  • 1. Data: 2006-08-17 10:30:44
    Temat: Umowy o dzielo ?
    Od: "Czekoladowy Joe" <C...@c...pl>

    Jak to w koncu bedzie z tymi umowami ?
    Nie mozna w zyciu nic zaplanowac nie wiem czy lepiej juz firme zakladac bo
    jesli zmieniaja sie przepisy na gorsze
    to nie ma sensu leciec na umowach tylko firme zaloze co z kolei nie jest dla
    mnie najlepszym rozwiazaniem
    bo malo bede mial do odpisu itp.
    Wie ktos cos na ten temat? Bo raz mowia tak a raz tak...

  • 2. Data: 2006-08-17 12:17:18
    Temat: Re: Umowy o dzielo ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Czekoladowy Joe wrote:
> [...]
    > jesli zmieniaja sie przepisy na gorsze
    > to nie ma sensu leciec na umowach tylko firme zaloze co z kolei nie jest dla

    To jest grupa o prawie, a nie o poradach na temat biznesplanu ani o
    wróżbach ;->

    Pamiętaj o dwóch rzeczach:
    (1) Mając firmę bulisz ZUS i inne składki niezależnie od tego, czy
    jakieś dochody uzyskujesz.
    (2) VAT od umów o dzieło miałby dotyczyć dochodów powyżej 10000euro
    rocznie, czyli po obecnym kursie jakieś 3221PLN miesięcznie (netto zdaje
    się).

  • 3. Data: 2006-08-17 13:42:01
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > (2) VAT od umów o dzieło miałby dotyczyć dochodów powyżej 10000euro
    > rocznie, czyli po obecnym kursie jakieś 3221PLN miesięcznie (netto zdaje
    > się).

    Obecny kurs sie ma do tego nijak, albowiem pod uwage bierze sie kurs NBP z 1 X roku
    poprzedniego. I przeliczanie tego na miesiace nie ma sensu, bo jak sprzedasz w
    pierwszym dniu działalnosci usluge za 50000 zł, to w tym samym dniu musisz sie
    zarejestrowac. Poza tym limit zwolnienia z VAT dotyczy przychodow nie dochodów.
    Wojtek

  • 4. Data: 2006-08-18 00:58:58
    Od: "Czekoladowy Joe" <C...@c...pl>

> [...]
    > (2) VAT od umów o dzieło miałby dotyczyć dochodów powyżej 10000euro
    > rocznie, czyli po obecnym kursie jakieś 3221PLN miesięcznie (netto zdaje

    Kwote ta przekraczam znacznie.
    W tamtym roku bylo tak ze do kwoty dopuszczalnej razy 2 (z racji -50%)
    dobijalem a reszte przekladalem na kolejny rok. Jesli w tym roku nie bedzie
    tkzw uzysku 50% to bede musial ta firme zalozyc.
    Tu juz nawet nie do konca o kwoty chodzi bo ja z tych rzeczy 19% place (a
    dokladnie zleceniodawca)
    Ale to tez sie bierze przy kalkulacjach pod uwage. Tylko chodzi o to ze
    glowy totalnie do papierow nie mam...
    Nie mowiac o tym ze w koszty praktycznie nie mam co wsadzac bo ja mam
    niewielkie koszty zwiazane
    z dzialalnoscia.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-08-18 11:14:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Czekoladowy Joe wrote:

    > Kwote ta przekraczam znacznie.

    No to załóż firmę...

    A tak z ciekawości: jaka branża?

    > W tamtym roku bylo tak ze do kwoty dopuszczalnej razy 2 (z racji -50%)
    > dobijalem a reszte przekladalem na kolejny rok. Jesli w tym roku nie bedzie
    > tkzw uzysku 50% to bede musial ta firme zalozyc.

    Poprawka: to jednak kwota brutto (przychody a nie dochody - nie
    interesowałem się detalami, bo mi do tej granicy nawet brutto daleko;))

> [...]
    > dokladnie zleceniodawca)
    > Ale to tez sie bierze przy kalkulacjach pod uwage. Tylko chodzi o to ze

    Znam ten ból... Trzeba będzie komuś zlecić prowadzenie księgowości...

    > Nie mowiac o tym ze w koszty praktycznie nie mam co wsadzac bo ja mam
    > niewielkie koszty zwiazane z dzialalnoscia.

    O, jakby dobrze poszukać, na pewno coś się znajdzie. Np. zlecenie
    prowadzenia księgowości zewnętrznej firmie :)

  • 6. Data: 2006-08-18 22:59:38
    Od: "Czekoladowy Joe" <C...@c...pl>

    wiadomości news:k2kgr3-7qn.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > No to załóż firmę...