  • 1. Data: 2014-10-07 08:05:48
    Temat: VAT przed deklaracją VAT-R
    Od: aja <a...@a...pl>

    Dz.g. została rozpoczęta 1.09. ale VAT-R złożony
    dopiero 1.10. wskutek przeoczenia. We wrześniu jednak
    została wystawiona faktura z VAT, w stawce 23%.

    Co z tym fantem zrobić? Myślę, że tak:

    1.VAT należny z tej faktury trzeba zapłacić;
    2.VAT poza deklaracją, bo nie mogę złożyć deklaracji VAT-7;
    3.we wrześniu nie przysługuje mi odliczenie VAT naliczonego
    z innych faktur zakupowych;
    4.powiadamiam kontrahenta, że nie może odliczyć VAT
    z tej faktury omyłkowo wystawionej z VAT-em;
    5.nie mam prawa do jakichkolwiek korekt w celu odzyskania
    zapłaconego VAT należnego z tej faktury.

    Co o tym myślicie, moje rozumowanie jest poprawne?

    --
    aja

  • 2. Data: 2014-10-07 09:23:14
    Temat: Re: VAT przed deklaracją VAT-R
    Od: "Iw" <g...@o...eu>

    >Dz.g. została rozpoczęta 1.09. ale VAT-R złożony
    >dopiero 1.10. wskutek przeoczenia. We wrześniu jednak
    >została wystawiona faktura z VAT, w stawce 23%.

    Korekta faktury powinna załatwić sprawę.

    iw

  • 3. Data: 2014-10-07 09:55:49
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

    Użytkownik "aja" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
[...]

    Ano trzeba.
    2.VAT poza deklaracją, bo nie mogę złożyć deklaracji VAT-7;
    Myślę że raczej trzeba by korektę VAT-R złożć
    3.we wrześniu nie przysługuje mi odliczenie VAT naliczonego
    z innych faktur zakupowych;
    Przysługuję jak nie we wrzesniu to w poażdzierniku lub listopadzie
    4.powiadamiam kontrahenta, że nie może odliczyć VAT
    z tej faktury omyłkowo wystawionej z VAT-em;
    Ma prawo.
    5.nie mam prawa do jakichkolwiek korekt w celu odzyskania
    zapłaconego VAT należnego z tej faktury.
    Myślę że przede wszystkim nie zacodzi taka potrzeba.

    Co o tym myślicie, moje rozumowanie jest poprawne?

    Zdaje się, że wystawiając fakturę stałeś się podatnikiem VAT. Prawo do
    odliczenia podatku należnego Ci przysługuje.

    --
    aja

  • 4. Data: 2014-10-07 09:59:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-10-07 08:05, aja wrote:
> [...]
    > zapłaconego VAT należnego z tej faktury.
    >
    > Co o tym myślicie, moje rozumowanie jest poprawne?

    Poszukaj, bo może jest coś nowszego.

    Tymczasem click --> <http://www.podatki.biz/interpretacje/0160181.txt>

    Piotrek