnie sąsiad? Też by zakończył 15
    > centymetrów od granicy działki. Na dzień dzisiejszy jest wszystko ok,
    > ale jak sąsiadowi "odwali" i co wtedy będzie? Dobrze t-1 ci napisał,
    > ktoś inny zajmie miejsce sąsiada i mogą pojawić się problemy.
    >
    > Pozdrawia

    Napisałem,że ze względów technicznych i zdroworozsądkowych lepiej

    połączyć obie płaszczyzny.Jak nie, to pozostaje pomiędzy nimi szpara o szer,

    ok, 15-20cm i długa na 3m.Że o głębokości nie wspomnę- około 1m.
    Idealne miejsce na gnijąca wodę i syf wszelaki.

  • 17. Data: 2015-05-21 09:28:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-05-20 o 15:55, Budyń pisze:

    powazny problem zeby go usunąć.

    > ze nie mozesz skutecznie i szybko wezwac sasiada do usuniecia go

    1. Pogadać z sąsiadem, że jeśli skierujesz sprawę na drogę sądową, koszt
    spadnie na niego.
    2. Geodeta -> wytyczenie granicy o ile nie ma jej.
    3. Wezwanie pocztą z trąbką do sąsiada ze zwrotnym potw. odbioru.
    4. Pogadać z sąsiadem, że jeśli skierujesz sprawę na drogę sądową, koszt
    spadnie na niego.
    5. Sąd

    Fakt, że trochę to potrwa, ale 'poważnego' problemu w tym nie widzę.

    > Własnosc u nas chroniona jest wyjątkowo marnie.

    Zgadzam się.

    --
    Pete

  • 18. Data: 2015-05-21 09:56:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 20 maja 2015 18:31:31 UTC+2 użytkownik Rentier napisał:

    > ok, 15-20cm i długa na 3m.Że o głębokości nie wspomnę- około 1m.
    > Idealne miejsce na gnijąca wodę i syf wszelaki.

    Mostek, zrob tam mostek - z np. zbitych w taki podescik desek tarasowych :)
    Jak sie poklocicie to podest usuniesz i po problemie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2015-05-21 10:35:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 21 maja 2015 09:28:28 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    > Fakt, że trochę to potrwa, ale 'poważnego' problemu w tym nie widzę.

    jesli cos trwa dłuzej niz 2lata to jest "poważne". A znam sprawe ze gosc po jakis
    5latach uzyskał wyrok nakazujacy rozbiórke - tylko wykonany wciąż nie jest :)

    b.