  • 101. Data: 2020-02-19 18:34:45
    Temat: Re: Węglową ekologia
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Węgiel z importu kosztuje nas według Twojego obliczenia nie 22,5 miliarda złotych a
    5,5 miliarda dolarów które trzeba kupić dzisiaj za 22,5 miliarda złotych. Rząd musi w
    związku z tym zabezpieczyć 5,5 miliarda dolarów. Co się dzieje jeśli węgiel wydobywa
    Polski górnik i kosztuje to według Twojego wyliczenia 30miliardow złotych. Nie trzeba
    kupować dolarów żeby kupić węgiel bo za węgiel płaci się zlotowkami. Złotówki są
    opodatkowane tutaj a dolary za węgiel kupiony za granicą opodatkowane są za granicą.
    Jeśli to zbyt trudne żeby zrzumiec to zbliżony przykład z innej beczki. Ktoś buduje
    dom i wychodzi mu że zarabia 50 złotych na godzinę, może być netto. I sporo ludzi tak
    zarabiających sporo robi samemu chociaż ludziom którzy by przyszli pracować zapłacili
    by 40 złotych za godzinę. To gdzie tu logika? A w tym miejscu że 50 złotych za
    godzinę wychodzi tylko wtedy jak pracuja. Jak nie pracuja to życie jest kosztem i
    chca zminimalizować koszty. Oczywiście może się zdarzyć przypadek że ktoś pracuje nie
    8 a 16 godzin na dobę. Ale taki ktoś się nie liczy bo szybko umrze i jedyną nauka
    jaka z jego pracy będzie wynikała to taka żeby pracować jak najmniej. Poza tym co się
    wszyscy do węgla przyjebali. Służba zdrowia, szkolnictwo i pewno jeszcze sporo
    działów gospodarki w całości utrzymywanych jest z budżetu. Nic te działy nie
    wypracowuje. To w pizdu je rozjebac i będzie więcej pieniędzy w budżecie.

  • 102. Data: 2020-02-19 19:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Służba zdrowia, szkolnictwo [...]
    > w całości utrzymywanych jest z budżetu.
    > Nic te działy nie
    > wypracowuje. To w pizdu je rozjebac i będzie więcej pieniędzy w
    > budżecie.

    Geniusz!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 103. Data: 2020-02-19 23:02:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To co zrobiłeś to jest manipulacja. Wyrwanie dwóch zdań z całości i odniesienie się
    tylko do nich. Na dodatek jak Cię znam to napiszesz że to merytoryczną dyskusja. Tak
    merytorycznie to możesz sobie gadać z kimś innym niż ja.

  • 104. Data: 2020-02-20 00:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > odniesienie się tylko do nich. Na dodatek jak Cię znam to napiszesz
    > że to merytoryczną dyskusja. Tak merytorycznie to możesz sobie gadać

    ROTFL
    Przyznaj sie - jaja sobie robisz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 105. Data: 2020-02-20 10:59:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2020 18:34:47 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Węgiel z importu kosztuje nas według Twojego obliczenia nie 22,5 miliarda >złotych
    a 5,5 miliarda dolarów które trzeba kupić dzisiaj za 22,5 miliarda >złotych.

    https://spidersweb.pl/bizblog/wegiel-import-rosja-20
    19/
    Tu piszą że węgiel z importu kosztuje poniżej 170zł/tona.

    > Rząd musi w związku z tym zabezpieczyć 5,5 miliarda dolarów.

    Po 170zł licząc to wychodzi ok 3mld USD

  • 106. Data: 2020-02-20 16:41:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czekam aż ktoś napisze że darmo dają. Liczby pochodziły z czyjejś odpowiedzi i jemu
    to napisz a nie mnie.