PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop bezpłatny a zakaz konkurencji

  • 1. Data: 2006-07-19 04:23:34
    Temat: Urlop bezpłatny a zakaz konkurencji
    Od: "margotta" <m...@o...pl>

    Witam,

    W związku z półrocznym wyjazdem postanowiłam złożyć wypowiedzenie i
    zakończyć współpracę z moim obecnym pracodawcą w połowie sierpnia. Jednak
    dostałam propozycję by zamiast wypowiedzenia złożyć wniosek o urlop
    bezpłatny i po powrocie podjąć decyzję czy chcę dalej u nich pracować czy
    nie. Czy ktoś może mi udzielić informacje czy przebywanie na urlopie
    bezpłatnym jest traktowane jako "normalna praca" (wiążą mnie wszystkie umowy
    podpisane z pracodawcą)? Informacja ta jest istotna, ponieważ podpisałam
    umowę o zakazie konkurencji w czasie trwania stosunku do pracy... a mój
    wyjazd związany jest z półrocznym stażem (czyli pracą, konkurencyjną)
    zaagranicą.

    Pozdrawiam,
    margotta

  • 2. Data: 2006-07-19 07:12:06
    Temat: Re: Urlop bezpłatny a zakaz konkurencji
    Od: "AG" <g...@a...net>

    Przebywanie na bezpłatnym urlopie JEST jak najbardziej pozostawaniem w
    stosunku pracy.
    Jednak ta konkurencja jest dla mnie nie do końca oczywista - jeśli
    działalność firm nie wychodzi poza granice nie możemy mówić o konkurencji.
    Nie napisałaś co to za firmy, jaka branża... może wcale nie występuje tu
    zjawisko konkurencji i sprawy nie ma?
    Pzdr.
    Aga

  • 3. Data: 2006-07-19 11:41:06
    Od: "Piotrek" <b...@b...pl>

    margotta wrote:
> [...]
    > konkurencji w czasie trwania stosunku do pracy... a mój wyjazd
    > związany jest z półrocznym stażem (czyli pracą, konkurencyjną)

    O ile pamietam to zakaz konkurencji musi miec okreslony obszar, na ktorym
    nie mozna konkurowac z firma macierzysta. Skoro wybierasz sie do innego
    kraju, to masz spore szanse, ze tam Cie owy zakaz nie dotyczy.

    PS. To taka porada laika, sugeruje jedynie, zebys to sobie gdzies
    sprawdzil - moge sie mylic.

  • 4. Data: 2006-07-25 15:41:23
    Od: "margotta" <m...@o...pl>

    Użytkownik "AG" <g...@a...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie napisałaś co to za firmy, jaka branża... może wcale nie występuje tu

    Dzięki za odpowiedź.

    Problem w tym, że moja umowa o zakazie konkurencji podczas trwania stosunku
    do pracy nie mogę prowadzić jakiejkolwiek działalności konkurencyjnej wobec
    pracodawcy w jakiejkolwiek frmie i na jakiejkolwiek zasadzie prawnej.
    Dodatkowo podejmowanie przeze mnie w czasie trwania umowy o pracę dodatkowej
    działalności zarobkowej wymaga uprzedniej pisemnej zgody Pracodawcy.

    Branża obecnej firmy jak i tej, do której się wybieram, to
    elektronika/telekomunikacja jednak zdecydowanie nie działają pod tych samych
    odbiorów :)

    A czy podczas urlopu bezpłatnego pracodawca ubezpiecza taką osobę (skoro
    pozostaję w stosunku pracy wobec mojego pracodawcy) i czy istnieją jakieś
    regulacje na ile wcześniej powinno się złożyć wniosek o urlop bezpłatny (i
    czy może on zostać odrzucony)?

    Pozdrawiam,
    margotta